Poll: wie rijden er nog?

Rij jij met dit weer?

  • Tuurlijk, ik ben geen mietje!

    Stemmen: 138 64,8%
  • Nah, mij te koud.

    Stemmen: 75 35,2%

  • Totaal aantal stemmers
    213
Ik rij zeker nog wel door :] maar moet wel zeggen dat ik het nu wel errug koud vind, brrrrrrrrr... Komen nog genoeg mooie dagen in de winter !!
 
Woon werk doe ik met de auto. Rij alleen nog voor de lol. Zoek de sneeuw of regen niet op. Maar winter is mooie rustige tijd en een beetje kou houd mij niet tegen. (Hoewel ga nu in februari toch maar een nieuwe jas halen op beurs in Utrecht want alle naden lekken.) Bij flinke kou heb je geen last van lasergun watjes of hordes racefietsers die door fanatisme alleen nog hun eigen voorwiel zien.
 
Heb afgelopen weekend net de accu eruit gehaald. Staat aan de druppellader op zolder :-)
Afgelopen weken nog regelmatig gereden maar na vorige week woensdag hield ik het voor gezien na het horen van de weersverwachtingen.
Bovendien haat ik die pekelshit op mijn fiets !

Eeehhh, rij ze !
Hans
 
Ik rij nog steeds, met en beetje aanpassen van de motor (oa scherm en cross-kapjes voor aan het stuur) gaat het prima, alleen bij sneeuw en slechter ga ik niet op pad, maar dat mag toch wel logisch zijn
 
Veel te kkkk kk k koud... Heb ook de accu er uit gehaald en aan de druppellader gezet. Zag vanmorgen nog iemand op de motor tussen de file door rijden. Heb wel bewondering voor iedereen die nu nog rijd! -8 voelt toch gauw als -20 aan (gevoelstemperatuur)

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Ik rij nog steeds, zolang er nog geen sneeuw en ijs op de weg ligt.
Heb wel mijn winterpakkie weer uit de kast getrokken, in het leer werd het toch iets te koud. :r
 
Rijden is wel koud, maar ach. is wel zo rap als je in Badhoevedorp, klote A9 staat altijd vol blik. Die goeie ouwe CB (kuip, ruit wat is dat???) brengt me in de helft van de tijd tov. het koekblik. Als het vochtig (lees sneeuwt en/of ijselt) houdt het op, maar tot die tijd. gewoon lekker op de motor. Moet 'm nu wel afdekken anders bevriesen mijn carbarateurs (had ik vandaag dus met collega naar huis gereden).
Stond vanmorgen naast een RT1150, je weet wel met van die lekkere handvatten verwarming. Die kerel had er de pest in, is het eens een keer koud doet zijn handvatten verwarming het niet. Erg lullig hoor, wel klasse dat ie ook nog reed :}
Ben tenminste niet de enige die volkomen gesnuffeld is.
Keep on :]
 
Ik blijf rijden omdat de verwarming van men auto toch defect is dus het heeft niet veel zin om met de auto te gaan. Wel koud met die zomerhandschoenen |C En me motor snijd de bochten schijnbaar scherper aan dan in de zomer (vering - dikkere olie met die koude - in de zomer dus nog wat harder zetten) alleen willen de bandjes niet echt mee met zulke koude.
 
Ik rij nog...eerste winterseizoen en alles valt me nog mee....
Zonder dollen, me pak is warm genoeg, alleen vingertoppen das af en toe wat minder maar ook wel te doen.
Ik verkies dit nog liever dan regen, kan een stuk "actiever" rijden..alles droog...en genoeg grip :)
Kom wel wat weinig medebikkels tegen en momento...

Een maat van me gaat overmorgen met zijn honda nvt voor 3 maanden richting middelandse zee om er omheen te tuffen in zijn eentje, die heeft het beter bekeken..alhoewel hij het nu door het weer even een paar dagen heeft uitgesteld om richting parijs te komen...
 
Motorrijders die nu rijden zijn echte bikkels, zeker die op een motor zonder scherm of ruit!

CB Seven Fifty. Behoorlijk naked :-)
Nog geen winter handschoenen of thermo sokken (vanaf zaterdag wel hoop ik)

Ik ben een bikkel ik ben een bikkel ;-)

Gelukkig zijn m'n dagelijke ritjes niet al te koud vanwege de files. Lekker rustig tussendoor tuffen, met vizier omhoog(beslaat, ondanks zeep).
Tranen in m'n ogen, snot uit m'n neus, instant-snot-ijsjes, yummy.
 
even voor de mensen die zich een absolute bikkel voelen, ik wil niet lullig doen, maar kijk voor de gein eens in het woordenboek. Voel je niet aangetast in je mannelijk heid. Ik noem me zelf liever een motorgek dan een bikkel. :P
 
even voor de mensen die zich een absolute bikkel voelen, ik wil niet lullig doen, maar kijk voor de gein eens in het woordenboek. Voel je niet aangetast in je mannelijk heid. Ik noem me zelf liever een motorgek dan een bikkel. :P

Mmh, komt door reply 1 :-/

Kootbeentje? Das toch hard?

Ik ben hard ik ben hard :-p
 
Vanmiddag nog 50 km gedaan, maar ik kon het niet echt lekker meer noemen.
Vrijdag rijd ik naar 't oosten van 't land en dan gaat m'n soes toch
echt een winterslaap doen. (ff nog een druppellader kopen)

't viel me vanmiddag al mee dat ze startte (staat buiten in de wind).
Ging wel met enige moeite, maar het moet niet veel kouder worden geloof ik.
 
Nadeel van zo'n hangtietenmotor is dat die cilinders zo laag zitten. Sta je bij een stoplicht kun je niet eens effe je handschoenen warmstoken. Of je moet als een debiel plat op je tank gaan liggen met beide handen op de koelribben. Ik zie me al staan.
Zou Moto Guzzi daarom die cilinders zo hoog monteren? Zitten lekker binnen handbereik.
Toch maar eens naar een setje verwarmde handvatten kijken.
Hoewel, nog effe kleumen en klunen en het is weer lente.

Welkom bij de kouweklauwenklup
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een aantal jaren elke dag op de motor gereden, maar fiets tegenwoordig in 5 min naar het werk!
Als er iets is wat me koud laat, is het wel een auto!
 
Mijn rijlessen gaan ook nogsteeds door... Op een ER 500, dus ook geen schermpjes o.i.d.
Kmoet zeggen dat het wel verektus koud word met mn zomerhandschoentjes en zonder thermosokken... Maarja, dat papiertje moet er toch echt zo snel mogelijk komen, dus doorzetten maar he!
 
De meesten komen met dat het te koud is, maar daar kun je je tegen kleden niet dan??

-Op een gegeven moment niet meer. Hangt er vanaf hoe ver en waarheen je moet, en hoe gek je het wil maken voor jezelf. Handvatverwarming en grote kuip scheelt natuurlijk stukken. Goeie helm met niet-beslaand vizier..
En niet te gek doen want de grip wordt aardig gereduceerd. (zeker als de brandweer met WATER!!!!! restanten van een uitgebrande auto wegspuiten, zoals hier in Eindhoven. Gisteren dus een glijballet).

Oja ook nog pekel, nou elke week de warme hogedrukspuit erlangs en klaar ben je.

-Ik zweer je dat je het blijft zien. Kan je voor kiezen, motor is immers een gebruiksvoorwerp. Maar als je het echt goed wil doen moet je met tectyl aan de gang.

Grtzz HagaSan.
 
Ik rijd ook nog steeds ?
noem eens 1 GOEDE reden op waarom niet ?
Op een nakedbike, zonder verwarming, met standaard motorhandschoenen, langer dan 40 minuten op de snelweg, bij -7°C of kouder wordt 't koppelen, remmen en gassen errug moeilijk op 't laatst...

...met bevroren klauwen!

:P

En als je de motor hebt als statussymbool, om langs de terasjes te tuffen, heeft 't ook weinig zin om nu te gaan rijden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan