polyester vraag

belsj

MF veteraan
13 feb 2003
1.196
0
ik hem in mijn carbon kuip 2 koplampgaten gemaakt.

Ik heb de gaten passend gemaakt aan de koplamp alleen het bovenste stuk wil ik schuiner laten aflopen, om een meer agressieve look te maken.

Nu is mijn vraag kan ik nu het gedeelte dichtmaken met polyester??
 
Carbon is gemaakt van koolstof en epoxy. Ik zou dus eerder epoxy pakken omdat deze een veel betere hechting heeft. Is alleen wel duurder dan polyester.

Mee eens.

Bij Epoxy wel goed ventileren want je kan vrij makkelijk uitslag krijgen door de damp.

Polyester heeft nog een geurindicatie, dat stinkt zodanig dat je wel moet ventileren. Bij Epoxy is dat minder.
 
Polyester! : Ik zou je wel adviseren om een fijne glasmat te gebruiken! Kan je veel beter bewerken.
met fijn bedoel ik : "Dunne banen onregelmatig liggende draden/vezels)"
Die van Gamma of Praxis is te dik.
 
Mijn advies is om eerst op een stukje plank te oefenen!

Kuipdeel: De oppervlakte vetvrij maken. liefst een beetje ruw vijlen. Om een losse deel in positie te houden zou ik je adviseren om het mengsel een beetje sterk te maken. Rood "hardener" is beter zichtbaar. Je kan de "verhouding" beter zien. Niet overdreven veel want anders wordt het heet en kei hard tijdens het roeren.

Eerst een kleine oppervlakte doen om het in positie te houden. De oppervlakte smeren dan een stukje doekje erop leggen en dan met een kleine kwast nog een beetje toevoegen en blijven "Dippen" om alle luchtbellen eruit te halen.

Als de verhouding sterk is moet je het snel doen. Een maal in positie, kan je de rest doen met een normale verhouding. Het duurt iets langer om te drogen.

LET OP! Schuren, vijlen of zagen : liever buiten doen of in een zeer goed geventileerde ruimte. Zorg dat het stofdeeltje niet op je huid terecht komt, want het zijn net als FIJN GLAS DEELTJES! het gaat in je huid en gaat jeuken. Geen prettig gevoel! Veiligheidsbril en mondstuk is zeker aan te raden. Ook tijdens het knippen van het doekje komen glasvezels vrij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan