Poser topic; Show hier je helm #3

Ik ben dan wel benieuwd naar het laatste. :Y

Hoe krijg je je mooie ontwerp daadwerkelijk op die botsmuts gespoten, precies zoals op het plaatje?

Gewoon photoshoppen :P haha (ben heel in het begin wel eens uitgelachen door mensen hier op dit forum om mijn photoshop ontwerpen)

Maar even serieus:
Ten eerst hou je met het tekenen van een design er rekening mee dat de helm rond is :)
Daar pas je het design op tekening op aan. Als ik een design teken kan ik hem helemaal visualiseren in mijn hoofd. Om het dan echt op een helm te krijgen is gewoon veel en goed uitmeten.
 
Maar je spuit zelf niets neem ik aan?
Anders vind ik het heel knap van massaproductie helmen ;)
 
Gewoon photoshoppen :P haha (ben heel in het begin wel eens uitgelachen door mensen hier op dit forum om mijn photoshop ontwerpen)

Maar even serieus:
Ten eerst hou je met het tekenen van een design er rekening mee dat de helm rond is :)
Daar pas je het design op tekening op aan. Als ik een design teken kan ik hem helemaal visualiseren in mijn hoofd. Om het dan echt op een helm te krijgen is gewoon veel en goed uitmeten.


Gewoon een precisieklusje dus ;) . Maar goed, ik neem aan dat je natuurlijk heel erg let op de symmetrie.
Verder heb je neem ik aan uitgesneden jablonen oid, die je op de helm kunt leggen/plakken, waarna je met een spuitbus aan de slag kan?
 
Maar je spuit zelf niets neem ik aan?
Anders vind ik het heel knap van massaproductie helmen ;)

Ik spuit zelf de helmen niet. dat doen onze spuiters.
Ik maak wel zelf alle designs.

De productie designs komen gewoon uit de fabriek. daar werken ze met een soort van stickers (tensia genaamd) om het design op de helm te krijgen. dit wordt wel met de hand gedaan in het geval van Arai.

Gewoon een precisieklusje dus ;) . Maar goed, ik neem aan dat je natuurlijk heel erg let op de symmetrie.
Verder heb je neem ik aan uitgesneden jablonen oid, die je op de helm kunt leggen/plakken, waarna je met een spuitbus aan de slag kan?

een plotter is een spuiters beste vriend! haha en geen spuitbus maar gewoon met verf op waterbasis en een spuitpistool. verder wordt er tegenwoordig ook steeds vaker met stickers gewerkt.
 
Zojuist een Iridium Rainbow visier besteld in Duutschlandt voor mijn HJC CS-R1 Odd
Fotos over een weekje!
 
Verliefd
arai-chaser-v-laurel-07-12.jpg

Nu sparen sparen en nog een sparen
 
Die shark is ook leuk alleen dat goud vizier is overkill

kijk een op de eerste pagina naar mijn huidige helm O-)
 
Mijn badmuts....

Iemand die weet waar je enigszins goedkoop donker vizier zou kunnen scoren?
(of is rond de 50 wel normaal? )
full
 
Ik was 2 jaar geleden 65 euro kwijt voor een goud vizier voor mijn lazer tornado.
 
Terug
Bovenaan Onderaan