Poser topic; Show hier je helm #3

Tijd voor een kleine modificatie op een hier eerder geplaatste helm:
kT4G0ZX.jpg

GhKJIfE.jpg


*D
 
Scorpion exo 1400 air carbon.

full


Meteen ook een vraag over.
Ik heb de helm online besteld omdat ze in de winkel mijn maat niet hadden. Nu valt mij op dat het ingebouwde zonnevizier niet helemaal omhoog blijft staan. Dit is mij in de winkel niet opgevallen. Weet iemand of dit zo hoort? Zo niet, kan ik dit zelf fixen of stuur ik hem beter terug? Hij blijft 'hangen' in mijn gezichtsveld, lijkt me niet prettig tijdens het rijden.

full
 
Scorpion exo 1400 air carbon.

[afbeelding]

Meteen ook een vraag over.
Ik heb de helm online besteld omdat ze in de winkel mijn maat niet hadden. Nu valt mij op dat het ingebouwde zonnevizier niet helemaal omhoog blijft staan. Dit is mij in de winkel niet opgevallen. Weet iemand of dit zo hoort? Zo niet, kan ik dit zelf fixen of stuur ik hem beter terug? Hij blijft 'hangen' in mijn gezichtsveld, lijkt me niet prettig tijdens het rijden.

[afbeelding]

Daarom koop ik dus geen helmen online ;) Heb je de leverancier al benaderd?
 
Scorpion exo 1400 air carbon.

[afbeelding]

Meteen ook een vraag over.
Ik heb de helm online besteld omdat ze in de winkel mijn maat niet hadden. Nu valt mij op dat het ingebouwde zonnevizier niet helemaal omhoog blijft staan. Dit is mij in de winkel niet opgevallen. Weet iemand of dit zo hoort? Zo niet, kan ik dit zelf fixen of stuur ik hem beter terug? Hij blijft 'hangen' in mijn gezichtsveld, lijkt me niet prettig tijdens het rijden.

[afbeelding]

Dat hangende zonnenvizier heeft mijn exo 1000 ook al een beetje. Eigenlijk zag ik het in de winkel bij alle scorpion helmen. Volgens mij wordt het zonnevizier ook met een veer aan een kant omhoog gehouden, daardoor hangt hij snel scheef. De veer is ook niet heel sterk, waardoor je tijdens het rijden nog wel eens het zonnevizier kan zien trillen. Erg vervelend in het begin maar ik ben er inmiddels aan gewend.

Toch is jouw exo 1400 wel extreem. De mijne komt zeker nog 1cm hoger en daarmee is het minimaal.
Ik zou de helm terugsturen.

Als scropion niet de beste pasvorm voor mijn hoofd had, dan had ik hem nooit gekocht.
 
Is het zonnevizier eventueel in zijn geheel te verwijderen? Gebruiken doe ik het toch niet. Heb een hekel aan die dingen. Als hij maar niet in de weg hangt.

Heb net contact gezocht met de leverancier, via mail, want nu niet meer bereikbaar. Ben benieuwd wat ze voorstellen.
Liefst fix ik het zelf ff, desnoods dat ding er uit halen. Mijn oude helm zet ik al een tijdje met tegenzin op (ding is al 8 jaar oud en dat merk je gewoon).
 
Die hangt inderdaad wat laag ja. Ze hebben het allemaal wel een beetje die scorpions maar hier zou ik ff naar laten kijken. Zonnevizier kun je er met beleid ook uithalen inderdaad.
 
Is het zonnevizier eventueel in zijn geheel te verwijderen? Gebruiken doe ik het toch niet. Heb een hekel aan die dingen.


mmmm waarschijnlijk omdat je dus nooit een goede gehad hebt...

Ik heb de shoei neotec. Zeer fijne helm. En JUIST het zonnevizier wil ik voor geen goud missen. Komt goed laag met naar beneden doen en ingeklapt zie je hem HELEMAAL NIET!!!

Ik gebruik m vaak. en vind t zeer fijn. Beste uitkomst ooit. minder mooi weer/bewolkt bril omhoog bij zon omlaag. met in/uit rijden van tunnels ook zeer makkelijk. ff snel in/uitklappen en je ziet overal het beste...


Echter had ik voor de shoei een ''budget'' helm [de caberg duke was dat toen] En dat was ook een drama. Dat visier kwam veels te hoog. waardoor je echt overdreven met je hoofd naar beneden moest kijken wou je er goed doorheen kunnen kijken. Dat vizier kwam dus niet laag genoeg.


Nu mag/kan je een caberg uiteraard niet met een shoei vergelijken. Zit ook een serieus prijsverschil in.

[Ik dacht toen ook: hoef niet zo'n top of the notch dure helm, Ben daar toch van terug gekomen. die caberg ergerde ik me geel en groen aan] Dus goedkoop bleek weer eens duurkoop te zijn. Gelukkig heb ik die helm wel weer kunnen doorverkopen. had die helm ook maar keer of 5 op gehad. toen was ik dr helemaal klaar mee.
 
Afgelopen weekend een eerste helm voor mijn vrouw gekocht. Ook een Scorpion met zonnevizier. Zonnevizier gaat volledig omhoog en werkt goed.
D4sCbQID-157.jpg
 
mmmm waarschijnlijk omdat je dus nooit een goede gehad hebt...
Dat zou het kunnen zijn inderdaad, heb eigenlijk altijd helmen van onder de 400,- gehad. Bij mijn huidige HJC FS nogwat ontstaat er een soort van wervelwind achter het zonnevizier waardoor ik constante traanogen heb bij het gebruik er van. Bij de helm daarvoor keek ik maar half door het zonnevizier, hij kwam niet laag genoeg, ook geen succes. Ik heb eigenlijk altijd met een getint vizier gereden en dat bevalt me perfect.

De scorpion gaat overigens retour. Als ik er aan ga prutsen vervalt de garantie. Helaas nergens een L op voorraad kunnen vinden, dus waarschijnlijk weer eens een dagje helmen gaan passen binnenkort.

Iemand ervaring met de Nexx XR2 carbon? Of überhaupt het merk Nexx? Ik ken het verder niet.
 
scorpion opzich lijkt me wel een fijn merk/helm.
althans ik ken ze van de crosshelmen, Daar zitten van die luchtkussens in. Wat mij opzich wel ideaal lijkt... helm kwa passing iets uitloopt/loddert kun er altijd nog wat lucht bij pompen..

Maar moet zeggen heb nu voor het eerst een shoei, En serieus die bevalt me zo extreem goed. Als ik de kleppen open gooi, Voel dan ook echt de wind door de haartjes gaan... Hoe fijn dat is.... HEMELSSS...


Ik hoor wel vaker dat mensen zeggen dat shoei een ''appparte'' pasvorm hebben, Je hoort veel mensen dan zeggen daar moet je een shoei hoofd voor hebben.

heb voor de enduro/cross een o'neal. opzich dus een low budget helm. Maar is opzich ook goed genoeg. voor een enduro heb je opzich ook niet een echte A merk helm nodig.
Al moet je op veiligheid eigenlijk nooit bezuinigen..
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels een vervangende exo 1400 carbon ontvangen en wat een vooruitgang ten opzichte van mijn 8 jaar oude HJC. Hij is 250 gram lichter en een stuk aërodynamischer. Dat is echt te merken op de xjr zonder windschermpje. Heb hem vandaag even getest met 200+ en zelfs dan kan ik m'n hoofd nog draaien zonder dat m'n nek 10cm langer wordt. Met de HJC kon ik alleen maar rechtuit kijken met die snelheden.
Het enige waar hij minder presteert is op geluidsniveau. Ik reed altijd zonder oordoppen, maar dat is nu verleden tijd.
 
Bij de HJC staat zelfs in de handleiding dat je het zonnevizier niet mag gebruiken met open vizier.. Met vizier dicht heb je geen last van wervelingen.
 
Na jaren het merk Arai gedragen te hebben, nu de overstap gemaakt naar Shoei.
Shoei NXR Recounter TC-5. Een mooie, lichte helm met een goede pasvorm.

Als extra heb ik er een meekleurend vizier bijbesteld (CWR-1 photochromic). De recensies hiervan zijn erg goed.
Ik rijdt altijd met een donker vizier en hoef dus op deze manier niet meer van vizier te wisselen,

full
 
eens een keer een helmtype die je hier niet zo snel ziet voorbij komen....

HC1112N_w.jpg


mijn broer en ik hebben samen een trial motor gekocht zo dus ook een trial helm.
Want de kaak die bij een MX helm zit [wat we ook beide hebben] zit in de weg bij trial. je wilt goed kunnen kijken.
 
Kan natuurlijk niet achterblijven,helm van mijn grote idool .
Rij er al een paar jaar mee en bevalt me prima,zeer weinig windruis met deze helm.
En als ik hem niet draag staat hij in de vitrine kast met de nodige miniaturen van vr 46
 

Bijlagen

  • IMG_20180911_130716.jpg
    IMG_20180911_130716.jpg
    578,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20180911_130650.jpg
    IMG_20180911_130650.jpg
    593 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20180911_130605.jpg
    IMG_20180911_130605.jpg
    607,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20180911_130635.jpg
    IMG_20180911_130635.jpg
    516,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20180911_130735.jpg
    IMG_20180911_130735.jpg
    646,9 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan