poser

Welcome op MF... waar draadjes nooit dood gaan, maar altijd blijven rondhangen...

Posers... ach, ik ook n beetje: lekker veel kms maken op een lichte brommer
(en hopen dat-ie niet stuk gaat)

Motto, als ik weer eens ergens ver weg voor "biker" wordt uitgemaakt omdat ik op de motor kom:
I'm not a biker,
I'm a Rider.
I Ride.
 
Kweenie wat dit voor bike is.... vond 'm net, en vet genoeg om er hier een plekkie voor te zoeken...

[afbeelding]

zx10r gen 3 volledig uitgebouwd om niet te doen waar hij voor gemaakt is...

poser in mijn ogen:

maagdelijk witte pakken, ongebruikte kneesliders, dikke schaamranden op semi circuitbanden, dure motoren, veel tussengas, boulevard, weinig kilometers en kroegpraat.
Daar zijn er jammer genoeg een hele hoop van. _O-
 
zx10r gen 3 volledig uitgebouwd om niet te doen waar hij voor gemaakt is...

poser in mijn ogen:

maagdelijk witte pakken, ongebruikte kneesliders, dikke schaamranden op semi circuitbanden, dure motoren, veel tussengas, boulevard, weinig kilometers en kroegpraat.
Daar zijn er jammer genoeg een hele hoop van. _O-


Waarom is dat jammer dat er daar een hele hoop van zijn ?
Ik heb ook een schoon pak , kneesliders heb ik niet , schaamranden valt mee . Motor wel graag netjes schoon . Vindt het leuk als men zegt dat het er allemaal netjes bij staat . Stoere kroegpraat : nee .

En jij : pak onder de vliegen of schaafplekken van de glijders die je maakt ? versleten kneesliders omdat je zo stoer naast je motor kan hangen ? Rullen rubber aan je circuitbanden, Quickshifter natuurlijk, een berg ervaring door de vele kilometers per jaar , dijken rijden met de leuke bochtjes waar je dan stoer in de kroeg over kunt praten hoe hard en plat je daar wel kan gaan langs de andere weggebruikers . _O-

Alleen vind ik het niet vervelend dat jij er bent . Vindt je namelijk wel stoer . :)
 
Ik vind het prima als iemand geld wil neerleggen voor een motor vanwege het uiterlijk of de uitstraling, want we leven in een vrij land en we zijn niet allemaal hetzelfde. En als niemand daar geld aan zou bestreden zouden die mooie motoren niet gemaakt worden en dat is jammer. Waar ik niet tegen kan, is oppervlakkigheid en een grote bek maar het niet waar kunnen maken. Met open uitlaten om aandacht vragen, te hard rechtdoor knallen, maar dan als een klein meisje door de bocht heen. Ik heb veel meer sympathie voor de bescheiden, leergierige medemotorrijder die niet wordt gekweld door infantiele bewijsdrang. Iemand die intrinsiek tevreden is met zichzelf en zijn eigenwaarde niet te veel laat afhangen van wat mensen van hem vinden op basis van uiterlijke en oppervlakkige kenmerken, dat is mijn kameraad.
 
Laatst bewerkt:
poser in mijn ogen:

maagdelijk witte pakken, ongebruikte kneesliders, dikke schaamranden op semi circuitbanden, dure motoren, veel tussengas, boulevard, weinig kilometers en kroegpraat.
Daar zijn er jammer genoeg een hele hoop van. _O-

Eeensch.

maar is niet zo erg.
houd de motor-business levend..

alleen: laat ze AJB niet te luid of te irritant over dijken of boulevards PLOF-PLOF-PLOffen.
verder: groeten, en uit de buurt blijven.

note: Mijn GF kan ook feilloos posers (en echte Riders) identificeren, in welk land dan ook...

ultime poser-ervaring... ff linkje zoeken ... "toen ik per ongelijk in een 1000-biker-HOG meeting terecht kwam"

note to mods: de zoekfuntie is soms best ruk hier...Google heeft m uiteindelijk gevonden...
 
Laatst bewerkt:
Waarom is dat jammer dat er daar een hele hoop van zijn ?
Ik heb ook een schoon pak , kneesliders heb ik niet , schaamranden valt mee . Motor wel graag netjes schoon . Vindt het leuk als men zegt dat het er allemaal netjes bij staat . Stoere kroegpraat : nee .

En jij : pak onder de vliegen of schaafplekken van de glijders die je maakt ? versleten kneesliders omdat je zo stoer naast je motor kan hangen ? Rullen rubber aan je circuitbanden, Quickshifter natuurlijk, een berg ervaring door de vele kilometers per jaar , dijken rijden met de leuke bochtjes waar je dan stoer in de kroeg over kunt praten hoe hard en plat je daar wel kan gaan langs de andere weggebruikers . _O-

Alleen vind ik het niet vervelend dat jij er bent . Vindt je namelijk wel stoer . :)


Schoon pak is niets mis mee, geen kneesliders ook niet, schone motor ook niet, complimenten krijgen is af en toe ook lekker, maar je hebt motorrijders die goed voor hun spullen zorgen en posers die niet voor hun spullen hoeven te zorgen, omdat ze nooit rijden..
Op zich ook niets mis mee, maar dat versta ik onder een poser. Een motor hebben als accessoire omdat het in het plaatje als badass past. Mijn favoriete accessoire voor een poser op dit moment is toch wel de remhendel beschermer :Y echt een toevoeging op straat. _O-

Maar ik heb een semi witte overal (met slijtplekken, asfalt/ rubber sporen van een uitstapje) en inderdaad rullende bandjes en een paar setjes afgesleten kneesliders (te koop voor de posers onder ons). Op de openbare weg in Nederland rij ik bijna niet meer. Quickshifter heb ik op mijn straatmotor niet nodig en wil als ik toch een keertje in Nederland rij ook wel asfalt onder mijn knie voelen. Dijkjes zijn toch helemaal niet leuk meer en andere weggebruikers breng ik niet in gevaar.
Geef mij een biertje in de kroeg en ik kan uren over motorrijden praten en het gevoel wat mij dat geeft (hoef ik trouwens niet voor in de kroeg te zitten en geen bier te hebben). Stoere praat zit daar niet bij, een motorliefhebber heeft dit namelijk zo door.

Ik heb er nooit over nagedacht, maar nu je het zo brengt ben ik eigenlijk best wel stoer ja.. 8-)
(of niet, er is altijd wel iemand die vaardiger is)

edit:
waarom het jammer is?
Omdat sommige 'posers' het verpesten voor de rest. Als er iets gebeurd of er zijn irritaties door bepaalde groepen, zijn wij allemaal motorrijders en wordt er geen onderscheid gemaakt tussen posers op motoren en liefhebbers op motoren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ultieme poser moment waas toch wel bij het stoplicht ingehaald worden Door druk gassende Satudarah leden waarvan de meest fanatieke een trike en 2 Peugeot scooters waren... klein traantje gelaten
 
een poser is imo iemand die het belangrijker vindt hoe hij en zijn motor er uit zien en waarbij het motorrijden maar bijzaak is.

Dat je vindt dat je er stoer uit moet zien en een stoere motor wilt rijden is geen probleem, maar uiteindelijk gaat het wel om het rijden.
 
een poser is imo iemand die het belangrijker vindt hoe hij en zijn motor er uit zien en waarbij het motorrijden maar bijzaak is.

Dat je vindt dat je er stoer uit moet zien en een stoere motor wilt rijden is geen probleem, maar uiteindelijk gaat het wel om het rijden.

Dit dus.

Hoevaak ik de opmerking "ik wil persé dat mijn laarzen en handschoenen van hetzelfde merk en kleur als mijn pak zijn" al heb gehoord is gewoon lachwekkend.
Ik wil zelf dat mijn kleding goed zit en tuurlijk mogen de kleuren matchen. Maar dat ik met RevÍt handschoenen, een Berik pak en Alpinestars laarzen rondrij, zal me werkelijk een worst wezen.

Hetzelfde met de luide uitlaten. Tuurlijk zal het wat performance opleveren samen met een goede afstelling (waar het 9/10 keer aan ontbreekt), maar ik heb niets te bewijzen of te compenseren. De standaard uitlaat is dus prima en mocht ik ooit andere dempers kopen, dan blijft de DB killer er lekker in.

Dan nog de opmerking "ik moet rustig aan doen in de bocht, want m'n banden zijn haast versleten" terwijl er aan de zijkanten nog gewoon nieuw profiel zit.

Iedereen beleeft het rijden op een andere manier, maar het is voor mij geen modeshow en hard rechtdoor kan iedereen. En ja, mijn kneesliders zijn ook nog onaangetast, maar dat betekent niet gelijk dat ik rechtop door de bocht ga.
 
Spraak laatst een bekende met een spic&span BMW S1000R. Inclusief schaamranden van 2 cm....

Wat hij ervan zei?

Ik wil een mooie motor. Ik ben gek op die BMW. Die heb ik dus gekocht. Ik wil niet geblesseerd raken dus rij ik bewust erg rustig.
Ik heb die motor niet voor het potentieel, ik heb hem omdat ik hem erg gaaf vind.

Jongen had tevens een bijpassend powerrangers kostuum aan.
Poser avant-le-lettre zeg maar.....


En weet je? Hij heeft groot gelijk!
Waarom zou hij dat niet zo doen?

Hij rijdt zeer rustig rond op zijn droommotor. En heeft de grootste lol.
 
een poser is imo iemand die het belangrijker vindt hoe hij en zijn motor er uit zien en waarbij het motorrijden maar bijzaak is.

Dat je vindt dat je er stoer uit moet zien en een stoere motor wilt rijden is geen probleem, maar uiteindelijk gaat het wel om het rijden.

Dat bepaalt ieder voor zich.
De ene wilt rijden en de ander wilt die motor in zijn bezit hebben.

De ene krijgt de stempel poser en de andere de stempel mooi weer-rijder. Sommige krijgen meerdere stempels, maar iedereen bepaalt voor zich zelf waarom hij dit wilt doen en moet dan vooral lekker zelf blijven bepalen.
 
Laatst bewerkt:
poser in mijn ogen:

maagdelijk witte pakken, ongebruikte kneesliders, dikke schaamranden op semi circuitbanden, dure motoren, veel tussengas, boulevard, weinig kilometers en kroegpraat.
Daar zijn er jammer genoeg een hele hoop van. _O-

Eens kijken....

Maagdelijk witte pakken - niet wit, wel altijd schoon
Ongebruikte kneesliders - Check!
Dikke schaamranden op semi circuitbanden - Nee
Dure motoren - Duur is relatief
Veel tussengas - Ach, wat is veel? :P
Boulevard - Check!
Weinig kilometers - Check!
Kroegpraat - Kom ik nooit

Shit!! :/
Nouja, dan houd ik het wel het zijn van een echte mooiweerrijder 8-)
 
Spraak laatst een bekende met een spic&span BMW S1000R. Inclusief schaamranden van 2 cm....

Wat hij ervan zei?

Ik wil een mooie motor. Ik ben gek op die BMW. Die heb ik dus gekocht. Ik wil niet geblesseerd raken dus rij ik bewust erg rustig.
Ik heb die motor niet voor het potentieel, ik heb hem omdat ik hem erg gaaf vind.

Jongen had tevens een bijpassend powerrangers kostuum aan.
Poser avant-le-lettre zeg maar.....


En weet je? Hij heeft groot gelijk!
Waarom zou hij dat niet zo doen?

Hij rijdt zeer rustig rond op zijn droommotor. En heeft de grootste lol.

Ik zou dat vanwege de mentaliteit niet zomaar bestempelen als poser. Een echte poser zou er open uitlaten op schroeven en net zijn vrienden hard rechtuit gaan rijden over de boulevard.
 
Ik heb zelf nu 3 weken mijn rijbewijs en mijn '08 R6 stond te wachten met gloednieuwe banden..

Nu, 1200 km later zijn er mensen om me heen die vragen waarom mn kneesliders nog nieuw zijn.. waarom er geen vliegen op me kuipen zitten dan wel mijn pak.. en waarom ik nog steeds een dikke 2 cm schaamrand heb..

Dikke vinger.. ik heb niemand niks re bewijzen.. ik heb voor mjj doen ontzettend veel geld uitgegeven aan mijn eerste motor icm nieuw pak, helm, intercom ( vrouwtje ook samen met mij t oasje gehaald.. maakt de ritjes toch wat gezelliger ).. geen stoere verhalen van mij, iedereen zal lachen als ik m de sloot in rij omdat ik boven mijn kunnen zou gaan, niemand die me stoer zal vinden als ik als rossi de bocht in ga
 
Een poser? Is trots op zijn/haar motor en laat hem dus graag zien.

<check>




Pas als je je Goldwing op een aanhanger laadt, met vrachtwagen naar een treffen rijdt, en de motor alleen even van de aanhanger haalt en eind van de dag weer oplaadt, en that's it, zonder een km te rijden, tja, dan sla je wel wat door...maar ach, ieder zijn ding toch? :')
 
Eens kijken....

Maagdelijk witte pakken - niet wit, wel altijd schoon
Ongebruikte kneesliders - Check!
Dikke schaamranden op semi circuitbanden - Nee
Dure motoren - Duur is relatief
Veel tussengas - Ach, wat is veel? :P
Boulevard - Check!
Weinig kilometers - Check!
Kroegpraat - Kom ik nooit

Shit!! :/
Nouja, dan houd ik het wel het zijn van een echte mooiweerrijder 8-)

helaas, je bent bij punt 3 al gezakt ;)
Ik probeer ook een mooi weerrijder te zijn, helaas lukt dat niet altijd. (dit jaar 3x vakantie Duitsland met regen, waarvan de laatste in de Eifel met hagel, natte sneeuw, dikke mist, 2 graden en in het donker terug naar huis gereden. in een leren pakkie met donker vizier |( Dat hoop ik nooit meer mee te maken)


Ik heb zelf nu 3 weken mijn rijbewijs en mijn '08 R6 stond te wachten met gloednieuwe banden..

Nu, 1200 km later zijn er mensen om me heen die vragen waarom mn kneesliders nog nieuw zijn.. waarom er geen vliegen op me kuipen zitten dan wel mijn pak.. en waarom ik nog steeds een dikke 2 cm schaamrand heb..

Dikke vinger.. ik heb niemand niks re bewijzen.. ik heb voor mjj doen ontzettend veel geld uitgegeven aan mijn eerste motor icm nieuw pak, helm, intercom ( vrouwtje ook samen met mij t oasje gehaald.. maakt de ritjes toch wat gezelliger ).. geen stoere verhalen van mij, iedereen zal lachen als ik m de sloot in rij omdat ik boven mijn kunnen zou gaan, niemand die me stoer zal vinden als ik als rossi de bocht in ga

Gewoon lekker rijden, ervaring opdoen, poetsen. en je kneesliders in de kast leggen :P
 
Laatst bewerkt:
~
Ik heb zelf nu 3 weken mijn rijbewijs en mijn '08 R6 stond te wachten met gloednieuwe banden..

Nu, 1200 km later zijn er mensen om me heen die vragen waarom mn kneesliders nog nieuw zijn.. waarom er geen vliegen op me kuipen zitten dan wel mijn pak.. en waarom ik nog steeds een dikke 2 cm schaamrand heb..

Dikke vinger.. ik heb niemand niks re bewijzen.. ik heb voor mjj doen ontzettend veel geld uitgegeven aan mijn eerste motor icm nieuw pak, helm, intercom ( vrouwtje ook samen met mij t oasje gehaald.. maakt de ritjes toch wat gezelliger ).. geen stoere verhalen van mij, iedereen zal lachen als ik m de sloot in rij omdat ik boven mijn kunnen zou gaan, niemand die me stoer zal vinden als ik als rossi de bocht in ga~






Net als Rossi de bocht in gaan is best stoer
Maar net als Rossi de bocht uitkomen is pas echt stoer :+
Halverwege de bocht op je bek gaan is dan weer niet stoer.....
 
Laatst bewerkt:
je niet laten opnaaien

je eigen tempo rijden

goed anticiperen

net doen alsof de rest van verkeer maf is

en veel km maken

dan ga je het langste mee, en dan nog maak je spannende momenten mee :]

NOShit mentaliteit :Y

Gixxer '91

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan