Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
schuurtje mag afhankelijk van de grootte en opp van je overgebleven vrije ruimte, iig zo was het toen ik mijn schuurtje neerzette.
blokhut kant en klaar op houten balken en bestraatte ondergrond.
ook ik zie nu onderste deel van de hut wat slechter worden, dus op kunststof balken zetten van een schuur is beter lijkt me.
verhouding hypotheek en huur bedrag is krom .. erg krom
 
schuurtje mag afhankelijk van de grootte en opp van je overgebleven vrije ruimte, iig zo was het toen ik mijn schuurtje neerzette.
blokhut kant en klaar op houten balken en bestraatte ondergrond.
ook ik zie nu onderste deel van de hut wat slechter worden, dus op kunststof balken zetten van een schuur is beter lijkt me.
verhouding hypotheek en huur bedrag is krom .. erg krom

Dat is het nog steeds wel. De vrij te bebouwen meters.
Ik ben nu met een schuurtje in mijn tuin bezig.
Doordat ik een oud tuinhuisje af brak kon ik 32 m2 bouwen.
Maar dit hangt wel af van de grote van de kavel, en wat er al staat.
Het vrij te bebouwen is ook aan regels verbonden, zeker qua goot en nok hoogte.
 
Ik kijk dwars door mijn schuur heen van de spleten en de kieren, ik heb het idee dat dat voor een erg goede ventilatie zorgt en ik kan het mis hebben maar het grootste effect heb ik denk ik van een raam in de deur waar -als die er is- zo'n 6, 7 uur per dag de zon op staat, het is er kurkdroog
 
Ik kijk dwars door mijn schuur heen van de spleten en de kieren, ik heb het idee dat dat voor een erg goede ventilatie zorgt en ik kan het mis hebben maar het grootste effect heb ik denk ik van een raam in de deur waar -als die er is- zo'n 6, 7 uur per dag de zon op staat, het is er kurkdroog
Doe mij toch maar lekker mijn spouwmuur schuurtje :P
Nu nog een keer een fatsoenlijke garagedeuren erin en straks een heater.
 
Dank allen voor de reacties.
Het schuurtje is 2*2,5 ongeveer en heeft op 2 plaatsen 3 gaten boven en onder in de wand met een roostertje. (Naast nog wat andere kieren en gaten.
Het staat op een betonnen fundering met een plat dak met afvoer. Er blijft geen water op het dak staan.
Ik kan aan de binnenkant niet veel isolatie op de muren zetten want dan wordt het binnenin kleiner en dan passen de motoren niet meer _O- . Staan nu helemaal klem van muur tot muur. Een folie zou nog wel kunnen maar dikker dan dat niet ben ik bang.
Nog meer gaten boren voor ventilatie dus?
En nog tips mbt het beschermen van gereedschap?
 
Kast met kleine elektrische verwarming en thermostaat, zoals je wel in elektrische panelen ziet. Zolang je de inhoud net iets warmer houdt dan de omgeving, heb je geen last van condensatie. Maar al met al zal je het toch op je energierekening terug gaan zien.
Juist, en ik denk dat bij mij die glasdeur dat doet, misschien dus een idee om er een raam in te hakken, op het zuiden
 
Elektrisch gereedschap zoveel mogelijk in koffers bewaren en dan een poreus zakje met vochtontrekende korrels erbij stoppen .
Gereedschapsborg geld eigenlijk het zelfde maak er een kast van die gesloten kan worden en dan ook een pot met van die korrels er in zetten
Dat geeft vocht geen kans meer om bij je gereedschap te komen
Oja hou je gereedschap ( niet die elecstrische ) een beetje vettig dat schild ook weer met roesten
 
In vergelijking tot sommige sleutelpaleizen moet ik het met een zeer mager hokje doen. Maar ben er erg blij mee moet ik zeggen. Beter dan bij mijn vorige huis en 2 van mijn 3 motoren staan binnen en dan heb ik ook nog wat plek over om te sleutelen.
Er wordt ook nog wat meer opgeruimd en rechts kan ik in de stellingkast nog een klein werkbankje maken.
Bekijk bijlage 1587755
Ik heb ook meteen een vraag.
In het schuurtje voelt het veel vochtiger aan dan in mijn vorige berging (inpandig). Alles van karton/papier wordt een beetje vochtig en ook metaal voelt koud en klam aan.
Hoe kan ik dit het beste tegen gaan en hoe kan ik mijn gereedschap (zowel hand als electrisch) het beste hiertegen beschermen.
Extra isolatie is ben ik bang geen optie want dan verlies ik teveel oppervlakte, de motoren staan nu precies van wand tot wand.
Dank allen voor de reacties.
Het schuurtje is 2*2,5 ongeveer en heeft op 2 plaatsen 3 gaten boven en onder in de wand met een roostertje. (Naast nog wat andere kieren en gaten.
Het staat op een betonnen fundering met een plat dak met afvoer. Er blijft geen water op het dak staan.
Ik kan aan de binnenkant niet veel isolatie op de muren zetten want dan wordt het binnenin kleiner en dan passen de motoren niet meer _O- . Staan nu helemaal klem van muur tot muur. Een folie zou nog wel kunnen maar dikker dan dat niet ben ik bang.
Nog meer gaten boren voor ventilatie dus?
En nog tips mbt het beschermen van gereedschap?
Het schuurtje heeft best wel last van doorslaand vocht.
Misschien is er al veel te behalen als je het met een waterafstotende beits behandeld?
Laat je eens goed voorlichten naar de mogelijkheden?
Misschien kan @kwastert je adviseren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan