Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Post hier foto's van jouw sleutelplek
ook maar eens wat werkbankjes gekocht en ALS het goed is komt er iemand over 2 weken de vloer opschuren dan eindelijk van die oude tegellijmresten af.
Recent 2 chinese kisten gekocht nadat ik er thuis al een 5 jaar naar tevredenheid gebruik/misbruik en nog steeds alles heel is zijn van de 2 bamibakken al dingen gesneuveld na slechts enkele keren gebruik.

Ben blij met mijn ruimte maar als ik zie wat paul dan in zijn achteruin aan het maken is ben ik toch wel jaloers! hier is 3 meter toch écht de max voor een garage in de tuin volgens de regelwetgeving.


Dit is het achterster deel van mijn halletje, ben aan het kijken hoe ik het wil gaan verwarmen. hal is 6.3meter hoog bg 85m2 en 1e verdieping 40m2.
1e verdipeing is opgedeeld in 2 delen waarvan de een als opslag en toilet en het andere als ''kantine'' de kantine is wel te doen met elektrische kachel kwa kosten . ben benieuwd wat het kost het geheel te stoken met cv waar ik dan aan moet denken aantal kuubs per dag. iemand daar mee bekend? ik zit tussen 2 andere hallen in en pand is van 2010. met cv ketel verwarmen duurt best lang om op te warmen. stink kanon er in zal hoop vocht veroorzaken en afgewerkte olie gestookte kachel mag niet overal, dus wellicht blijft een gas heater met rookgasafvoer beste optie denk ik.

360.jpg
 
Mooie plek heb je. Verwarmen met infrarood schijnt goed te werken. Je kan daarmee gemakkelijk enkele spots verwarmen zonder heel je hok op te hoeven stoken.
Dit is de eerste niet advertentie op Google:
 
Ja dat was het eerste wat ik ook dacht, maar is dat niet te lokaal?
Moet je dan niet die hele ruimte volhangen?
En vervolgens wil je ook zonnepanelen lijkt me?
Juist omdat je ze boven je werkplek kunt hangen lijkt het me praktisch. In de winter gebruik ik zelf een 1000W halogeen. 100x kut als je te dichtbij staat, maar prettig op een afstandje
 
Mooie plek heb je. Verwarmen met infrarood schijnt goed te werken. Je kan daarmee gemakkelijk enkele spots verwarmen zonder heel je hok op te hoeven stoken.
Dit is de eerste niet advertentie op Google:
Die heb ik in mijn woonkamer hangen.

Geven een lekkere warmte maar....
Vreten iets meer stroom dan opgegeven.
Wat ik als voordeel ervaar is dat er zoveel warmte door het plafond naar boven gaat dat de slaapkamers vloerverwarming hebben.
Met andere woorden, als je die in een loods hangt gaat er heel veel warmte door het dak naar buiten.
Onderaan de streep kan je beter iets op je vloer zoeken met verwarming of een verwarmingsunit op hoogte hebben met een blazer erin.
 
Die heb ik in mijn woonkamer hangen.

Geven een lekkere warmte maar....
Vreten iets meer stroom dan opgegeven.
Wat ik als voordeel ervaar is dat er zoveel warmte door het plafond naar boven gaat dat de slaapkamers vloerverwarming hebben.
Met andere woorden, als je die in een loods hangt gaat er heel veel warmte door het dak naar buiten.
Onderaan de streep kan je beter iets op je vloer zoeken met verwarming of een verwarmingsunit op hoogte hebben met een blazer erin.
Oké, dat is nuttige info. Thanks
 
Ik heb zo'n fabriekshal aardgas heater met buitenafvoer in mijn hobbyhok hangen. (ongeveer net zo groot)
Het is niet zo'n hele grote, hoeveel kW weet ik zo niet.
Het nadeel is dat de warmte in de nok gaat hangen, dat heb ik deels opgelost met een grote plafondventilator. (die mensen weleens boven de salontafel hebben hangen) Die draait niet snel, maar dat merk je echt wel als je eronder staat.
Het voordeel is dat hij meteen veel warmte het hok in jaagt, als je in de luchtstroom staat dan is het meteen behaaglijk.

Men zegt dat het veel gas gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat ik het zie op de gasrekening. We stoken nog steeds veel te weinig voor een huishouden.
Ik ben zelf niet echt een koukleum dus ik gebruik hem alleen als het buiten vriest om de kou uit het hok te jagen. Met een avondje klussen staat hij een half uur aan oid.

Oja en je koopt ze gebruikt voor niet veel. Ik weet niet of jij een bedrijf hebt, maar dan zou het misschien jaarlijks gekeurd moeten worden? Daar heb ik niet zoveel verstand van maar dan zou zo'n ding weleens wat duurder kunnen zijn.
 
Juist omdat je ze boven je werkplek kunt hangen lijkt het me praktisch. In de winter gebruik ik zelf een 1000W halogeen. 100x kut als je te dichtbij staat, maar prettig op een afstandje
Ik wil juist het hele hok warm hebben je bent net aan het werk waar je niet zo’n ding hebt. Plus in mijn (ongefundeerde) idee zijn die dingen best prijzig?

Ik heb zo'n fabriekshal aardgas heater met buitenafvoer in mijn hobbyhok hangen. (ongeveer net zo groot)
Het is niet zo'n hele grote, hoeveel kW weet ik zo niet.
Het nadeel is dat de warmte in de nok gaat hangen, dat heb ik deels opgelost met een grote plafondventilator. (die mensen weleens boven de salontafel hebben hangen) Die draait niet snel, maar dat merk je echt wel als je eronder staat.
Het voordeel is dat hij meteen veel warmte het hok in jaagt, als je in de luchtstroom staat dan is het meteen behaaglijk.

Men zegt dat het veel gas gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat ik het zie op de gasrekening. We stoken nog steeds veel te weinig voor een huishouden.
Ik ben zelf niet echt een koukleum dus ik gebruik hem alleen als het buiten vriest om de kou uit het hok te jagen. Met een avondje klussen staat hij een half uur aan oid.

Oja en je koopt ze gebruikt voor niet veel. Ik weet niet of jij een bedrijf hebt, maar dan zou het misschien jaarlijks gekeurd moeten worden? Daar heb ik niet zoveel verstand van maar dan zou zo'n ding weleens wat duurder kunnen zijn.

Dat is wat ik ook wil. Wel ga ik het plafond isoleren dus dan heb ik zo’n 2m50 hoogte om te verwarmen. Gasleiding ga ik vanuit huis naar de schuur leggen en dan heb ik hem snel warm en het kleine deel kan ik er goed mee vorstvrij houden.
 
Aangezien het nu toch over verwarming van het hok gaat.

Ik heb een 5kw dieselheater/standkachel/pakeerkachel welke gebruikt worden voor bussen/vrachtwagens etc in mn hok gebouwd.
Gewoon lekker goedkoop van Ali Express. had hem voor 160 euro thuis dacht ik. mijn hok is 38m2 en 2.4m hoog. Dak en muren geisoleerd.
Heb hem nu 3 jaar staan en werkt echt perfect. Een goedkope oplossing om toch een lekkere temperatuur in je hok te creeeren.
enige nadeel is dat het niet thermostaat gestuurd is. je steld gewoon een stand in en daar verwamt hij op.
Capture.PNG
 
Aangezien het nu toch over verwarming van het hok gaat.

Ik heb een 5kw dieselheater/standkachel/pakeerkachel welke gebruikt worden voor bussen/vrachtwagens etc in mn hok gebouwd.
Gewoon lekker goedkoop van Ali Express. had hem voor 160 euro thuis dacht ik. mijn hok is 38m2 en 2.4m hoog. Dak en muren geisoleerd.
Heb hem nu 3 jaar staan en werkt echt perfect. Een goedkope oplossing om toch een lekkere temperatuur in je hok te creeeren.
enige nadeel is dat het niet thermostaat gestuurd is. je steld gewoon een stand in en daar verwamt hij op. Bekijk bijlage 1553315

En hoeveel geluid, en met name stank heb je hiervan?
 
Ik heb ook zo'n chinese Webasto kloon in een rode behuizing :-) Voordeel is dat hij de schone lucht van buiten haalt en de uitlaatgassen naar buiten gaan. Mooie droge (en veilige) warmte dus. Qua kosten beter te doen dan een gaskachel, waarvan de aanschaf vrij duur is. Daarnaast heb ik geen gas in de schuur, hier gaat gewoon diesel in het tankje. IR-Paneel heb ik op mn werkkamer in huis, daar werkt het goed, maar een werkplaats waar je nooit op 1 plek staat, daar heeft het volgens mij niet zoveel zin...
Geluid van het ding valt wel mee, er zit een fan in die bij het opstarten even voluit draait, daarna zakt hij terug naar een lager niveau en hoor je hem nauwelijks.
 
Ik wil juist het hele hok warm hebben je bent net aan het werk waar je niet zo’n ding hebt. Plus in mijn (ongefundeerde) idee zijn die dingen best prijzig?



Dat is wat ik ook wil. Wel ga ik het plafond isoleren dus dan heb ik zo’n 2m50 hoogte om te verwarmen. Gasleiding ga ik vanuit huis naar de schuur leggen en dan heb ik hem snel warm en het kleine deel kan ik er goed mee vorstvrij houden.
Als je de gasleidingen vanuit je huis naar de schuur kan leggen, kan je dan niet net zo goed een (flexibele) CV leiding vanuit huis leggen? Draait de garage gewoon op de CV van huis mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Klopt, maar dat is juist waarom ik denk dat het in de werkplaats niet zo goed werkt. Het is maar gericht op 1 plek, tenzij je er meerdere ophangt... Op de werkkamer is die zo gericht dat ik in de "straal" zit als ik aan het buro werk.
 
Ik heb geloof ik nog ergens 1 of 2 van die diesel heater/straalkachels staan. Worden niet meer gebruikt en staan volgens mij inmiddels wel in de weg bij mn ouders in de schuur.
 
Als je de gasleidingen vanuit je huis naar de schuur kan leggen, kan je dan niet net zo goed een (flexibele) CV leiding vanuit huis leggen? Draait de garage gewoon op de CV van huis mee.

Als je schuur net zoveel kuub is als je huis dan komt je CV wel wat tekort denk ik.
En in mijn geval zou ik dan een hele regeling moeten maken omdat ik in de schuur veel meer warmtevraag heb dan in het huis.
Daarnaast is mijn schuur 60m van het huis vandaan dus dan verlies ik teveel warmte in de grond denk ik.

Mijn gasheater is 17kW trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan