Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Hoi even weer een vraagje, de vloer is gestort in de garage die samen met het huis grondig verbouwd is, een mooie gevlinderde betonvloer. Nu vroeg de aannemer wat ik op de muren wil. Ik dacht zelf aan gips en dan stucen/sausen maar misschien is dat te gevoelig. Dus ik dacht misschien van hout platen met een wit plastic laagje tot ongeveer een meter hoogte vanaf de grond en daarna gips met stucwerk. Bedoeling is dat het wel een strakke/moderne ruimte gaat worden.
Gips is wel kwetsbaar in een garageomgeving.....
 
Qua verlichting: in mijn garage heb ik een rits van die Bauhaus LED "TL" balken hangen (en een echte TL balk die ik nog had liggen). Komt echt een enorme bak licht vanaf.
Nadeel is wel dat het van een enkele plek afkomt -> kan dus wel wat schaduwvorming vormen in gevallen.

Als ik het nog een keer zou moeten doen zou ik ook (boven de heftafel ten minste) een (of meerdere) LED panelen hangen.

Wat oude foto's voor de beeldvorming:
 
Ik heb 3 rijen opgehangen in totaal dus 9 stuks in een garage; inderdaad omdat led vooral veel direct ligt geeft.

Kijk ook even goed naar welke kleur temperatuur je wilt. Ik zou zeker niet te wit nemen.

Ik zit te twijfelen, 4000k of 6000k. Mij lijkt 6000k beter om auto's te wassen/detailen en in een sleutelruimte. Ik ga er ook een dimmer op aansluiten.
 
Hoi even weer een vraagje, de vloer is gestort in de garage die samen met het huis grondig verbouwd is, een mooie gevlinderde betonvloer. Nu vroeg de aannemer wat ik op de muren wil. Ik dacht zelf aan gips en dan stucen/sausen maar misschien is dat te gevoelig. Dus ik dacht misschien van hout platen met een wit plastic laagje tot ongeveer een meter hoogte vanaf de grond en daarna gips met stucwerk. Bedoeling is dat het wel een strakke/moderne ruimte gaat worden.
Waarom gips? Gewoon direct een muur stucen is veel sterker?
 
Hoi even weer een vraagje, de vloer is gestort in de garage die samen met het huis grondig verbouwd is, een mooie gevlinderde betonvloer. Nu vroeg de aannemer wat ik op de muren wil. Ik dacht zelf aan gips en dan stucen/sausen maar misschien is dat te gevoelig. Dus ik dacht misschien van hout platen met een wit plastic laagje tot ongeveer een meter hoogte vanaf de grond en daarna gips met stucwerk. Bedoeling is dat het wel een strakke/moderne ruimte gaat worden.
Ik zou cempanel nemen. Een cementgebonden spaanplaat.
Brandveilig en watervast. En stoot vast! Ff stevig laagje latex er over en klaar voor jaren.
Screenshot_20220623-153003_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220623-153013_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220623-153034_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220623-153045_Samsung Internet.jpg
 
Niet goedkoop maar wel goed verwacht ik....

Ik slijp en flex wel buiten....
Ja tot het slecht weer is en het apsoluut af moet......
Ach het is maar een stukje, ff doen....
Zo veel duurder dan underlaiment is het niet.
En mischien toch ook bij hornbach verkrijgbaar?


Screenshot_20220623-174930_Samsung Internet.jpg

Mm je kan er 2 voor 1 kopen....

Euh 3...

Maar ja, je heb van de week kunnen lezen hoe snel brand om zich heen slaat.
 
Ik zit te twijfelen, 4000k of 6000k. Mij lijkt 6000k beter om auto's te wassen/detailen en in een sleutelruimte. Ik ga er ook een dimmer op aansluiten.
Heb je wel eens een ruimte gezien bij schadebedrijven? Dar ga jij met je 5, 10 of zelfs 20 lampjes niet trekken.

5500 kelvin is daglicht (12:00) maar als er geen (hoge) CRI waarde bij vermeld staat maakt het geen moer uit wat je koopt :)
 
Ik zit te twijfelen, 4000k of 6000k. Mij lijkt 6000k beter om auto's te wassen/detailen en in een sleutelruimte. Ik ga er ook een dimmer op aansluiten.
6000 is wel heel erg hard/blauw

Ik heb een bestaande garage met 1 TL bak (in het midden in de lengte) uitgebreid met 2 van deze LED-units en een extra rij spotjes boven de werkbank V-tac VT-8330 LED batten 120 cm - 30W - 4800 Lm - 4000K | bol.com

4000k is de goede kleurtemperatuur, naar mijn bescheiden mening. Schaduw is irritant, dus je kunt beter te veel dan te weinig lampen ophangen, meer is beter als het op sleutelen aankomt.
 
Het verschil tussen 5500 en 6000 is minimaal. 6000 kelvin kennen we vooral van de LED koplampen en dan roep je al snel dat het vervelend blauw licht is. Dat komt eerder door de lens of aliexpress lamp die eerder tegen de 7000 kelvin zit.

Ik heb hier in huis een daglichtlamp in spaarlicht vorm voor fotografie / beeldbewerken en daar komt geen greintje blauw vanaf.
 
Hoi even weer een vraagje, de vloer is gestort in de garage die samen met het huis grondig verbouwd is, een mooie gevlinderde betonvloer. Nu vroeg de aannemer wat ik op de muren wil. Ik dacht zelf aan gips en dan stucen/sausen maar misschien is dat te gevoelig. Dus ik dacht misschien van hout platen met een wit plastic laagje tot ongeveer een meter hoogte vanaf de grond en daarna gips met stucwerk. Bedoeling is dat het wel een strakke/moderne ruimte gaat worden.
Ik heb gipswanden in mijn garage maar ben er niet heel erg blij mee. Erg kwetsbaar inderdaad. (Niet mijn keus overigens, vorige eigenaar wilde een leefruimte van de garage maken dus had net voordat wij er kwamen wonen de garage laten isoleren, afgewerkt met gipsplaten.) Ik vond het zonde dit te slopen, maar als ik ooit weer zin in verbouwen krijg dan is dat wel iets dat aangepakt gaat worden.
 
Begin 2023 heb ik eindelijk een andere koopwoning met garage+zoldertje erboven. Droom word dus werkelijkheid. Brug erin en goede verlichting is een pré. Wil veel licht en niet te duur in verbruik. Hoeft niet gelijk de wereld te kosten uiteraard . Iemand een aanrader mbt verlichting?
Er zijn al voor heel weinig geld mooie led armatuurtjes, ff zoeken, moment.

edit:
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-06-23 213243.png
    Schermafbeelding 2022-06-23 213243.png
    16,3 KB · Weergaven: 40
Terug
Bovenaan Onderaan