Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ik heb zelf een epoxy 2 componentenvloer in mijn garage.
Mijn leerpunten/tips?

Ik dacht dat mijn vloer redelijk netjes was, en dat egaline niet nodig was. Nu heb ik daar toch wel een beetje spijt van want je ziet ALLES als er een mooie egale kleur op zit.

Ik heb een hekel aan motoren duwen/trekken op gladde ondergrond. Een keer een stap in een geknoeide olie/kettingvet/sopje van het poetsen en je ligt met je motor op de grond. Navraag gedaan bij de leverancier van de coating, ik kreeg een mengverhouding-advies voor scherp zand. Dat werkt perfect. Tip: meng dat scherp zand eerst bij 1 component, zodat het al goed verdeeld is voor je de chemische reactie start.

Epoxy is een chemische reactie die steeds sneller gaat omdat het haar eigen warmte opwekt, wat vervolgens de reactie behoorlijk versnelt! Dus in tegenstelling tot verf droogt het sneller in de emmer dan op de vloer, je kunt het dus beter zo snel mogelijk over de vloer gieten dan heb je wat meer tijd voor het uitrolleren. Het deel water wat er bij moest heb ik ook bewust met koud water gedaan.

Mijn ervaring is dat zijstandaards en middenbokken niet al te vriendelijk zijn voor de vloercoating. Daarom heb ik zelf een mat op mijn parkeerplekje gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die een autobrug heeft?
Mijne (tweedehands) is vorige maand geleverd en komt dus op de nieuwe vloer. Het is een twee kolommer zonder verbinding boven of onder tussen de kolommen.

Ik wil een schetsplaat maken waar de kolommen op komen. Zit een beetje in dubio of ik die met elkaar moet verbinden. Of met de wapeningsnetten? Of hele poeren eronder? Volgens de leverancier van de brug kun je hem met gemak op een vloertje van 12 cm kwijt als je hem gewoon achteraf met wat chemische ankers op de vloer vast schroeft.
 
Iemand hier die een autobrug heeft?
Mijne (tweedehands) is vorige maand geleverd en komt dus op de nieuwe vloer. Het is een twee kolommer zonder verbinding boven of onder tussen de kolommen.

Ik wil een schetsplaat maken waar de kolommen op komen. Zit een beetje in dubio of ik die met elkaar moet verbinden. Of met de wapeningsnetten? Of hele poeren eronder? Volgens de leverancier van de brug kun je hem met gemak op een vloertje van 12 cm kwijt als je hem gewoon achteraf met wat chemische ankers op de vloer vast schroeft.
Gewoon onder de vloer met elkaar verbinden. IPH'tje van de sloop, of zo. Dan ben je zeker, dat het goed is.
 
Ben alleen nog opzoek naar een verwarming die snel verwarmd.

Twijfel tussen infrarood en een airco.

Hier een gevlinderde betonvloer trouwens
Als je niet "planbaar" de zaak wilt opstoken en jouw loods ziet er goed geisoleerd uit: dan is infrarood een snellere oplossing.
Misschien ook handig om dit in wat zones in te regelen, bijvoorbeeld bij een brug/ werkbank waar je de meeste tijd besteed.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die een autobrug heeft?
Mijne (tweedehands) is vorige maand geleverd en komt dus op de nieuwe vloer. Het is een twee kolommer zonder verbinding boven of onder tussen de kolommen.

Ik wil een schetsplaat maken waar de kolommen op komen. Zit een beetje in dubio of ik die met elkaar moet verbinden. Of met de wapeningsnetten? Of hele poeren eronder? Volgens de leverancier van de brug kun je hem met gemak op een vloertje van 12 cm kwijt als je hem gewoon achteraf met wat chemische ankers op de vloer vast schroeft.
@Wrakhout heeft volgens mij ervaring met zo’n ding niet goed monteren…..
 
Iemand hier die een autobrug heeft?
Mijne (tweedehands) is vorige maand geleverd en komt dus op de nieuwe vloer. Het is een twee kolommer zonder verbinding boven of onder tussen de kolommen.

Ik wil een schetsplaat maken waar de kolommen op komen. Zit een beetje in dubio of ik die met elkaar moet verbinden. Of met de wapeningsnetten? Of hele poeren eronder? Volgens de leverancier van de brug kun je hem met gemak op een vloertje van 12 cm kwijt als je hem gewoon achteraf met wat chemische ankers op de vloer vast schroeft.
mijn 2 kolom autobrug zit bij elke poot met 5 keilbouten in de vloer vast.
tussen de kolommen zitten alleen een paar staalkabels en hydroliek leidingen
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Iemand hier die een autobrug heeft?
Mijne (tweedehands) is vorige maand geleverd en komt dus op de nieuwe vloer. Het is een twee kolommer zonder verbinding boven of onder tussen de kolommen.

Ik wil een schetsplaat maken waar de kolommen op komen. Zit een beetje in dubio of ik die met elkaar moet verbinden. Of met de wapeningsnetten? Of hele poeren eronder? Volgens de leverancier van de brug kun je hem met gemak op een vloertje van 12 cm kwijt als je hem gewoon achteraf met wat chemische ankers op de vloer vast schroeft.

Ik heb een 2 kolommer met een capaciteit van 5,5 ton.
Vloer is ter plaatse van de brug 25 cm dik en dubbel bewapend. Dus niet met elkaar verbonden in het beton.
Hij zit met een soort keilbouten vast, ik dacht gaten van 20 mm. Hoeveel zou ik moeten tellen.

Edit: 7 bouten per kant, draad is M18.
Wat de diameter is van hetgeen wat in de beton zit weet ik niet meer.
 
Laatst bewerkt:
@Wrakhout heeft volgens mij ervaring met zo’n ding niet goed monteren…..
Ja, m’n buurman had bezuinigd op de chemische ankers. Niets van mij of m’n werk bij. Hij kon er nu wel makkelijk bij met lassen
 

Bijlagen

  • IMG_8617.jpeg
    IMG_8617.jpeg
    796,7 KB · Weergaven: 5
  • IMG_8616.jpeg
    IMG_8616.jpeg
    192,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_8618.jpeg
    IMG_8618.jpeg
    278 KB · Weergaven: 6
Mijn vierkollomer staat op pouren met ieder vier M14 draadeinden ingestort.
Compensatie voor mijn gebrek aan kennis en ervaring met dit soort constructies; beter 10 keer te sterk dan 1/10e te zwak.
Voor de paar centen die dat eenmalig extra kost wilde ik niks riskeren.
Over de jaren sta je er vaak onder en tegenwoordig ook mijn kinderen.
 
Mijn vierkollomer staat op pouren met ieder vier M14 draadeinden ingestort.
Compensatie voor mijn gebrek aan kennis en ervaring met dit soort constructies; beter 10 keer te sterk dan 1/10e te zwak.
Voor de paar centen die dat eenmalig extra kost wilde ik niks riskeren.
Over de jaren sta je er vaak onder en tegenwoordig ook mijn kinderen.
Ja, zo denk ik ook. Via werk kan ik de vloerplaten maken van RVS304.
Als ik dat aan een stalen balk las en in de beton stort, zou dat problemen geven qua spanningscorrosie?
 
Tippie:
Hou je met het gebruiken van spreid ankers aan de voorschriften van de leverancier. Extra ankers en grotere spreid ankers kunnen te veel spanning in de vloer brengen. Hierdoor ontstaat juist het gevaar dat de boel los komt. Het beste is en blijft chemische verankering in schone gaten die met een klopboor geboord zijn. Dan krijg je een spanningsvrije verbinding. Het met een klopper geboorde gat geeft extra grip doordat het veel ruwer is dan een diamant gat. Groter oppervlak om zich te hechten
 
Terug
Bovenaan Onderaan