Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mag ook altijd hier:Geen idee of dit topic hiervoor bedoeld is.. maar het zit me hoog!
Vandaag me ketting en tandwielset vervangen van Thundercat. Kwam ik dit tegen van de vorige beunhaas.
Bekijk bijlage 1406505
Voortandwiel: moer verkeerd om en de borgring niet geborgd
Tandwiel zat gewoon speling tussen.
Alles weer vervangen en gemonteerd zoals het hoort!
Bekijk bijlage 1406506
Zat me hoog, moest het even kwijt!
Strikt genomen is er ook de sleutelblunders van anderen topic.
Geen schade door de speling op splines of schroefdraad?
db
Geen idee of dit topic hiervoor bedoeld is.. maar het zit me hoog!
Vandaag me ketting en tandwielset vervangen van Thundercat. Kwam ik dit tegen van de vorige beunhaas.
Bekijk bijlage 1406505
Voortandwiel: moer verkeerd om en de borgring niet geborgd
Tandwiel zat gewoon speling tussen.
Alles weer vervangen en gemonteerd zoals het hoort!
Bekijk bijlage 1406506
Zat me hoog, moest het even kwijt!
moet je het veerst weten ;-)
Als de vorige eigenaar eraan heeft lopen kloten zonder zijn verstand te gebruiken mag hij/zij wel een prutser genoemd worden.Als je zo duidelijk aangeeft dat de vorige sleutelaar een sukkel is.... dan neem ik aan dat je bij de aankoop toch zelf ook even de motor bekijkt.
Tandwielborging bij die oude Yammies staan erom bekend dat ze nogal eens loslopen.
Als dat niet zo is of je hebt het zelf in eerste instantie niet gezien dan vind ik het raar om dan zo de vorige sleutelaar een prutser te noemen
Jij rijdt erop, dus jij zorgt dat je op een veilige machine rijdt, toch
Ik vind het dus een sleutelblunder maar als je hier al langer mee gereden hebt ook een blunder van de rijder.....
Als je zo duidelijk aangeeft dat de vorige sleutelaar een sukkel is.... dan neem ik aan dat je bij de aankoop toch zelf ook even de motor bekijkt.
Ik vind het dus een sleutelblunder maar als je hier al langer mee gereden hebt ook een blunder van de rijder.....
Gisteren de kettingwielen en de ketting vervangen. Eerst niet goed naar de gaten in het kettingwiel gekeken, daar zitten 2 set gaten in, een van 8.5 mm en een van 10.5 mm. Dus eerst pasten mijn bouten niet. Ik nog eens kijken op de webshop, dat probleem opgelost. Toen de nieuwe ketting gemonteerd en netjes gespannen. Tot zo ver geen probleem. Rij ik vanmorgen de motor een meter naar achteren, hoor ik een klunk geluid. Heeft de ketting bij het op lengte maken waarschijnlijk niet goed op het kettingwiel gelegen of ergens anders wat raar dubbel. Hing dus weer helemaal slap. Nu maar bijna maximaal gesteld zodat hij weer strak stond en ik kon rijden, een kijken of ik hem nog weer inkort of mooi zo laat.
Ik verwacht dat ik niet de enige zal zijn die de rillingen over de rug loopt als ik dit lees..... zeker na de tekst voorafgaand hieraan.
Maximaal gesteld of gewoon achterwiel naar achter getrokken en in die stand weer vastgezet ?
Met de op de motor aanwezige stelmogelijkheid het wiel naar achteren gedraaid waardoor de ketting weer is gespannen. Zou dit een probleem gaan worden denk je?
Aaaaah.... Dat bedoel je! Maar hij staat nu zo gespannen dat als ik erop zit hij ongeveer 2 cm speling heeft, zoals omschreven in de handleiding. Was je bang dat ik gitaar kon spelen op de ketting?Als je NIET op de motor zit, hangt de ketting dan door of staat ie dan ook strak en in 1 lijn ?
Als de ketting zonder jou op de motor strak staat, in 1 rechte lijn dan gaat dat zeker een probleem worden, dan staat hij nl veel te strak.
Als je motor inveert dan heeft de ketting wat ruimte nodig om dat op te vangen.
Google anders even....
Aaaaah.... Dat bedoel je! Maar hij staat nu zo gespannen dat als ik erop zit hij ongeveer 2 cm speling heeft, zoals omschreven in de handleiding. Was je bang dat ik gitaar kon spelen op de ketting?
En toch hoort bij een kettingset voor een bepaalde motorfiets de juiste lengte ketting bijgeleverd worden.....
Dus controleer even de gegevens voordat je gaat inkorten.
Ik neem aan dat je snapt dat je niet maar 1 schakel kan inkorten? het kan alleen een even aantal zijn.
En je moet dan dus je sluitschakel + 1 "vaste" schakel verwijderen, en hebt dan weer een nieuwe sluitschakel nodig.
Behalve natuurlijk als je een ketting met een herbruikbaar visje hebt......
We hebben hier gekkere dingen langs zien komen.
Of je gitaar kon spelen weet ik niet maar je omschreef eea dusdanig 'onhandig' dat het een mogelijkheid was geweest dus leek het me wel aardig om erop door te vragen en je te waarschuwen.
Pfff. Auto weggebracht voor de APK. Belt de dealer of ik recent ergens banden had laten vervangen. Ja dus, bij de kwikfit. Blijkt een van de banden verkeerdom te zitten (binnenkant buiten). Hoe dan??
Heb maar een klacht bij kwikfit ingediend.
Klopt, maar ik kan voor mijn motor nergens een complete kettingset vinden, alleen in aparte delen en dan moet het ook nog bij verschillende webshops weg komen. Voor een 525 ketting ben ik nog geen sluitschakel met een visje tegen gekomen, alleen klinkschakels.
Op die manier snap ik je volledig en vind ik het ook erg aardig van je!
Sommige M-Fers ken je, sommige (nog) niet.
We hebben hier mensen gehad die daadwerkelijk dachten dat ze het advies om WD40 op hun remschijven te spuiten om vliegroest tegen te gaan een goed idee was.
Sindsdien kijk ik nergens meer van op
Maar ik begrijp nu dat je niet de sukkel bent waar ik je even voor aanzag
( ik zal t onthouden )
Ssssstttt! Zeg dat nu niet te hard, straks denken ze nog dat ik technisch ben!Als ik het goed onthouden heb zat Herman in de landbouw mechanisatie? Dus ligt er een 12 maten te brede ketting op nu... Omdat die over was van een Fendt
En dat is het leuke aan die inchmaten. 27.5 en 26 inch is bijna hetzelfde. Net als dat 27 inch groter is dan 28 en 27.5 inch. En een 29 inch band is dezelfde maat als een 28 inch band. De enige echt goede maat is de ERTRO. Die geeft gewoon de diameter van je wiel en van je band aan. In millimeters.Zoon lief gaat naar "de grote school". Dus andere schoolfiets gekocht,was beetje werk aan,maar mooi prijsje. En we zouden hem samen opknappen, altijd leuk een vader-zoon projectje. Alleen alles wat ik met/voor hem doe, loopt op een of andere manier uit de hand.
Dus hele fiets uit elkaar, schoon gemaakt, ontvet, geschuurd en gespoten, mooi geworden,maar daar ging het hier niet om.
Dat type fiets ken ik enkel in 26 inch (of 24), dus binnen en buitenbanden gekocht,fiets uit elkaar en bezig,leg de banden even op de velg, is de band net zo groot als de velg 28 inch dus, daarom was de fiets dus aan de grote kant voor hem
Dus banden omgeruild voor 28 inch, binnenbanden waren speciaal antilek en zelf dichtend, voor 26 en 27,5 inch. ff gepast,ging ook om de 28 inch velg, dus maar gemonteerd, ging prima,tot ik hem op spanning bracht..........
Beste knal, vrouwlief komt naar me toe gerent, wat er is, nou, ........ paste dus toch niet, band van de velg geblazen en een scheur van 20cm erin.
Toch ff 28 inch binnenbanden gehaald.
Fietsje staat er wel mooi en als nieuw bij, leuk projectje samen met mooi resultaat.