Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Van de week een dagje naar het strand geweest.
Topkoffer er op gezet, roltas mee om mijn jas en broek in op te bergen en mee te nemen.
Motor op het stuurslot gezet.
Helm gaat in de topkoffer, schoenen in de bak (Honda NC700).
Heerlijk in de zon liggen bakken.
Teruglopend naar de motor vroeg ik mij af waar ik mijn sleutels had gelaten.
Ik vermoedde in mijn jaszak maar ging wel twijfelen.
Sleutel kan alleen uit de topkoffer als hij dicht en op slot is.
Bij de motor aangekomen hingen mijn sleutels aan de kogel van mijn navigatiesteun.
Daar had ik ze dus niet achtergelaten.
Iemand is zo vriendelijk geweest om ze daaraan te hangen.
Hij had dus ook gewoon weg kunnen zijn.
Meestal weten alle kruimeldiefjes uit de buurt wel van wie zulke auto's (zeker in de buurt van horeca) zijn..... vaak van de grotere criminelen waar zij naar op kijken.Ook eens gezien op parkeerplaats. Gruwelijk grote nieuw Mercedes cabrio.
Sleutels lagen gewoon los op de achterbak ?
Niet het risico genomen dat iemand met slechte bedoelingen ze zou vinden en de sleutels in de diepe sloot gegooid.
Zou toch l*llig zijn als z'n Mercedes anders straks door een slechtwillende meegenomen word, toch ?
Oke, oke... er is daar maar 1 horecabedrijf in de buurt, verder niets. Het voorkomen van de auto en de gemiddelde klant van dat Horecabedrijf kwam ook aardig overeen, daar dus maar afgegeven
Troost je met de gedachte dat beide blunders ook gebeuren bij professionals.Had laatst een lekke voorband, dus ik in de brandende zon (een graad of 36) aan de slag.
Lek was vrij vlot gevonden en geplakt, dus vol goede moed de binnenband er weer in gevrot, en de buitenband weer om de velg heen proberen te krijgen.
Op een gegeven moment schiet ik uit en haal ik m'n knokkel open aan de remschijf (viel me pas op toen ik het bloed over de schijf zag lopen).
[afbeelding]
En dit was niet eens de grootste blunder, bij het om de velg leggen van de buitenband bleek ik dus de binnenband ook nog eens lek gemaakt te hebben. Kreng liep nog harder leeg dan voor deze hele exercitie.
Troost je met de gedachte dat beide blunders ook gebeuren bij professionals.
Ik draag niet voor niets tegenwoordig altijd monteurshandschoenen, het scheelt gewoon meerdere beschadigignen aan je handen per week.
En de binnenband lek prikken is snel gebeurd.... Ook dat gebeurd mij nog steeds heel af en toe.
En dit was niet eens de grootste blunder, bij het om de velg leggen van de buitenband bleek ik dus de binnenband ook nog eens lek gemaakt te hebben. Kreng liep nog harder leeg dan voor deze hele exercitie.
Maar wanneer is het een blunder en wanneer een repeterende fout?
Een blunder is gewoon een uniek goede fout
Nieuwe voorband op de brommer, wiel afgegeven bij garage en terug gemonteerd.
Ff naar de winkel voor een boodschap, ik rem om de stoep op te rijden om te parkeren
Remt niet!
K#t k#t
Snel een paar keer knijpen, ja hoor, remdruk weer terug
'even me motor verzetten' vergeten dat me remschijfslot er nog aan hing: spatbord afgebroken
'even me motor verzetten' vergeten dat me remschijfslot er nog aan hing: spatbord afgebroken
Precies,Dan ben je er nog goedkoop vanaf gekomen. ;-)
Kom ik met m'n ktm exc bij de KNMV keuring van de OTR Noordwolde rit. Dan voelen ze alvorens je van start kan gaan dus ff bij de wielen, stepjes, remmen, banden enz. De keurmeesters schudden de hoofden en keken me verwijtend aan, het is niet goed bij het voorwiel, afgekeurd wegens vermoedelijke speling bij het voorwiel, huh wat? Maar ik mocht voor deze keer nog wel ff meedoen. Dus ik het weekend daarop lagers gekocht bij de KTM dealer en een paar uurtjes in de vriezer gedaan alvorens de montage. Wil ik de bout van de vooras losdraaien, zit ie gewoon los. Afijn, ik met m'n duffe kop het wiel eruit halen, gewoon die lagers vervangen en die oude zien er achteraf nog heel erg goed uit eigenlijk.. Later bedacht ik me dat ik dat voorwiel een paar maanden daarvoor los heb gehad toen ie in de keuken stond en ik de bout niet helemaal had vastgedraaid, dat zou ik nog wel ff doen als ie buiten komt want ik wou natuurlijk een beetje low profile werken tov mijn vrouw, ik mag al blij zijn dat ie uberhaupt in de keuken getolereerd wordt. Aandraaien was ik dus gewoon glad vergeten. Tja, en dan gewoon verder slapen als je een losse bout aantreft...
Vooral ook op het zwarte plastic. Waterafstotend / soepel houden / conserveren.voor stekkerverbindingen is vet meestal beterder dan siliconen spray. Waarom spuit je siliconen op je rubbers? Voor de glim?