Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ach, deze lag voor het grijpen en de tank moet toch helemaal geschuurd worden.
Dacht het even te proberen en waarachtig ging het tot een zeker moment nog zeer vlotjes ook.
Denk dat de lijm van de stickers de schijf teveel afremt?

De originele stickers verwijderen met schuren duurt best lang, yamaha stickers zijn taai.
Kaal moet de tank toch, ga hem eerst met een 2k primer spuiten en daarna met 2k ral9016 spuiten.
 
Geen sticker te bekennen hier, maar ik moet er nu uiteraard wel 1 hebben.

Haalt het ook de lijmresten weg?
Op de motor zitten alle stickers onder de blanke lak en los daarvan vind ik het zo kaal worden als er niets op staat, net zoals de auto's waar merk/model aan de achterzijde is verwijderd.
 
I managed om door een mantelbuis te boren. Blij dat het zondag is en dat het als eerste gebeurde. Stroom eraf en met het tijdelijk fixen van de breuk in de klemmenstrook een mini zekering eruit getikt. Zou niet mogen kunnen. Vandaar ook een vertraging van 4 uur. Mopper
949E9592-3990-4138-A796-6AA8FFBEBCC2.jpeg
8168B23F-C602-40FF-8995-F1F9BEA89C9F.jpeg
1CEBE50C-6FE3-400D-A32D-43B15B19700C.jpeg
 
Kan ik meteen Porza eens uit proberen.. ik vertrouw ze allemaal niet meer nu.
( al zal t gerust nog prima werken )

Raar hoe dat menselijke brein werkt :) :) :)

Nieuwe sets al onderweg... hoop ik ..


Nou, ik heb ze dus .. getest ..

Ik moet zeggen, levertijd ok.

Alleen jammer dat ze een paar klote klanten hebben, want de onderdelen die ik kreeg kwamen overduidelijk
uit een retour.
Want de goeie bout ( fijndraad, lastig dingentje ) ontbrak, en de rubbers waren van een totaal andere set.
Oh.. en het bijbehorende speciaal-vet was ook pleite .

Eerste ervaring.. nou.. nee... ben er niet zo over te spreken :)

20220122_103514.jpg

zo uit t dooske, overduidelijk gebruikt ( geen probleem voor mij ) , alleen...
Dat onderste boutje hoort t zelfde te zijn als de bovenste... en dat komt dus niet overeen ( draad is anders )

Wat dus gewoonweg niet past .
 
Gast, je had echt beter in je nest kunnen blijven liggen vandaag
Dat had meer opgebracht.

Je hebt gewoon een kutdag .
Dit klink echt als zo'n dag: pindakaas pot leeg, nieuwe pakken, lipje onder de deksel afscheuren om dr achter te komen dat hij nu 2 laags is. Na dr door te rammen met je vinger, alles net onder de pindakaas, alles dr af te hebben getrokken, loop je naar de prullenbak en flikker je daar zo die pot in... En sta je met het aan flarden gescheurde lipje in je klauwen.

ALLES wat duidt op zo'n dag is voldoende voor een ziekmelding, het wordt echt niet beter, blijf maar gewoon thuis...
 
Dit klink echt als zo'n dag: pindakaas pot leeg, nieuwe pakken, lipje onder de deksel afscheuren om dr achter te komen dat hij nu 2 laags is. Na dr door te rammen met je vinger, alles net onder de pindakaas, alles dr af te hebben getrokken, loop je naar de prullenbak en flikker je daar zo die pot in... En sta je met het aan flarden gescheurde lipje in je klauwen.

ALLES wat duidt op zo'n dag is voldoende voor een ziekmelding, het wordt echt niet beter, blijf maar gewoon thuis...

Alleen als je eigen baas bent, is dat gewoon een dag geen inkomsten -O-
 
Thuis blijven heeft geen zin. Dan gaan de buren boren of schreeuwen, of boren en schreeuwen, ligt je wifi eruit, loopt de gootsteen niet meer door, komen de jehovas, energieverkopers en collecteurs om de tien minuten aan de deur, zijn batterijen leeg enz

Je moet het ondergaan

Och, als dat de batterijen van de slimme deurbel zijn, is dat toch weer een gelukje op zo'n dag :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan