Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een claxon is nogal een lomp ding, die gaat echt niet zomaar stuk van prutsen met je multimeter.Dacht laat ik eens kijken waarom de claxon van de suzuki het soms wel doet en soms niet. ( als die het wel deed klonk het overigens ook heel zielig )
Contact spray al geprobeerd in de schakelaar maar helpt niet.
Wat mij altijd is geleerd en hier ook regelmatig teruglees: Meten is weten.
Dussssss multimeter er bij en deze op 20V meting zetten.
Plus en de min van de claxon afgehaald en op de knop drukken ja hoor heb spanning.
Kabels weer aangesloten en werkt nog niet.
Multimeter aangesloten op de claxon, en hoor gelijk PATS.
Kijken op het dashboard en alles staat uit, claxon werkte nog niet, km stand pleite.
Zekering gecontroleerd deze dus stuk gemaakt met het aansluiten van de multimeter.
Toch maar eens kijken naar een andere claxon gezien deze nu ook wel stuk zou zijn ( of al slecht was).
Denk meer aan slecht massa-contact (en dat sluit je dus uit als je rechtstreeks op (een) 12 v accu test)Een claxon is nogal een lomp ding, die gaat echt niet zomaar stuk van prutsen met je multimeter.
Hang de claxon eens direct aan een accu, dan sluit je alle bedrading ertussen uit. Schrik niet als hij het ineens toch gewoon doet...
Dat dus, en ingespoten met kruipolieWringijzer, 2 meter steigerpijp en een dikke buurvrouw op de scoot die de rem intrapt met het volle gewicht.
Ze rotten vast.Snap ook niet waarom die moer zo vast gaat, hoort met 100 nm te worden aangedraaid. Lijkt eerder vast te zitten met 1.000 nm.
Dan kronkelt ze wel...
Of met een V4 meting…Denk meer aan slecht massa-contact (en dat sluit je dus uit als je rechtstreeks op (een) 12 v accu test)
Of met een V4 meting…
Zuur en duurDom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX . Zit er pas bijna 9000km er op . Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef . Oh, dom dom....
Bekijk bijlage 1782481
Wel heel dom, die koppelings bel is ook nog eens gelagerd in je carterkap.Dom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX . Zit er pas bijna 9000km er op . Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef . Oh, dom dom....
Bekijk bijlage 1782481
Ik moest lachen maar eerlijk is eerlijk: omdat ik wist dat dat fout zou gaan omdat ik ooit dezelfde fout maakte met een 2takt motortje uit een bosmaaierDom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX . Zit er pas bijna 9000km er op . Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef . Oh, dom dom....
Bekijk bijlage 1782481
Darwin of Murphy?Je voorvorkkeerringen ondersteboven monteren.
Erger nog, ik weet dat er maar 1 goede manier van monteren is.
In de snelheid niet opgelet, en dan alle 2 verkeerd monteren.
Tis dat de Darwin award al vergeven is, anders was ik een goede kandidaat.
Wel consequent, dat siert je.Je voorvorkkeerringen ondersteboven monteren.
Erger nog, ik weet dat er maar 1 goede manier van monteren is.
In de snelheid niet opgelet, en dan alle 2 verkeerd monteren.
Tis dat de Darwin award al vergeven is, anders was ik een goede kandidaat.
Voorwaarde voor een Darwin award is dat je in ieder geval niet meer in staat bent om voort te planten. Ik zie even niet hoe dat het gevolg kan zijn van het op zijn kop monteren van voorvorkkeerringen, tenzij je tijdens een testrit vol met je zaakje op de tank geklapt bent...Je voorvorkkeerringen ondersteboven monteren.
Erger nog, ik weet dat er maar 1 goede manier van monteren is.
In de snelheid niet opgelet, en dan alle 2 verkeerd monteren.
Tis dat de Darwin award al vergeven is, anders was ik een goede kandidaat.
Ik moest lachen maar eerlijk is eerlijk: omdat ik wist dat dat fout zou gaan omdat ik ooit dezelfde fout maakte met een 2takt motortje uit een bosmaaier
niet als je er moeren mee door probeert te zagen.Wie wissels er nu ook een ketting op een kettingzaag?
2 minuten met 't viiltje en staat weer scherp.
Dat die je met een passende ronde vijl en kan op de plek waar je aan het zagen bentOh , morgen maar eens leren kettingzagen te slijpen