Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Dacht laat ik eens kijken waarom de claxon van de suzuki het soms wel doet en soms niet. ( als die het wel deed klonk het overigens ook heel zielig _O- )
Contact spray al geprobeerd in de schakelaar maar helpt niet.

Wat mij altijd is geleerd en hier ook regelmatig teruglees: Meten is weten.
Dussssss multimeter er bij en deze op 20V meting zetten.
Plus en de min van de claxon afgehaald en op de knop drukken ja hoor heb spanning.
Kabels weer aangesloten en werkt nog niet.
Multimeter aangesloten op de claxon, en hoor gelijk PATS. :+
Kijken op het dashboard en alles staat uit, claxon werkte nog niet, km stand pleite.

Zekering gecontroleerd deze dus stuk gemaakt met het aansluiten van de multimeter.
Toch maar eens kijken naar een andere claxon gezien deze nu ook wel stuk zou zijn ( of al slecht was). _O-
Een claxon is nogal een lomp ding, die gaat echt niet zomaar stuk van prutsen met je multimeter.
Hang de claxon eens direct aan een accu, dan sluit je alle bedrading ertussen uit. Schrik niet als hij het ineens toch gewoon doet...
 
1657725359729.png

Deze?😇
 
Dom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX '( . Zit er pas bijna 9000km er op :(. Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.:Y
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef |(. Oh, dom dom....8)7

 
Dom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX '( . Zit er pas bijna 9000km er op :(. Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.:Y
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef |(. Oh, dom dom....8)7

Bekijk bijlage 1782481
Zuur en duur
 
Dom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX '( . Zit er pas bijna 9000km er op :(. Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.:Y
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef |(. Oh, dom dom....8)7

Bekijk bijlage 1782481
Wel heel dom, die koppelings bel is ook nog eens gelagerd in je carterkap.
 
Dom Dom,
Zondag m'n riem gebroken van m'n PCX '( . Zit er pas bijna 9000km er op :(. Vandaag eindelijk nieuwe riem binnen. Alles geïnspecteerd en géén onregelmatigheden kunnen ontdekken. Dus alles weer gemonteerd. Even checken of de koppeling goed functioneert en geen onbalans veroorzaakt. Dus even testen of de schoenen netjes gelijk matig naar buiten komen. Geen bel gemonteerd om het goed te kunnen zien.:Y
Ziet er goed uit totdat ik teveel gas geef |(. Oh, dom dom....8)7

Bekijk bijlage 1782481
Ik moest lachen maar eerlijk is eerlijk: omdat ik wist dat dat fout zou gaan omdat ik ooit dezelfde fout maakte met een 2takt motortje uit een bosmaaier :+
 
Je voorvorkkeerringen ondersteboven monteren.
Erger nog, ik weet dat er maar 1 goede manier van monteren is.
In de snelheid niet opgelet, en dan alle 2 verkeerd monteren.
Tis dat de Darwin award al vergeven is, anders was ik een goede kandidaat.
Voorwaarde voor een Darwin award is dat je in ieder geval niet meer in staat bent om voort te planten. Ik zie even niet hoe dat het gevolg kan zijn van het op zijn kop monteren van voorvorkkeerringen, tenzij je tijdens een testrit vol met je zaakje op de tank geklapt bent...
 
Ik moest lachen maar eerlijk is eerlijk: omdat ik wist dat dat fout zou gaan omdat ik ooit dezelfde fout maakte met een 2takt motortje uit een bosmaaier :+

Hier met een kettingzaag waar ik het kettingwiel / buitenkant koppeling af had gehaald. Bij mij grepen de schoentjes aan op de plastic behuizing en is het enige wat ik afschreef een 122 mm naaldlagertje die de lokale tuinmachinezaak op voorraad had.

db
 
Tot 2x toe m'n kettingzaag ketting verkeerd-om gemonteerd ..

Effe snel ketting wisselen "wtf is deze al bot uit het zakje ? "

Vervolgens wisselen.. doet ie het goed.. pak meteen de grootste mega-moer die er in een brok hout
verborgen zat die je maar kan bedenken.. - bot -..

Wissel ketting.. verkeerd om..

Kettingzaag weggelegd.. morgen weer een dag..


Oh , morgen maar eens leren kettingzagen te slijpen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan