Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben van de week op het werk met onze testauto over een bult aan kabels gereden. Alle connectoren gebroken en weer een halve middag solderen om het goed te krijgen.Zo ben ik ooit over m'n gereedschap kist heen gereden.
Kromme kist, gebroken hamer en een lekke band.
Dit was niet de testTest mislukt of geslaagd dan?
Ben blij dat ik manager titel van me af kan/ga schudden zodat ik gewoon dit soort dingen weer kan doenDit was niet de test
Dit was gewoon lomp gedrag van de manager die dacht te helpen.
Ik kan het ook. Voordeel is dat er geen manager is die pissig wordt dat het weer eens gesloopt is.Ben blij dat ik manager titel van me af kan/ga schudden zodat ik gewoon dit soort dingen weer kan doen
haha, nee, wel van de blunder...en daar gaat dit topic toch vooral over?ach gut...
heb je nog een fototje van het eindresultaat? van de remmen dan
Ik heb het inderdaad laten repareren en ik heb hem nu als reservekoeler (hij is getest en is dicht), maar gezien de tijd die daar overheen ging en de circuitdagen die ik had staan, heb ik gewoon een nieuwe gemonteerd. Het verhaal was vooral 'ter lering ende vermaeck'. Het is inmiddels opgelost, maar volgens mij precies een verhaal voor dit topic. Dank voor de tip.Het is een ieniemini scheurtje... Proberen naar elkaar te drukken en hard solderen een optie?
Ik ben vorig jaar misschien zes seconden per busje bezig geweest.Nou vooruit: bij het monteren van andere remklauwen, van dat chique, glimmende Italiaanse spul, moest ik natuurlijk eerst de originele remklauwen demonteren. In die OEM-klauwen zaten van die handige uitsparingen, die precies over de geleiderbussen vielen die in de voorvorkpoten zaten, om de remklauwen te centreren. De Italiaanse klauwen hadden echter niet meer ruimte dan de omvang van de remklauwbouten met een milimeter of wat speling, dus de centreerbussen moesten eruit.
Ondanks het verhitten van de busjes en het tikken met een hamer tegen de griptang (aka 'moordenaar'), terwijl ik onder een onmogelijke hoek aan het trekken was aan de centreerbussen, kwamen ze maar heel moeilijk los. In eerste instantie was er geen beweging in te krijgen, maar het tikken met de hamer tijdens de trekbeweging (gouden tip van iemand) hielp uiteindelijk om de bussen één voor één eruit te krijgen. Wellicht was het handiger geweest om de voorvorkpoten geheel te demonteren, maar op deze manier lukte het ook...tenminste...
Bij het vierde en laatste busje waren mijn handen al wat vermoeid dus ik moest nog wat meer kracht zetten om de centreerbus uit de vorkpoot te krijgen. Door de vermoeidheid ben je dan wat minder gecontroleerd bezig, maar uiteindelijk schoot hij toch los. Tevreden legde ik de tang even neer om de onderarmen wat rustig te geven voor ik verder ging met sleutelen. Toen ik echter van een klein afstandje naar de motor keek, bleek er tot mijn verbazing af en toe een druppeltje olie op de vloer te vallen vanaf de voorkant van de motor. Wat bleek, ik had met uitschieten bij het lostrekken van de laatste centreerbus met de achterkant van de tang een gat geslagen in mijn oliekoeler
De remklauwen waren al redelijk prijzig, maar die waren dus ineens nog een stuk prijziger geworden omdat ik er ook een nieuwe oliekoeler bij moest kopen. Nouja, leren is duur zei mijn vader altijd.
Uiteindelijk was ik wel heel blij met het eindresultaat
Verkeerde topic danIk ben vorig jaar misschien zes seconden per busje bezig geweest.
Sleutelblunder kan je ook anders zien; de tijd en moeite die je er in stak.Verkeerde topic dan
Maar vertel, hoe kreeg jij het voor elkaar? Die dingen zaten muurvast bij mij.
Ja. Pijnlijk bekend.
We hebben het hier over blunders, en niet over commentaar op blunders Goedkoop meeliften
Krijg je daar een helicoil in?Niet de moeite om er een Heli coil in te zetten?
Je hebt ook tappensetten voor blinde gaten. Kan wel. Ik zou het alleen niet doen bij een remklauw.Krijg je daar een helicoil in?
Je mag niet door en door boren.
Overwogen, maar zie bovenstaande post. Nieuwe klauw is 9 tientjes. De vierwieler moet zo snel mogelijk weer rijden.Niet de moeite om er een Heli coil in te zetten?