Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
An sich doet deze methode natuurlijk niets anders, ik vind het zo achterlijk nog niet. Wat wel betrekkelijk onhandig is, is dat hij blijkbaar eerst de stekker in een "live" stopcontact heeft gedaan, en toen pas in z'n nieuwe, nog onbelaste/aangesloten stroomkring. Andersom was er letterlijk niets bijzonders aan de hand geweest. Had je gewoon een soort van gecompliceerde verlengkabel gebouwd, net als met kroonsteentjes.

Dit verkeerdom aansluiten is de blunder, de "live" zijde mag nooit uitstekende metalen stukjes hebben, want, nouja, duh.

Dat is ook wat ik bedoel
De functie/ werking is hetzelfde en het kost evenveel tijd. Waarom dan voor de minst veilige optie kiezen?
 
Ik kan wel een merk noemen waarbij het origineel zo is, maar waarschijnlijk vind je de hele auto 'hier is half werk gedaan' :+

Roep eens wat? Ik heb duidelijk wat gemist en ben verbaasd dat het schijnbaar af fabriek ook al gedaan wordt.

Waterleiding met koper en solderen vind ik inderdaad ook nog steeds niks mis mee.. maar die plastic knel spullen werkt wel een stuk sneller!
 
Net twee (een oude en een gloednieuwe) kettingen stuk gereden op de DR 350die ik tweedehands gekocht heb. Oude jah, was een oude, nieuwe op 2 ritten stuk.

Bleek achteraf het voorste tandwiel binnenstebuiten gezeten te hebben (heb ik uiteraard zo teruggestoken) en daardoor de ketting tegen de carterbeschermer gelopen te hebben.

Resultaat:

full

full
 
Roep eens wat? Ik heb duidelijk wat gemist en ben verbaasd dat het schijnbaar af fabriek ook al gedaan wordt.

Waterleiding met koper en solderen vind ik inderdaad ook nog steeds niks mis mee.. maar die plastic knel spullen werkt wel een stuk sneller!


Citroen hy heeft het af fabriek. Tot aan 1981 zijn die bussen gemaakt.
Ik heb ook eens een rover 216 (is een honda concerto) gesloopt en daarvan liggen de remleidingen naar de achteras binnen naast de dorpels. Die hebben meen ik ook verbindingsstukjes omdat je anders de leidingen niet gemonteerd krijgt. Maar dit weet ik niet 100% zeker.
 
Net twee (een oude en een gloednieuwe) kettingen stuk gereden op de DR 350die ik tweedehands gekocht heb. Oude jah, was een oude, nieuwe op 2 ritten stuk.

Bleek achteraf het voorste tandwiel binnenstebuiten gezeten te hebben (heb ik uiteraard zo teruggestoken) en daardoor de ketting tegen de carterbeschermer gelopen te hebben.

Resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
:X
 
Laatst ook zoiets doms.

De achterste cilinder van de SV650 van een maat zat vol benzine, olie ook vol benzine. (dus even carburateurs nakijken op vlotterhoogte, dat gedaan uiteraard) Dus 's avonds leeg laten lopen, 's ochtends nieuwe olie en oliefiltertje halen. Oliefiltertje er op gedraaid en olie er in.

Raad eens wat ik daar vergeten ben.. Juist.. aftap plug. Daar gaat alle olie over de grond in onze garage. Dom domdomdom.

Vervolgens zit een week later weer de cilinder (en olie) vol benzine. Weer hetzelfde verhaal alles weer leeg nieuwe olie bla bla bla.

Dit keer een carburateur revisiesetje er in. Alles weer opbouwen en even starten. Een goede minuut de SV laten draaien tot mijn maat riep "UIT!!.

Bleek van de voorste carburateur het aftapschroefje nog open te staan, waardoor er een goede stroom benzine uit de carburateur over het blok (en uitlaat) liep. Hartverzakkings momentje. Dat hadden we geen minuut later moeten zien of het was vaarwel SV (en garage)


Toch maar even brandpreventie aanschaffen -O-
 
Laatst bewerkt:
Laatst ook zoiets doms.

De achterste cilinder van de SV650 van een maat zat vol benzine, olie ook vol benzine. (dus even carburateurs nakijken op vlotterhoogte, dat gedaan uiteraard) Dus 's avonds leeg laten lopen, 's ochtends nieuwe olie en oliefiltertje halen. Oliefiltertje er op gedraaid en olie er in.

Raad eens wat ik daar vergeten ben.. Juist.. aftap plug. Daar gaat alle olie over de grond in onze garage. Dom domdomdom.

Vervolgens zit een week later weer de cilinder (en olie) vol benzine. Weer hetzelfde verhaal alles weer leeg nieuwe olie bla bla bla.

Dit keer een carburateur revisiesetje er in. Alles weer opbouwen en even starten. Een goede minuut de SV laten draaien tot mijn maat riep "UIT!!.

Bleek van de voorste carburateur het aftapschroefje nog open te staan, waardoor er een goede stroom benzine uit de carburateur over het blok (en uitlaat) liep. Hartverzakkings momentje. Dat hadden we geen minuut later moeten zien of het was vaarwel SV (en garage)


Toch maar even brandpreventie aanschaffen -O-

Man man man man
 
Pfff... Vorig jaar ook nog wel een mooie gehad...

Elk jaar tot anderhalf moeten er nieuwe bandjes gestoken worden, ivm de km`s die ik maak... Bezuinig niet graag op bandjes, maar wel op montagekosten natuurlijk O-)

Dusss... motor op de bok, achterwiel eruit, naar de motorzaak. Daar bandje laten wisselen, wiel weer mee en thuis monteren. Tot zover alles goed zou je denken. Ik `s avonds weer van huis af, maar het waaide en stormde behoorlijk die avond. Dus daar de schuld aan gegeven dat het allemaal wat stroever leek te rijden. Kom ik thuis, duw de motor op zijn plek, en ja hoor... De sleutelblunder was meteen duidelijk :X

Had ik het achterwiel teruggestoken zonder spacerring aan de kettingkant. Hadden de bouten dus aan liggen lopen op de achterbrug, bouten en moeren beschadigd en een geul in de achterbrug geslepen van zo`n 2 mm... _O-

Bij de motorzaak teruggegaan, lag m`n spacerring dus voor op de weg. Daar uitgelegd, want maakte me wel wat zorgen of de sterkte van de brug nu misschien aangetast zou zijn. Was gelukkig niet zo. Maar wel een blunder 1e klas ja
 
Hangt ervan af waar die "geul" beland is, en wat voor soort achterbrug het is. Als het over een Marauder gaat, denk ik dat het een gezet stalen achterbrug is en begrijp ik niet eens hoe je een geul van 2mm kunt graven zonder dat hij door is. Dat zal dus wel niet, maar meer weten we eigenlijk niet :)
 
Hangt ervan af waar die "geul" beland is, en wat voor soort achterbrug het is. Als het over een Marauder gaat, denk ik dat het een gezet stalen achterbrug is en begrijp ik niet eens hoe je een geul van 2mm kunt graven zonder dat hij door is. Dat zal dus wel niet, maar meer weten we eigenlijk niet :)

Betrof een RF900, alu brug. Geul zat ter hoogte van pas maar waar de zelfbevestiging opgelast is. De maanden erna goed nagekeken, geen haarscheurtjes of instabiliteit meer ontstaan.

De zaak vertrouw ik wel, die kerel daar is een wandelende vraagbaak. Weet bijna alles van motoren. Hij heeft hem goed bekeken, zijn oordeel vertrouw ik beter als het mijne
 
Betrof een RF900, alu brug. Geul zat ter hoogte van pas maar waar de zelfbevestiging opgelast is. De maanden erna goed nagekeken, geen haarscheurtjes of instabiliteit meer ontstaan.

De zaak vertrouw ik wel, die kerel daar is een wandelende vraagbaak. Weet bijna alles van motoren. Hij heeft hem goed bekeken, zijn oordeel vertrouw ik beter als het mijne

Met alu kan je kijken tot je er bij neervalt, maar het worden nooit steekhoudende conclusies bij alu. Het is een dragend deel, de schade zit naast een las (= altijd zwakker dan de rest) en je kan de schade @!#% nog uitdrukken in hele milimeters ook. De conclusie van die ‘kenner’ zegt dan ook meer over zijn kunde dan over jouw achterbrug.
 
Ja! revisiesetje heeft z'n werk goed gedaan!

En heb je daarmee ook de vacuum gestuurde brandstofkraan tussen de tank en de carburateurs gereviseerd??

Alleen een revisie kitje in de carburateurs stoppen is niet genoeg. Zelfs als je vlotterkranen iets lekken mag je carter niet vollopen namelijk.

Als de motor stil staat moeten er 2 punten zijn waar de benzine wordt tegengehouden. Het belangrijkste punt is de brandstofkraan onder de tank. Zolang de vlotterkranen minder doorlekken dan de motor met stationair lopen verbruikt, zul je nooit een probleem merken.

Als in die situatie de vacuüm kraan op de tank gaat lekken begint ineens je carburateurs over te lopen terwijl daar eigenlijk niet zoveel aan de hand is.

Ik denk dus dat je misschien nog steeds het belangrijkste probleem nog niet opgelost hebt.....
 
:^

Die moet je ook nakijken inderdaad, al hebben vooral oudere motoren niet altijd zo’n type kraantje. Maar goed, die hebben dan weer een “off” stand, vacuumgestuurde modellen meestal niet want geen vacuüm = ook uit.
 
Als in die situatie de vacuüm kraan op de tank gaat lekken begint ineens je carburateurs over te lopen terwijl daar eigenlijk niet zoveel aan de hand is.s

Ik denk dus dat je misschien nog steeds het belangrijkste probleem nog niet opgelost hebt.....
:N

Dan kan de benzine via de ontluchtingslang die op het inlaatspruitstuk zit rechtstreeks de cilinder instromen.
De benzine komt dan niet in de carburateur.
 
:N

Dan kan de benzine via de ontluchtingslang die op het inlaatspruitstuk zit rechtstreeks de cilinder instromen.
De benzine komt dan niet in de carburateur.

Ik bedoel ook geen uitwendige lekkage, of een gat in het membraam (waardoor de benzine inderdaad via het vacuümslangetje de inlaat in loopt) maar lekkage in de zin van het "doorlekken" van de kraan.

Dat is dus meer een lekkage zoals je met een lekke kraan van een wastafel ook kunt hebben.. knop staat dicht maar drup, drup, drup.. Zo je carburateur in.

Bij onderhavige motor zit er geen knop! Maar wordt de aan/uit functie gestuurd door de onderdruk uit een van de carburateurs. Daar gaat duidelijk iets niet goed en dat is een veel voorkomend probleem. Er worden revisiesetjes verkocht voor veel soorten kranen en als je dat niet ziet zitten kun je ook een compleet nieuwe erop zetten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 2 |( |(

Achter schokdempers van mijn ouders auto vervangen (polo)
Hele binnen bekleding achterbak los gehaald, zit de boven bevestiging aan de buiten zijde in de wielkuip :( :(

Laatste demper klaar, as steun weg, krik laten zakken, zodra de auto de grond raakt, schiet e krik naar achteren (onder de auto) en raakt het brandstoffolter, aansluiting gescheurd |( |( Du snel bak erondert en bij Brezan een nieuwe.

Aan pa gevraagd of ik hem dan ook maar een grote beurt moet geven, als ik al toch zo bezig ben O-) O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan