Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Gedaanteverwisseling.Die verwandlung gaat over iemand die s'morgens wakker wordt en merkt dat ie in een grote kakkerlak veranderd is.
Zou godsonmogelijk weten hoe dat boek in het nederlands heet
Interessant stuk gereedschap
Interessant stuk gereedschap
toch om een carbonnen zijkapje te verwijderen
Wat te denken van al die blauwe flesjes koelvloeistof bij deze Duc..
Heerlijk.Vanavond, of beter gezegd afgelopen weekend weer toevoeging "gedaan" aan dit topic dus bij deze maar even omschrijven.
Van Mijn SV'tje had ik al proefondervindelijk vastgesteld dat het reservelampje niet functioneerde, ergens vorig jaar. met een jumpertje op de stekker functioneerde echter het lampje prima, dus een nieuwe sensor besteld voor in de tank. Zat wat levertijd op en dus gewoon door blijven rijden zonder reservelampje, kilometers bijhouden op de dagteller kan ook...
Afgelopen weekend dan toch maar de nieuwe sensor geplaatst... motor op contact, lampje aan, 5 sec later.... reserve lampje uit! Dus nogmaals stekkers controleren, hele bedradingsschema uit mijn hoofd geleerd, tank nog een keer verwijderd, en aansluitingen gecontroleerd, efin een mooie middag werk gehad.
Uiteindelijk de conclusie, deze nieuwe sensor is ook stuk. Ze moeten het bij de dealer maar uitzoeken... klote ding.
Maargoed 2 dagen later nog eens even rustig nagedacht over het werkingsprincipe van de sensor (thermistor) en nog 1 testje bedacht. Dus brandstof er weer uit, motor op contact....EVEN GEDULD, NEEEE NOG IETS LANGER GEDULD (ruim een minuut) PLOEP! reserve lampje aan.... Je moet een thermistor wel even de tijd geven om te meten of hij in de vloeistof zit of niet, en dat was ik ff vergeten..
Dus de echte blunder uiteindelijk voorkomen (Perfect werkende motor naar de garage brengen) maar ik kon mezelf toch wel voor mij kop slaan....
Hetzelfde gereedschap dus.Allemaal goed vooral die koelvloeistof binnen houden was een klus!
Overigens was de echte job het strakker zetten van de achterveer (kont omhoog) zonder passende haaksleutel
Wel toepasselijk, die Suzuki en de kakkerlak
Goed, back on topic dan maar.
Sleutelblunder(s) (?) uit den ouden doosch
[afbeelding]
Net ziets als een kruisje op je hand zetten en vergeten waar het voor isMotorblokje van marktplaats gehaald, na twee avondjes sleutelen (vol trots dat alles gelukt was) alles aangesloten, accu erin, en klaar... Snel testen natuurlijk, en de motor liep! na 10 seconden: hey het olielampje brandt.... Oja vergeten om olie in het blok te doen na het wisselen
Gelukkig (heel) snel opgemerkt dus ik hoop dat er weinig aan de hand is.
En ik had van tevoren nog wel een start-checklist gemaakt waar olie met hoofdletters op stond, maar dat was ik natuurlijk weer vergeten...
Net ziets als een kruisje op je hand zetten en vergeten waar het voor is
Dan moeten die schroeven wel in een behoorlijk apparaat zitten om de klappen op de slagschroevendraaier op te vangen.Vele kloot schroefjes kun je er opeens wel los krijgen.db