Power blade voor FCR41

niet te hoog springen dan met je brommer...
je wielen zijn uit kostenoverwegingen van papier-maché?
Wel smaller als wat kan/past, toeval/2dehands (2.75 voor en 3.5 achter) dat zorgt voor andere bandenmaat keuze, ik ga nog ns een 4.25 kopen en de 3.5 naar voren. En ook al 1 spaak gebroken, damn...
in het dagelijkse leven wordt er genoeg met half-gas gereden... als je ff achter een oto moet hangen om daarna er weer als een haas vandoor te gaan. Botweg de schuif 100% open trekken is niet altijd het snelste.
Hey, ik ben al voor he, en t eens met de voorstanders 8-)
ach, mijn brommer is mischien 2x duurder dan die van jou, maar ik ga niet 2x zo hard.... heb ik daar dan nu ook al teveel voor betaald?
Ach wel nee, als ik t geld had zou ik wsch net zoiets kopen (o enne ik denk 3 tot 4x zo duur)
 
daar is het toch een topic voor?

ja klopt!!,lekker blijven discusieren over een GADGET.... :N ,misschien ligt het wel gewoon aan de prijs,stiekum wil iedereen dat ding wel eens proberen,alleen is de prijs een struikelblok :Y
 
daar is het toch een topic voor?

Idd zeg, eindelijk eens een stevige discussie, over een zinnig onderwerp; meteen maar de blauwhelm-nederlander uithangen en met slotjes gaan zwaaien |(

Proceed.
 
Daarnaast is baffo zo verstandig er niet over te piekeren er geld voor neer te leggen. Net zo min als ik trouwens; zelf bouwen daarentegen, is gewoon rendabel.

Overigens vind ik dat gelul dat je op 1/4 gas geen vermogen wil hebben echt bullshit; alsof je ook opzettelijk een turbolag wil ofzo, en alleen volgas prestaties wil _O-

Powerblades zullen dus misschien wel in de smaak vallen bij wheely freaks, die een controleerbaar middengebied willen, om niet bij het begin achterover te klappen, en meer zekerheid op het balanspunt.
 
wat een gezellige sfeer hier...

kan een van de experts mij uiteindelijk een conclusie sturen :+

Besluit:
-Duidelijk positieve reactie's als deze toegepast wordt bij carb's vanaf 37 mm
(37-->41mm 30% groter oppervlak)
(Grote carb met 3/4 gesloten gasschuif heeft totaal geen venturi/flow meer)
-Het heeft zeker geen negatieve invloed .
-De prijs die ervoor gevraagd wordt maakt er een gadget van (zelf maken is de
oplossing )
-Voor de BELIEVERS heb ik nog volgende met de PC gemaakt , diegenen die menen
dat er een betere FLOW is hebben GELIJK .
-EINDRESULTAAT :P owervalve en alle gelijknamigen hebben gewonnen met 2/3
meerderheid .
full
 
Ik geloof er best in, maareh, er stond nog ergens een link met iemand die meerdere erin gefixt had, kunnen we dat ook nog even beredeneren? Het gaat er toch met name om de luchtsnelheid onderin hoog te houden, voor een goed venturi effect? Dan denk ik dat meerdere bovenaan weer beetje bullshit zijn...
 
Om een indruk te hebben van de flow , let je het best op de homogene kleur in de figuren ; zo kan je zien dat de venturi met torque valve over het ganse oppervlak dezelfde kleur heeft (benzine/lucht kan zich optimaal verdelen).
Als je de luchtsnelheid beïnvloed betekent dit ook andere afstelling (sproeiers)
Het geval triplepowernow zal ik nog eens proberen en posten .
 
Die triple zou dan met name interresant zijn met andere standen van de gasschuif, om over een groter bereik datzelfde effect te hebben.
 
Besluit:
-Duidelijk positieve reactie's als deze toegepast wordt bij carb's vanaf 37 mm
(37-->41mm 30% groter oppervlak)
(Grote carb met 3/4 gesloten gasschuif heeft totaal geen venturi/flow meer)
-Het heeft zeker geen negatieve invloed .
-De prijs die ervoor gevraagd wordt maakt er een gadget van (zelf maken is de
oplossing )
-Voor de BELIEVERS heb ik nog volgende met de PC gemaakt , diegenen die menen
dat er een betere FLOW is hebben GELIJK .
-EINDRESULTAAT :P owervalve en alle gelijknamigen hebben gewonnen met 2/3
meerderheid .
(Afbeelding)


:} *O*
 
Besluit:
.....theorie.....

.

Als je ziet wat er gebeurd bij de inlaat klek als je plots gas geeft sta je raar te kijken.

Bij een cv carb. zou het effect meetbaar moeten zijn op een bank.
 
Ik geloof er best in, maareh, er stond nog ergens een link met iemand die meerdere erin gefixt had, kunnen we dat ook nog even beredeneren? Het gaat er toch met name om de luchtsnelheid onderin hoog te houden, voor een goed venturi effect? Dan denk ik dat meerdere bovenaan weer beetje bullshit zijn...
Heb er nog enkele met dualnows , persoonlijk denk ik dat je ze best verdeel kwa doorgelaten oppervlak en niet op afstand .
Blijkbaar heb je ook een iets kleinere onderdruk die ontstaat door het onderste schot.
(Binnenkort maak ik de normale/enkele now , heeft iemand een idee hoe je praktisch
dit (dynamische)effect kan opmeten )
full
 
en voor geïnteresseerden de link naar het programma zit verstopt in dit topic
full
 
Mooie plaatjes Duke, maar wanneer je het niet kunt meten is er voor mij maar 1 alternatief: Rondetijden.
 
Ik vraag me af wat je hebt aan meer vermogen bij 1/4 gas :?
Als ik meer vermogen wil dan wat ik bij 1/4 heb dan geef ik toch gewoon 1/3 gas :?
Ik kan me wel voorstellen dat hij beter opneemt, maar dat doet hij al hartstikke goed.
 
en voor geïnteresseerden de link naar het programma zit verstopt in dit topic
(Afbeelding)
Mooie plaatje Duke2 ! Theorie is dus onderbouwd. Er zijn mensen die zeggen dat het ook echt werkt. En de rest vindt het bij voorbaat onzin omdat het geld kost.
Dat heeft er misschien wel mee te maken dat je er aan de buitenkant niets van ziet. Hetzelfde bedrag voor een paar red-bull stickers schijnt niemand belachelijk te vinden.

en VDV: als je powerband in het lage toeren gebied hoger ligt, dan wordt ie dus over het hele toerenbereik vlakker. Dat betekent dat je vermogen eerder beschikbaar is en geleidelijker stijgt bij het klimmen van je toerental. Dat betekent doseerbaarheid en is denk ik altijd een voordeel.
Bijkomend voordeel is dat je ook minder snel terug hoeft te schakelen als je eens een versnellinkje te hoog uitkomt.

in mensentaal: je motor trekt je heel rustig en goedmoedig uit de ellende in plaats van in paniek te gaan rukken en sleuren.
 
Laatst bewerkt:
begrijp ik het nu verkeerd of heb je volgens dat progje een slechtere vullingsgraad als je die "power blade" lager plaatst?!

zeg maar het tegenovergestelde van wat eerder beweerd werd
nogmaals
ik zie, in de grafieken, telkens mooie gelamineerde luchtstroming
wat gunstig klinkt

maar je tabelwaarden zeggen dat je een lagere doorstroomsnelheid creërt en dus minder onderdruk en dus minder lucht/benzine :?
 
Mooie plaatje Duke2 ! Theorie is dus onderbouwd. Er zijn mensen die zeggen dat het ook echt werkt. En de rest vindt het bij voorbaat onzin omdat het geld kost.
Dat heeft er misschien wel mee te maken dat je er aan de buitenkant niets van ziet. Hetzelfde bedrag voor een paar red-bull stickers schijnt niemand belachelijk te vinden.
:^
en VDV: als je powerband in het lage toeren gebied hoger ligt, dan wordt ie dus over het hele toerenbereik vlakker. Dat betekent dat je vermogen eerder beschikbaar is en geleidelijker stijgt bij het klimmen van je toerental. Dat betekent doseerbaarheid en is denk ik altijd een voordeel.
Bijkomend voordeel is dat je ook minder snel terug hoeft te schakelen als je eens een versnellinkje te hoog uitkomt.

in mensentaal: je motor trekt je heel rustig en goedmoedig uit de ellende in plaats van in paniek te gaan rukken en sleuren.
klinkt aannemelijk

maar dan blijft mijn bovenstaande vraag nog:
willen wij nou meer of minder lucht/ luchtsnelheid/ lucht-massadebiet/ venturi/ onderdruk/ benzine
 
Ja, in die plaatjes is de flow rate lager.. ook vreemd.
We willen een hogere en met name constantere stroomsnelheid bij 1/4 gas zodat je mengsel beter is en wellicht je jetting preciezer op kunt afstellen; met andere woorden de nadelen van 1 grote carb. beperken.
 
nogmaals
ik zie, in de grafieken, telkens mooie gelamineerde luchtstroming
wat gunstig klinkt

maar je tabelwaarden zeggen dat je een lagere doorstroomsnelheid creërt en dus minder onderdruk en dus minder lucht/benzine :?
:?
Zou te maken kunnen hebben met de plaats waar hij meet. Bij de figuur met powernow is de stroomdichtheid beter gelijk -over de hele doorsnede. (laminair)
Bij de figuur zonder powernow lijkt de stroomdichtheid aan de rand groter.
Daarom zal de stroomsnelheid daar wat hoger uitvallen. In het midden zou het dan in vergelijking weer wat lager moeten zijn. Het debiet blijft immers hetzelfde in beide situaties en de druk ook.

Duke2: kun je van het de eerste plaatjes ook de stroomsnelheid in het midden van de venturi laten zien ?
 
:^
hebben we het nog niet over de (carbon) frame beschermers, luchthappers voor de schijfrem, wp-stickers(!), carterbeschermers en andere ik-heb-een-stoere-brommer meuk... })

Gelijk duidelijk waar het mee te vergelijken is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan