praat jij tegen je motor?

praat jij ertegen?

  • ja

    Stemmen: 300 81,7%
  • nee

    Stemmen: 67 18,3%

  • Totaal aantal stemmers
    367
Ik praat er ook wel eens tegen.
Hoe stom het ook klinkt ik praat wel eens tegen een motor.
Heb eigelijk tegen al me motoren die ik gehad heb wel gepraat..
Het koekblik krijgt alleen maar nare woorden naar zn kop als je weer stil staat _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien schamen een boel vrouwen zich er voor, en zijn mannen er trots op dat ze tegen hun motor praten O-)

Nope ik praat ook altijd tegen mijn motoren.....niks mis mee.....zo te lezen...geef hem ook bemoedigende klopjes na het rijden en als ik een paar dagen niet kan rijden ga ik af en toe bij ze kijken in de schuur en aai ze over hun buikjes....... :$
 
Laatst bewerkt:
Wel interessant dat mannen meer tegen hun motor zouden praten dan vrouwen, ben benieuwd hoe dat nou echt zit. In het kader van de beledigende-geslacht-gerelateerde grapjes: mannen lijken gewoon veel meer op motoren; van beiden heb je 'soms' de indruk dat ze niet luisteren :P
 
Nee, valt best mee met de gekken hier ;)

full
 
Nope ik praat ook altijd tegen mijn motoren.....niks mis mee.....zo te lezen...geef hem ook bemoedigende klopjes na het rijden en als ik een paar dagen niet kan rijden ga ik af en toe bij ze kijken in de schuur en aai ze over hun buikjes....... :$
Gelukkig, ben ik niet de enige idioot hier op mf.
:+

Wel interessant dat mannen meer tegen hun motor zouden praten dan vrouwen, ben benieuwd hoe dat nou echt zit. In het kader van de beledigende-geslacht-gerelateerde grapjes: mannen lijken gewoon veel meer op motoren; van beiden heb je 'soms' de indruk dat ze niet luisteren :P
_O-
 
Ik praat er alleen tegen als ie niet doet wat IK wil, of het gewoon helemaal niet doet.

Dan schop ik hem en scheld ik 'm helemaal verrot, om er vervolgens achter te komen dat het gewoon mijn eigen stomme schuld is.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik had het praten tegen mijn motor het meest met m'n eerste.
Die goeie, ouwe, verlepte gele banaan. Trots dat ik was dat ik eindelijk, éindelijk tot de echte motorrijders behoorde (ik smokkelde tot m'n 18e door op zo'n replica schakelbrommer te rijden) en eindelijk op eigen houtje de grote weg op mocht.
Ik heb die gele rakker flink vertroeteld, totdat ik op een slechte dag in een auto parkeerde die dwars over de weg wilde keren...

Sindsdien is het minder geworden, maar toch, als we samen weer een lekker ritje hebben gedaan wil ik 'm nog wel eens bedanken door midden van een aai over de benzinetank of over het achterdeel. En als ie weer gewassen, gewaxt en in de siliconen is gezet, zeg ik soms mompelend 'alsjeblieft', terwijl ik weet dat er toch nooit een dankjewel af kan.

Eigenwijs ding, maar wél MIJN eigenwijze ding. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hou wel eens hele dialogen mijn R6, soms verteld hij wel eens een goede mop over een ander motormerk :) en dan liggen we allebei dubbel!

Een andere keer was mijn YZF tegen de RD350 aan het tekeer gaan over het milieu. Dus onderling wordt er ook wel gepraat hoor. Ik ben niet de enige die gek is. _O-
 
Ow, kennelijk hoef ik er geen nieuw topic er voor te openen, want het kan ook wel hier.

Waarom hebben veel mensen het over "haar" als ze over hun motor spreken? Ok, grammaticaal kan het wel. Bij een motorfiets mag je namelijk zelf bepalen of je hem/haar onder het mannelijke of vrouwelijke geslacht zet. (Maar een motor is trouwens wel mannelijk.) Maar waarom nou vrouwelijk terwijl ze in mijn ogen toch meer mannelijke eigenschappen hebben? (Ja, ja, er zijn uitzonderingen.) Als ik het heb over de Bandit van vriendlief, dan heb ik het ook over een "hij". Ok, ik ben nog niet zo gek als dat sommige hier zijn, maar de Bandit hoort er wel bij zoals een hond/kind in een gezin hoort.
Eén ding is in elk geval wel zeker: een motorfiets is niet onzijdig, zoals het stuur ;)
 
Ow, kennelijk hoef ik er geen nieuw topic er voor te openen, want het kan ook wel hier.

Waarom hebben veel mensen het over "haar" als ze over hun motor spreken? Ok, grammaticaal kan het wel. Bij een motorfiets mag je namelijk zelf bepalen of je hem/haar onder het mannelijke of vrouwelijke geslacht zet. (Maar een motor is trouwens wel mannelijk.) Maar waarom nou vrouwelijk terwijl ze in mijn ogen toch meer mannelijke eigenschappen hebben? (Ja, ja, er zijn uitzonderingen.) Als ik het heb over de Bandit van vriendlief, dan heb ik het ook over een "hij". Ok, ik ben nog niet zo gek als dat sommige hier zijn, maar de Bandit hoort er wel bij zoals een hond/kind in een gezin hoort.
Eén ding is in elk geval wel zeker: een motorfiets is niet onzijdig, zoals het stuur ;)

Net als schepen, is ook altijd zij. Mijn motor is geen zij, en wordt meestal door mij brommer genoemd. Ik praat meer tegen mezelf dan tegen de motor, maar misschien is dat omdat ik nog een n00b ben :9

Ik ouwehoer wel meer tegen mezelf als ik motor rijd dan auto, dus misschien is het aan het komen _O-
 
ik ouwehoer zowel tegen mezelf als tegen de brommerts. ja twee. :+

tegen mezelf als ik wat doms doe, of zingen. :z

tegen de Supertenere eigenlijk nooit, want die doet alles, waar ik 'm voor gebruik, die krijgt altijd klopjes. :Y

Laatst met de TT600 samen een schietgebedje gedaan voor een lastig stukje offroad, dat helpt, want het lukte toen wel. :} en af en toe schelden als ik me lens trap om 'm aan te krijgen nadat-ie omgevallen is. :') normaal loopt-ie met 1 trap, altijd, en dat probeer ik 'm dan duidelijk te maken :P

Ook een koekblik geef ik wel es een klopje op het dashboard hoor.

Ik praat wel meer tegen ouwe troep, (m'n brommers en vorige auto) dan nieuw spul. M'n huidige auto (Alfa) is nieuwer en moet het gewoon doen. Over een paar jaar is het zijn beurt :+ (ik hoop dat ik tegen die tijd italiaans ken) :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Praten niet echt, wel dingen als bijvoorbeed: "goed gedaan jongen!", gecombineerd met een klopje op de tank bij het Honda logo als ik mijn bestemming heb bereikt.

Aanmoedigen doe ik ook wel eens, als ik bijvoorbeeld hard op de rem moet:

"kom op, kom op!!!" en als het goed is gegaan: "Dát is mijn grote jongen!"

Niet echt praten en hele gesprekken - daar ik besef dat er geen interactie zal zijn - maar meer dus dat soort dingen...

:W
 
Laatst bewerkt:
elke keer als ik de motor op slot heb gezet een klopje op de kont ;)
en zeg ik: goed gedaan schat.

*dat klopje is overigens overgeslagen naar een tic, ik moet gewoon een klopje geven anders gaat het fout*
 
Terug
Bovenaan Onderaan