Pre90 project 'Peak' Honda

El Snorro

MF veteraan
19 jun 2007
24.455
0
Wellicht hebben een aantal gebruikers hier mijn foto's/updates al voorbij zien komen op facebook.
Maar omdat ik zelf ook altijd wel graag mee kijk met projecten topics heb ik toch besloten om er zelf ook maar 1 te maken voor mijn meest recente project.

Het idee is om een witte pre90 'Peak' honda te maken, weer eens wat anders dan een standaard rode honda.
Dus nadat ik mijn oude pre90 motor (die 2 seizoenen dienst had gedaan) had afgebroken was het tijd om spul te zoeken *O* :]

Plastic:

Stickers

Blauwe achterkappen


Resultaat:


Aangezien er geen witte tank bestaat voor de CR250 '89 heb ik een alu tank laten maken:





Uiteindelijke resultaat:


Terwijl ik begonnen was om het blok uit elkaar te halen, heb ik wat spul laten verzinken:



China radiateurs met setje nieuwe slangen:


De carters heb ik laten parelstralen omdat ik vind dat een blank blok mooier staat in een witte motor:



En uiteraard een setje leuke koppelings/onstekings deksels :)


Alle lagers/keerringen in het blok vervangen:







Vers big-smallend:


Blok weer terug in elkaar zetten:



Carters weer dicht, en een grijs tandwielkapje ipv het standaard zwart:




De cilinder weer in elkaar gezet:



Nieuwe lagers/keerringen in het waterpomphuis, en wat klein spul om het blok weer zgan te maken:






Koppelingskant afwerken, nieuw naaldlager en koppelingsplaten erin:




Nieuw zuigertje:



Met gaatjes voor uitlaatspijl:


Blok klaar, carburateur is ultrasoon gereinigd, en nieuwe overloopslangetjes:

 
Toen kwamen er weer wat dozen met leuk spul binnen :) *O*

Answer carbon demper (NOS uit de USA)



Een pro circuit 'works' pijp



Voorspatbord brace


En een half doorchijnende voornummerplaat
 
En ik vond tussen het bouwen door ook nog een Aluminium subframe in Italie





Met de demper


Het frame zelf wit laten poedercoaten:
 
Dan begonnen met de opbouw :)

Blok in het frame gehangen



Subframe en uitlaat even 'getest'


Vanavond weer verder met de opbouw 8-)
 
Echt dik hoor Thijs! Waarom geen airstriker?

Deze komt in de woonkamer ;)
En echt veel verschil merk ik eigenlijk niet vergelijking met airstiker en normale PJ38, alleen loopt ie net wat mooier met de AS. Ook wat mooier stationair.
 
breek dat blok maar weer af thijs, koppeling lager moet een kunsstof sealtje in zitten aan de koppelingkant :P

zit er aan de andere kant van de kpp as wel een lager met een sealtje aan de dichte (carter) kant? die is sowieso belangrijk!
 
Laatst bewerkt:
breek dat blok maar weer af thijs, koppeling lager moet een kunsstof sealtje in zitten aan de koppelingkant :P

zit er aan de andere kant van de kpp as wel een lager met een sealtje aan de dichte (carter) kant? die is sowieso belangrijk!

Ja, daar wel. :P
Sealtje aan de carterkant idd.
 
Gisteren weer wat kleine dingen gedaan.

Uitlaat en demper erop gezet (was nog even uitzoeken of het ging passen, demper is eigenlijk van 92-96 model)


Kopsteunen+electra erop gezet


Aan de achterbrug begonnen. Lagers eruit gehaald en de brug zelf schoongemaakt.



Morgenavond weer verder :]
 
Erg gaaf! Dat aluminium achterframe, is dat een nieuw frame of een oude factorygadget?
 
Gisteren weer wat gedaan.
Filterbak schoongemaakt en op de motor geplaatst, radiateurs geplaatst en de tank er (los) op gezet.
Verder hoop kleine dingetjes zoals clipjes op de carb onluchtingsslangtjes etc etc



 
Terug
Bovenaan Onderaan