El Snorro
MF veteraan
- 19 jun 2007
- 24.455
- 0
Wellicht hebben een aantal gebruikers hier mijn foto's/updates al voorbij zien komen op facebook.
Maar omdat ik zelf ook altijd wel graag mee kijk met projecten topics heb ik toch besloten om er zelf ook maar 1 te maken voor mijn meest recente project.
Het idee is om een witte pre90 'Peak' honda te maken, weer eens wat anders dan een standaard rode honda.
Dus nadat ik mijn oude pre90 motor (die 2 seizoenen dienst had gedaan) had afgebroken was het tijd om spul te zoeken
Plastic:
Stickers
Blauwe achterkappen
Resultaat:
Aangezien er geen witte tank bestaat voor de CR250 '89 heb ik een alu tank laten maken:
Uiteindelijke resultaat:
Terwijl ik begonnen was om het blok uit elkaar te halen, heb ik wat spul laten verzinken:
China radiateurs met setje nieuwe slangen:
De carters heb ik laten parelstralen omdat ik vind dat een blank blok mooier staat in een witte motor:
En uiteraard een setje leuke koppelings/onstekings deksels
Alle lagers/keerringen in het blok vervangen:
Vers big-smallend:
Blok weer terug in elkaar zetten:
Carters weer dicht, en een grijs tandwielkapje ipv het standaard zwart:
De cilinder weer in elkaar gezet:
Nieuwe lagers/keerringen in het waterpomphuis, en wat klein spul om het blok weer zgan te maken:
Koppelingskant afwerken, nieuw naaldlager en koppelingsplaten erin:
Nieuw zuigertje:
Met gaatjes voor uitlaatspijl:
Blok klaar, carburateur is ultrasoon gereinigd, en nieuwe overloopslangetjes:
Maar omdat ik zelf ook altijd wel graag mee kijk met projecten topics heb ik toch besloten om er zelf ook maar 1 te maken voor mijn meest recente project.
Het idee is om een witte pre90 'Peak' honda te maken, weer eens wat anders dan een standaard rode honda.
Dus nadat ik mijn oude pre90 motor (die 2 seizoenen dienst had gedaan) had afgebroken was het tijd om spul te zoeken
Plastic:
Stickers
Blauwe achterkappen
Resultaat:
Aangezien er geen witte tank bestaat voor de CR250 '89 heb ik een alu tank laten maken:
Uiteindelijke resultaat:
Terwijl ik begonnen was om het blok uit elkaar te halen, heb ik wat spul laten verzinken:
China radiateurs met setje nieuwe slangen:
De carters heb ik laten parelstralen omdat ik vind dat een blank blok mooier staat in een witte motor:
En uiteraard een setje leuke koppelings/onstekings deksels
Alle lagers/keerringen in het blok vervangen:
Vers big-smallend:
Blok weer terug in elkaar zetten:
Carters weer dicht, en een grijs tandwielkapje ipv het standaard zwart:
De cilinder weer in elkaar gezet:
Nieuwe lagers/keerringen in het waterpomphuis, en wat klein spul om het blok weer zgan te maken:
Koppelingskant afwerken, nieuw naaldlager en koppelingsplaten erin:
Nieuw zuigertje:
Met gaatjes voor uitlaatspijl:
Blok klaar, carburateur is ultrasoon gereinigd, en nieuwe overloopslangetjes: