Pret op Ressen

ben zondag ook nog een hele tijd bij ressen geweest(rond 2 uur).
en later nog een keer met een kameraad van mij (rgv250).
Hij was er nog nooit geweest. (hij vondt het mooi, misschien dat hij dan wat vaker mee wil gaan rondrijden i.p.v. steriel bij de meid op de bank zitten)
 
dit was trouwens die duc :)

misc.php

Hmmmm...lijkt verdacht veel op die gozer op de NTV, weet je zeker dat het een Duc was :?
 
Hij haalt niet in, lijkt me dan toch handiger om tussen de lijnen te blijven: geen rommel, boetes e.d.

Zal met de rommel trouwens wel meevallen gezien de hoeveelheid koekblikken die ook de vluchtstrook meepakken, alhoewel niet zo scherp als die motorrijder.
 
Ik kreeg vrijdag nog een heel verhaal over de zwarte lijst op het bureau en dat ze eventueel je rijbewijs en motor willen afnemen als je er te vaak op komt :) . Eerst zien er dan geloven. Mooie is dat ze altijd je kenteken opschrijven als je op een parkeervak staat te kijken.

Wat is dit nou weer voor een bullshit? D'r zal toch geen rechter intrappen hoop ik. Als ik nou 40 rondjes ga draaien met mijn auto nemen ze mijn rijbewijs dan ook af? Ik geloof er helemaal niets van. Die agenten willen je alleen maar angst aanjagen. En kijken naar mensen is al helemaal niet verboden. Stelletje .......... :(
 
Fijn artikel en ook lekker objectief
De verslaggever heeft echt kennis van zaken.
Voor een journalist vond ik dat eigenlijk reuze meevallen.
Als ik over een klaverblad jakker weet ik dat ik lomp bezig ben. Hoe "subtiel" je mensen ook passeert, mensen zullen ervan blijven schrikken, en dus ben je lomp bezig.

en in grote aantallen is het smeken om gezeik met de politie(*)



(*)of een synoniem invullen van een andere groepering die jij minderwaardig acht
 
mmm..van een afstand leek het in ieder geval op een duc-monster , en het geluid was ook redelijk duc-achtig , maar een NTV is toch ook een twee-cilinder? Dusse het kan best dat het een NTV was...foutje :}
 
Ze zijn lekker bezig,verkeersveiligheid :j
m'n balen,verstoppertje spelen in de struiken.
Dan moet ze ook zo groot zijn om gewoon in
het zicht te gaan staan,dat is terbevordering
van de verkeers veiligheid.
Bloed zou je onderhand onder je nagels vandaan
kruipen.klaplopers
 
leuk... *D
maare... waarom zoeken sommige de rommel op?
TUSSEN DE LIJNTJES BLIJVE! (net als met inkleuren op de kleuterschool)
Of kunnen ze hun lijnen niet bepalen?

Dit is vlgs. mijn bescheiden mening het "maximaliseren" van de marge! :?
Als je na een aantal rustige rondjes weet dat het schoon is, kun je toch ook deze ruimte gebruiken?
Of het ook MAG weet ik niet :P
 
mmm..van een afstand leek het in ieder geval op een duc-monster , en het geluid was ook redelijk duc-achtig , maar een NTV is toch ook een twee-cilinder? Dusse het kan best dat het een NTV was...foutje :}

Ik heb dus een Deauville en die heeft dus het zelfde blok als de NTV. Je moet een NTV blok wel behoorlijk in de toeren jagen om het een beetje imposant te laten klinken, maar dan komt het (met de originele uitlaat) nog steeds niet in de buurt van een Duc. Ter info..
 
Dit is vlgs. mijn bescheiden mening het "maximaliseren" van de marge! :?
Als je na een aantal rustige rondjes weet dat het schoon is, kun je toch ook deze ruimte gebruiken?
Of het ook MAG weet ik niet :P
Idd, gewoon extra marge... Rij ook vaak zo daar, is echt wel schoon genoeg... Helemaal omdat de buitenste halve meter vaak vol ligt met rommel, omdat daar bijna niets rijdt... Kreeg zondag geen boete toen ik een paar keer een bocht zo pakte, dus zo lang je bovenaan maar weer op de normale strook rijdt...

Artikel (zal zo wel van de site gaan, dus):
RESSEN - Voor de ware motorduivel is het een prima klaverblad: Knooppunt Ressen. Afgelopen paasweekend heeft snelwegpolitie KLPD op dat knooppunt - en op de A15 en A325 er vlak bij - heel wat motorrijders op de bon geslingerd.

Voor de coureurs op twee wielen is het een kick om achter elkaar een flink aantal rondjes te draaien op de lussen van het klaverblad. Met hoge snelheid, om zo plat mogelijk door de bocht te gaan.

Daarbij worden veel lompe verkeersovertredingen gemaakt om de langzamer rijdende auto's te ontwijken: rechts inhalen, inhalen over de vluchtstrook van de bochten, negeren van wegvakken en extreme snelheden.

Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. En een motorrijder die valt en tegen de vangrail smakt, heeft grote kans Magere Hein daar tegen te komen. Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan.

Het KLPD controleerde met motordiensten, omdat die op de snelweg makkelijker achter de motorstunters aankunnen. Bovendien zijn de politiemotoren makkelijker te verbergen, om daarna de motorduivels te verrassen.

Behalve voor dit extreme rijgedrag werden ook enkele processen-verbaal uitgeschreven voor het rijden met een omgebogen kentekenplaat, waardoor hardrijders onherkenbaar zijn voor de snelheidsradar van de politie.

Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen.
Yup, Ressen is lol... Maar dit is overdreven...
Opmerkingen:

Lol zeg, ik word "Coureur op twee wielen" genoemd... Volgens mij is zo'n beetje iedereen die mij heeft zien rijden het daar niet echt mee eens... :P

"Een flink aantal rondjes achter elkaar"... Na een rondje of tien-vijftien-twintig gaan de banden toch wel raar doen... Rond de 50 - 100 rondjes noem ik een flink aantal, dus ook dat valt wel aardig mee...

"Veel lompe verkeersovertredingen".... Zeker 75 procent blijft braaf achter de auto's hangen....

"Ontwijken" Aleen blinde motorrijders hoeven een auto door voorgenoemde "lompe overtredingen" te ontwijken... De rest van de mensen die daar al inhaalt, wil gewoon doorgaan met de bocht ronden... Enige keren dat er ontweken moet worden. is als een blik midden in de bocht vol remt, of als een blik er gewoon lomp voorparkeert... Ongelukkige woordkeus dus...

"Extreme snelheden" Wederom duidelijk een gebrek aan kennis... De meesten rijden gewoon met 120-130 op het rechte stuk en met 100-120 in de bocht... Is snel zat voor de bocht, maar extreem? Koekblikken die met 160 over de A325 gaan zijn dus super-extreem?

"Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. (...) Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan."
Wat een waardeloos gezwets... Wat was de reden om naar Hoevelaken te gaan? Juist: GEEN vangrails, in tegenstelling tot Ressen... Veel forummers die ik heb gesproken roepen juist dat ze Ressen niet fijn vinden, vanwege de onveilge berm... Omdat er 1 of 2 bochten geen vangrails hebben (maar bomen, op nog geen 5 meter van de rijbaan) is Ressen populairder dan Valburg? Niet omdat Valburg hobbelig en veel drukker is?

"bovendien zijn de politiemotoren makkelijker te verbergen"
Ja hoor, zo'n BMW prop je makkelijk even in een hoekje... Not!

"de motorduivels"
Yes! Eindelijk gepromoveerd tot motorduivel... Wat een stemmingmakerij... :r

"extreme rijgedrag"
Wat is er nu extreem? Snelheden van 130, of de enkeling die binnendoor inhaalt? Verder zie ik weinig extreem rijgedrag... Een blikrijder die met 160 scheurt is dus minder gevaarlijk dan een motorrijder die met 100 de (meestal lege) bocht van Arnhem naar Bemmel neemt?

"Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen."

Helemaal mee eens... Haal dat asociale volk er maar tussenuit en laat de motorrijders die wel rekening houden met het verkeer en gewoon rustig willen rijden over een klaverblad (al dan niet niedounend en dergelijke) gewoon met rust... Maar het zal wel weer zo zijn dat iedereen moet lijden onder die enkeling die wel zwaar in overtreding is.... ;(

Duidelijk weer dat deze "fantastische" krant graag "helpt" het toch al zo prettige imago van motorrijders nog verder af te takelen... :(
 
Idd, gewoon extra marge... Rij ook vaak zo daar, is echt wel schoon genoeg... Helemaal omdat de buitenste halve meter vaak vol ligt met rommel, omdat daar bijna niets rijdt... Kreeg zondag geen boete toen ik een paar keer een bocht zo pakte, dus zo lang je bovenaan maar weer op de normale strook rijdt...

Artikel (zal zo wel van de site gaan, dus):Yup, Ressen is lol... Maar dit is overdreven...
Opmerkingen:

Lol zeg, ik word "Coureur op twee wielen" genoemd... Volgens mij is zo'n beetje iedereen die mij heeft zien rijden het daar niet echt mee eens... :P

"Een flink aantal rondjes achter elkaar"... Na een rondje of tien-vijftien-twintig gaan de banden toch wel raar doen... Rond de 50 - 100 rondjes noem ik een flink aantal, dus ook dat valt wel aardig mee...

"Veel lompe verkeersovertredingen".... Zeker 75 procent blijft braaf achter de auto's hangen....

"Ontwijken" Aleen blinde motorrijders hoeven een auto door voorgenoemde "lompe overtredingen" te ontwijken... De rest van de mensen die daar al inhaalt, wil gewoon doorgaan met de bocht ronden... Enige keren dat er ontweken moet worden. is als een blik midden in de bocht vol remt, of als een blik er gewoon lomp voorparkeert... Ongelukkige woordkeus dus...

"Extreme snelheden" Wederom duidelijk een gebrek aan kennis... De meesten rijden gewoon met 120-130 op het rechte stuk en met 100-120 in de bocht... Is snel zat voor de bocht, maar extreem? Koekblikken die met 160 over de A325 gaan zijn dus super-extreem?

"Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. (...) Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan."
Wat een waardeloos gezwets... Wat was de reden om naar Hoevelaken te gaan? Juist: GEEN vangrails, in tegenstelling tot Ressen... Veel forummers die ik heb gesproken roepen juist dat ze Ressen niet fijn vinden, vanwege de onveilge berm... Omdat er 1 of 2 bochten geen vangrails hebben (maar bomen, op nog geen 5 meter van de rijbaan) is Ressen populairder dan Valburg? Niet omdat Valburg hobbelig en veel drukker is?

"bovendien zijn de politiemotoren makkelijker te verbergen"
Ja hoor, zo'n BMW prop je makkelijk even in een hoekje... Not!

"de motorduivels"
Yes! Eindelijk gepromoveerd tot motorduivel... Wat een stemmingmakerij... :r

"extreme rijgedrag"
Wat is er nu extreem? Snelheden van 130, of de enkeling die binnendoor inhaalt? Verder zie ik weinig extreem rijgedrag... Een blikrijder die met 160 scheurt is dus minder gevaarlijk dan een motorrijder die met 100 de (meestal lege) bocht van Arnhem naar Bemmel neemt?

"Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen."

Helemaal mee eens... Haal dat asociale volk er maar tussenuit en laat de motorrijders die wel rekening houden met het verkeer en gewoon rustig willen rijden over een klaverblad (al dan niet niedounend en dergelijke) gewoon met rust... Maar het zal wel weer zo zijn dat iedereen moet lijden onder die enkeling die wel zwaar in overtreding is.... ;(

Duidelijk weer dat deze "fantastische" krant graag "helpt" het toch al zo prettige imago van motorrijders nog verder af te takelen... :(
Stuur je deze tekst ook nog even naar die krant? Misschien durven ze em te plaatsen bij de ingezonden stukken!
 
Stuur je deze tekst ook nog even naar die krant? Misschien durven ze em te plaatsen bij de ingezonden stukken!
Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...
 
Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...

Het zal mij ook benieuwen inderdaad.....
 
Muis, well done!

Ik werd zo pissig van dat stukje, dat ik ook al een mailadres aan het zoeken was!

En inderdaad, mensen die in die bochten harden dan 120km/h gaan, rijden ECHT hard!

Mijn top is 125km/h, en ik word ZELDEN ingehaald daar door andere motorrijders, zegt al genoeg denk ik!

(Er zijn hier mensen die beweren dat ze op Ressen 135-140 gaan, daar geloof ik dus geen bal van, maar goed :) )

Wat een subjectief geschreven verhaal zeg, bah!

PS. We hebben hier thuis ook de Gelderlander, ben benieuwd of het stukkie van Muis er in komt te staan, ik hoop het wel!
 
Laatst bewerkt:
Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat je als (supersport)motorrijder een klaverblad uberhaupt niet meer overkomt zonder op de bon geslingerd te worden, ook als je echt ergens naar toe op weg bent. :(
 
Hier wat ik verzonden heb naar De Gelderlander:
Ik heb met veel verbazing het artikel "Motoren stunten in bochten klaverblad" gelezen. Als beginnend motorrijder maak ik ook regelmatig gebruik van knooppunt Ressen om mijn bochtentechniek te oefenen en mijn ervaringen op dit klaverblad zijn toch duidelijk anders. Met name ondergenoemde fragmenten zijn geheel overtrokken weergegeven, naar mijn mening. Hierop wil ik dan ook het volgende zeggen:

"Veel lompe verkeersovertredingen".... Zeker 90 procent blijft braaf achter de auto's hangen. Ongeacht de snelheid waarmee de auto door de bocht gaat. Men weet namelijk als motorrijder ook de risico's die verbonden zijn aan het binnendoor inhalen op waarde te schatten.

"Ontwijken" Aleen blinde motorrijders hoeven een auto door voorgenoemde "lompe overtredingen" te ontwijken. De rest van de mensen die daar al inhaalt, wil gewoon doorgaan met de bocht ronden. Enige keren dat er ontweken moet worden. is als een automobilist midden in de bocht vol remt, of als een automobilist gewoon lomp invoegt en daarbij de motorrijder over het hoofd ziet. Ongelukkige woordkeus dus bij dit woord "ontwijken".

"Extreme snelheden" Wederom duidelijk een gebrek aan kennis. De meesten rijden gewoon met 120-130 op het rechte stuk en met 100-120 in de bocht. Dit is snel zat voor de bocht, maar extreem? Automobilisten die met 160 over de A325 gaan zijn dus super-extreem?

"Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. (...) Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan."
Dit is gewoonweg onzin. Regelmatig rij ik met vrienden en allemaal vinden ze dat Ressen juist vanwege de onveilge berm. Omdat er 1 of 2 bochten geen vangrails hebben (maar bomen, op nog geen 5 meter van de rijbaan) is Ressen populairder dan Valburg? Niet omdat Valburg hobbelig en veel drukker is? Op Valburg krijgt de motorrijder helemaal geen ruimte om te werken aan zijn of haar bochtentechniek. Ook maakt het hobbelige wegdek beginnende motorrijders onzeker in het nemen van de bochten. Dit is de echte reden waarom Valburg niet populair is als klaverblad en waarom wordt uitgeweken naar Ressen.

"de motorduivels"
Hier heb ik op gewacht zeg. Eindelijk gepromoveerd tot motorduivel. Als beginnend motorrijder die daar gewoon op een relatief veilige manier probeert zijn bochten te oefenen word ik nu al uitgemaakt voor een motorduivel. Wat een stemmingmakerij.

"extreme rijgedrag"
Wat is er nu extreem aan het rijgedrag? Snelheden van 130, of de enkeling die binnendoor inhaalt? Verder zie ik weinig extreem rijgedrag... Een automobilist die met 160 scheurt over de A15 of de A325 is dus minder gevaarlijk dan een motorrijder die met 100 de (meestal lege) bocht van Arnhem naar Bemmel neemt?

"Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen."

Helemaal mee eens... Haal dat asociale volk er maar tussenuit en laat de motorrijders die wel rekening houden met het verkeer en gewoon rustig willen rijden over een klaverblad om eens lekker de bocht om te gaan gewoon met rust. Zo lang de motorrijder rekening houdt met de andere weggebruikers is er toch niets erg aan motorrijders die een klaverblad rondrijden omdat ze bochten mooi vinden? Maar het zal wel weer zo zijn dat iedereen moet lijden onder die enkeling die wel zwaar in overtreding is.

Duidelijk weer dat deze "fantastische" krant graag "helpt" het toch al zo prettige imago van motorrijders nog verder af te takelen. Dit artikel maakt van iedere motorrijder die gebruik maakt van een klaverblad een gevaar op de weg. De enkeling die wel de regels overtreedt wordt hier als stereotype voor de gehele groep motorrijders gebruikt. En dat door een krant die geacht wordt objectief te zijn. Bedankt Gelderlander.

Vond ook geen geschikt e-mailadres, want de knop mail aanklikken opent een invulveld, waar een te lang commentaar resluteert in een foutmelding. Dus op de bus gegooid bij de redactie in Nijmegen, tav Redactie sectie Betuwe.

Voor korter commentaar: Klik gewoon de knop mail bovenaan aan en kies de sectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan