SilverGixx
MF veteraan
En dat noemen ze dus rijden op de vluchtstrook!!!
Kosten mij inmiddels bekend.
Vluchtstrook rijden kost aanzienlijk minder(€65) dan dat jij betalen moet voor rechts inhalen via vluchtstrook
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dat noemen ze dus rijden op de vluchtstrook!!!
Kosten mij inmiddels bekend.
Had jij er een daarvoor te pakken dan?Vluchtstrook rijden kost aanzienlijk minder(€65) dan dat jij betalen moet voor rechts inhalen via vluchtstrook
dit was trouwens die duc
leuk...vluchtstrook?
Ik kreeg vrijdag nog een heel verhaal over de zwarte lijst op het bureau en dat ze eventueel je rijbewijs en motor willen afnemen als je er te vaak op komt . Eerst zien er dan geloven. Mooie is dat ze altijd je kenteken opschrijven als je op een parkeervak staat te kijken.
Wat dacht je hiervan!zo.... wie hier zijn schuldig?
http/www.gelderlander.nl/CDA/regioportal/0,2078,1459__1017054_,00.html
Voor een journalist vond ik dat eigenlijk reuze meevallen.Fijn artikel en ook lekker objectief
De verslaggever heeft echt kennis van zaken.
zo.... wie hier zijn schuldig?
http/www.gelderlander.nl/CDA/regioportal/0,2078,1459__1017054_,00.html
dit was trouwens die duc
Op woensdag 03 april 2002 12:21 schreef GuZ het volgende:(*)of een synoniem invullen van een andere groepering die jij minderwaardig acht
leuk...
maare... waarom zoeken sommige de rommel op?
TUSSEN DE LIJNTJES BLIJVE! (net als met inkleuren op de kleuterschool)
Of kunnen ze hun lijnen niet bepalen?
mmm..van een afstand leek het in ieder geval op een duc-monster , en het geluid was ook redelijk duc-achtig , maar een NTV is toch ook een twee-cilinder? Dusse het kan best dat het een NTV was...foutje
Idd, gewoon extra marge... Rij ook vaak zo daar, is echt wel schoon genoeg... Helemaal omdat de buitenste halve meter vaak vol ligt met rommel, omdat daar bijna niets rijdt... Kreeg zondag geen boete toen ik een paar keer een bocht zo pakte, dus zo lang je bovenaan maar weer op de normale strook rijdt...Dit is vlgs. mijn bescheiden mening het "maximaliseren" van de marge!
Als je na een aantal rustige rondjes weet dat het schoon is, kun je toch ook deze ruimte gebruiken?
Of het ook MAG weet ik niet
Yup, Ressen is lol... Maar dit is overdreven...RESSEN - Voor de ware motorduivel is het een prima klaverblad: Knooppunt Ressen. Afgelopen paasweekend heeft snelwegpolitie KLPD op dat knooppunt - en op de A15 en A325 er vlak bij - heel wat motorrijders op de bon geslingerd.
Voor de coureurs op twee wielen is het een kick om achter elkaar een flink aantal rondjes te draaien op de lussen van het klaverblad. Met hoge snelheid, om zo plat mogelijk door de bocht te gaan.
Daarbij worden veel lompe verkeersovertredingen gemaakt om de langzamer rijdende auto's te ontwijken: rechts inhalen, inhalen over de vluchtstrook van de bochten, negeren van wegvakken en extreme snelheden.
Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. En een motorrijder die valt en tegen de vangrail smakt, heeft grote kans Magere Hein daar tegen te komen. Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan.
Het KLPD controleerde met motordiensten, omdat die op de snelweg makkelijker achter de motorstunters aankunnen. Bovendien zijn de politiemotoren makkelijker te verbergen, om daarna de motorduivels te verrassen.
Behalve voor dit extreme rijgedrag werden ook enkele processen-verbaal uitgeschreven voor het rijden met een omgebogen kentekenplaat, waardoor hardrijders onherkenbaar zijn voor de snelheidsradar van de politie.
Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen.
Stuur je deze tekst ook nog even naar die krant? Misschien durven ze em te plaatsen bij de ingezonden stukken!Idd, gewoon extra marge... Rij ook vaak zo daar, is echt wel schoon genoeg... Helemaal omdat de buitenste halve meter vaak vol ligt met rommel, omdat daar bijna niets rijdt... Kreeg zondag geen boete toen ik een paar keer een bocht zo pakte, dus zo lang je bovenaan maar weer op de normale strook rijdt...
Artikel (zal zo wel van de site gaan, dus)up, Ressen is lol... Maar dit is overdreven...
Opmerkingen:
Lol zeg, ik word "Coureur op twee wielen" genoemd... Volgens mij is zo'n beetje iedereen die mij heeft zien rijden het daar niet echt mee eens...
"Een flink aantal rondjes achter elkaar"... Na een rondje of tien-vijftien-twintig gaan de banden toch wel raar doen... Rond de 50 - 100 rondjes noem ik een flink aantal, dus ook dat valt wel aardig mee...
"Veel lompe verkeersovertredingen".... Zeker 75 procent blijft braaf achter de auto's hangen....
"Ontwijken" Aleen blinde motorrijders hoeven een auto door voorgenoemde "lompe overtredingen" te ontwijken... De rest van de mensen die daar al inhaalt, wil gewoon doorgaan met de bocht ronden... Enige keren dat er ontweken moet worden. is als een blik midden in de bocht vol remt, of als een blik er gewoon lomp voorparkeert... Ongelukkige woordkeus dus...
"Extreme snelheden" Wederom duidelijk een gebrek aan kennis... De meesten rijden gewoon met 120-130 op het rechte stuk en met 100-120 in de bocht... Is snel zat voor de bocht, maar extreem? Koekblikken die met 160 over de A325 gaan zijn dus super-extreem?
"Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. (...) Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan."
Wat een waardeloos gezwets... Wat was de reden om naar Hoevelaken te gaan? Juist: GEEN vangrails, in tegenstelling tot Ressen... Veel forummers die ik heb gesproken roepen juist dat ze Ressen niet fijn vinden, vanwege de onveilge berm... Omdat er 1 of 2 bochten geen vangrails hebben (maar bomen, op nog geen 5 meter van de rijbaan) is Ressen populairder dan Valburg? Niet omdat Valburg hobbelig en veel drukker is?
"bovendien zijn de politiemotoren makkelijker te verbergen"
Ja hoor, zo'n BMW prop je makkelijk even in een hoekje... Not!
"de motorduivels"
Yes! Eindelijk gepromoveerd tot motorduivel... Wat een stemmingmakerij...
"extreme rijgedrag"
Wat is er nu extreem? Snelheden van 130, of de enkeling die binnendoor inhaalt? Verder zie ik weinig extreem rijgedrag... Een blikrijder die met 160 scheurt is dus minder gevaarlijk dan een motorrijder die met 100 de (meestal lege) bocht van Arnhem naar Bemmel neemt?
"Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen."
Helemaal mee eens... Haal dat asociale volk er maar tussenuit en laat de motorrijders die wel rekening houden met het verkeer en gewoon rustig willen rijden over een klaverblad (al dan niet niedounend en dergelijke) gewoon met rust... Maar het zal wel weer zo zijn dat iedereen moet lijden onder die enkeling die wel zwaar in overtreding is....
Duidelijk weer dat deze "fantastische" krant graag "helpt" het toch al zo prettige imago van motorrijders nog verder af te takelen...
Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...Stuur je deze tekst ook nog even naar die krant? Misschien durven ze em te plaatsen bij de ingezonden stukken!
Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat je als (supersport)motorrijder een klaverblad uberhaupt niet meer overkomt zonder op de bon geslingerd te worden, ook als je echt ergens naar toe op weg bent.Al gebeurd... Met wat kleine wijzigingen (koekblikken toch maar auto's genoemd ed...) Ben ook zeer benieuwd of men de ballen heeft om dergelijke kritiek op een eenzijdig artikel te plaatsen, zonder het meteen af te doen als "Een reactie die te verwachten is van een motorrijder"...
Ik heb met veel verbazing het artikel "Motoren stunten in bochten klaverblad" gelezen. Als beginnend motorrijder maak ik ook regelmatig gebruik van knooppunt Ressen om mijn bochtentechniek te oefenen en mijn ervaringen op dit klaverblad zijn toch duidelijk anders. Met name ondergenoemde fragmenten zijn geheel overtrokken weergegeven, naar mijn mening. Hierop wil ik dan ook het volgende zeggen:
"Veel lompe verkeersovertredingen".... Zeker 90 procent blijft braaf achter de auto's hangen. Ongeacht de snelheid waarmee de auto door de bocht gaat. Men weet namelijk als motorrijder ook de risico's die verbonden zijn aan het binnendoor inhalen op waarde te schatten.
"Ontwijken" Aleen blinde motorrijders hoeven een auto door voorgenoemde "lompe overtredingen" te ontwijken. De rest van de mensen die daar al inhaalt, wil gewoon doorgaan met de bocht ronden. Enige keren dat er ontweken moet worden. is als een automobilist midden in de bocht vol remt, of als een automobilist gewoon lomp invoegt en daarbij de motorrijder over het hoofd ziet. Ongelukkige woordkeus dus bij dit woord "ontwijken".
"Extreme snelheden" Wederom duidelijk een gebrek aan kennis. De meesten rijden gewoon met 120-130 op het rechte stuk en met 100-120 in de bocht. Dit is snel zat voor de bocht, maar extreem? Automobilisten die met 160 over de A325 gaan zijn dus super-extreem?
"Knooppunt Ressen is populair omdat niet langs alle bochten vangrails staan. (...) Het Knooppunt Valburg ligt daarom veel 'gevoeliger' bij de motorrijders die tot het uiterste willen gaan."
Dit is gewoonweg onzin. Regelmatig rij ik met vrienden en allemaal vinden ze dat Ressen juist vanwege de onveilge berm. Omdat er 1 of 2 bochten geen vangrails hebben (maar bomen, op nog geen 5 meter van de rijbaan) is Ressen populairder dan Valburg? Niet omdat Valburg hobbelig en veel drukker is? Op Valburg krijgt de motorrijder helemaal geen ruimte om te werken aan zijn of haar bochtentechniek. Ook maakt het hobbelige wegdek beginnende motorrijders onzeker in het nemen van de bochten. Dit is de echte reden waarom Valburg niet populair is als klaverblad en waarom wordt uitgeweken naar Ressen.
"de motorduivels"
Hier heb ik op gewacht zeg. Eindelijk gepromoveerd tot motorduivel. Als beginnend motorrijder die daar gewoon op een relatief veilige manier probeert zijn bochten te oefenen word ik nu al uitgemaakt voor een motorduivel. Wat een stemmingmakerij.
"extreme rijgedrag"
Wat is er nu extreem aan het rijgedrag? Snelheden van 130, of de enkeling die binnendoor inhaalt? Verder zie ik weinig extreem rijgedrag... Een automobilist die met 160 scheurt over de A15 of de A325 is dus minder gevaarlijk dan een motorrijder die met 100 de (meestal lege) bocht van Arnhem naar Bemmel neemt?
"Het KLPD gaat de komende zomer tijdens 'motorweer' vaker controleren op a-sociaal rijgedrag door razende tweewielers op Knooppunt Ressen."
Helemaal mee eens... Haal dat asociale volk er maar tussenuit en laat de motorrijders die wel rekening houden met het verkeer en gewoon rustig willen rijden over een klaverblad om eens lekker de bocht om te gaan gewoon met rust. Zo lang de motorrijder rekening houdt met de andere weggebruikers is er toch niets erg aan motorrijders die een klaverblad rondrijden omdat ze bochten mooi vinden? Maar het zal wel weer zo zijn dat iedereen moet lijden onder die enkeling die wel zwaar in overtreding is.
Duidelijk weer dat deze "fantastische" krant graag "helpt" het toch al zo prettige imago van motorrijders nog verder af te takelen. Dit artikel maakt van iedere motorrijder die gebruik maakt van een klaverblad een gevaar op de weg. De enkeling die wel de regels overtreedt wordt hier als stereotype voor de gehele groep motorrijders gebruikt. En dat door een krant die geacht wordt objectief te zijn. Bedankt Gelderlander.