Probleem: brandstof in olie

Busn

Rookie
3 mei 2009
19
0
Belgie
Even het probleem situeren: van een familielid kreeg ik zijn Kawasaki VN800 "1995". die staat intussen al stil van het jaar 2000. De laatste keer dat hij met die moto reed heeft hij teveel gas gegeven met een koude motor en dus motor opgeblazen (of soort van opblazen). Hij zegt dat de voorste cilinder een abnormaal lawaai maakte. Het enige wat hij toen nog heeft gereden is de terugweg naar huis, een paar honderd meter.

Nu 9 jaar later krijg ik die moto als een mooi project om die te reviseren.

Gisteren laat ik de olie af, normaal zit er zo'n 3liter in maximum. Ik haalde er 7,5 liter uit, het was nogal duidelijk dat er fuel inzat (je kon het ook ruiken). en de olie aan de zwarte kant.

mijn vraag is nu wat er is gebeurt op die bewuste dag met die cilinder toen hij zen motor opblaazde. En hoe er in godsnaam 5 liter brandstof in de olie kan gelekt zijn...

Ik ben nog niet bezig met de motor zelf te demonteren, maar toch had ik graag geweten wat ik kan verwachten als ik dat wel doe.
 
Je hebt kans dat z'n benzinekraantje of/en vlotter lekte.
Omdat benzine niet samen te drukken is, is de kans heel groot dat ie daar de zaak op stukgereden heeft. Kan heel wat schade veroorzaken...... :X
 
inderdaad, volgens mij is de fuel er ook ingelopen tijdens het stilstaan. kraantje stond op PRI voor zover ik me herinner.

in ieder geval zal ik volgende week es de carburator opensmijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan