Probleem met mijn as ?

SuperMoto

Die hard MF'er
26 dec 2005
305
0
Zuid Holland
Hallo allemaal
Ik heb een stuk van mijn as af laten draaien . Er zat aan het einde een plat stuk ,wat leek op een moer.Maar achteraf bleek de as hol te zijn.Ik wou in de as een draadeind tappen om de as weer te borgen net als aan de andere kant van de as
De as zit nu vast d.m.v de twee imbusbouten die onderin in de wp vork zitten
Is het verantwoord om er zo ermee te rijden

full


Mvg Arne
 
Hallo allemaal
Ik heb een stuk van mijn as af laten draaien . Er zat aan het einde een plat stuk ,wat leek op een moer.Maar achteraf bleek de as hol te zijn.Ik wou in de as een draadeind tappen om de as weer te borgen net als aan de andere kant van de as
De as zit nu vast d.m.v de twee imbusbouten die onderin in de wp vork zitten
Is het verantwoord om er zo ermee te rijden

(Afbeelding)

Mvg Arne
Ooooooh....dacht ff dat je gecremeerd was..... :X
 
Hallo allemaal
Ik heb een stuk van mijn as af laten draaien . Er zat aan het einde een plat stuk ,wat leek op een moer.Maar achteraf bleek de as hol te zijn.Ik wou in de as een draadeind tappen om de as weer te borgen net als aan de andere kant van de as
De as zit nu vast d.m.v de twee imbusbouten die onderin in de wp vork zitten
Is het verantwoord om er zo ermee te rijden

(Afbeelding)

Mvg Arne


Waarom heb je dat in vredesnaam af laten draaien :?
 
Ik zou er niet prettig meer mee rijden.

Als ik zo in het gat kijk heb je aan de rechterkant niet echt veel vlees dus als je daar dan een draad intapt weet ik niet of dat zo sterk is.

(eventuele verwondingen opgelopen na herhalen van bovenstaande zin aan vriendin zijn niet mijn verantwoordelijkheid)

Misschien dat je eerst even dat gat dicht kan lassen en er daarna een draad intappen.

Persoonlijk zou ik een nieuwe as regelen :Y
 
Lijkt me vrij stug dat je hier iets van gaat merken. De "moer" die erop zat was toch alleen maar om de as in de andere poot te kunnen schroeven? En hij zit met 2 imbussen ingeklemt in de poot. Lijkt mij geen probleem, maar ik zou het niet zo laten. Gewoon mooie oplossing bedenken en toepassen :)
 
Lijkt me vrij stug dat je hier iets van gaat merken. De "moer" die erop zat was toch alleen maar om de as in de andere poot te kunnen schroeven? En hij zit met 2 imbussen ingeklemt in de poot. Lijkt mij geen probleem, maar ik zou het niet zo laten. Gewoon mooie oplossing bedenken en toepassen :)
ja dat dacht ik ook ja,het is niet echt een dragend deel,dat is meer je as zelf
 
tis lastig als je as los moet en je hem weer vast moet zetten... dan moet je eerst die imbussen lossen en vastzetten enzo.. ik heb hetzelfde, ook geen kop meer aan de ene kant maar aan de andere kant wel een moer..
 
nu ff sirieus.

ik denk dat je beter ff een massief assie kan laten maken.

geen gezeik een geen gezeur :)

en volgens mij zit er alleen een rand op om hem in de poten te houden (weerhouden van schuiven)

Gr. Steven

ps, wie heeft dat zo prut afgedraait :X :?
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor jullie reactie,s
Het ging mij er eigenlijk om ,of de as aan twee kanten "opgesloten" moet zijn
Het is trouwens alleen de rechter kant die hol is.Het is een bus die op een massiefe as zit De bus zit alleen in de rechter poot , de rest van de as is dunner , en wordt aan de andere kant wederom opgesloten in een "zelf "gemaakte bus . Die bus hebben ze over de lengte open gesneden , om de smallere as wederom te klemmen in de poot .Micky Mouse constructie :?
 
Lijkt me vrij stug dat je hier iets van gaat merken. De "moer" die erop zat was toch alleen maar om de as in de andere poot te kunnen schroeven? En hij zit met 2 imbussen ingeklemt in de poot. Lijkt mij geen probleem, maar ik zou het niet zo laten. Gewoon mooie oplossing bedenken en toepassen :)
:N als je de as erin draait draait hij ook het hele geheel klem dus als het ware drukt hij de andere poot richting de ander poot zodat alles lekker op elkaar aansluit..als je begrijpt wat ik bedoel :N en nu dus niet en met de imbus bouten borg je het geheel...

Dus ik zou 100% zeker een nieuwe as kopen!!

Oh ja erg rare actie..niet eerder gezien |(

Gr Ron.
 
:N als je de as erin draait draait hij ook het hele geheel klem dus als het ware drukt hij de andere poot richting de ander poot zodat alles lekker op elkaar aansluit..als je begrijpt wat ik bedoel :N en nu dus niet en met de imbus bouten borg je het geheel...

Dus ik zou 100% zeker een nieuwe as kopen!!

Oh ja erg rare actie..niet eerder gezien |(

Gr Ron.

als je hem aan de ene kant inklemt met de imbussen en dan aandraaid klemtie ook de boel bij elkaar hoor.. zo doe ik het ook bij mijn cb
 
Terug
Bovenaan Onderaan