Probleempje met motorpak/laarzen

ScaryNeos

MF'er
15 okt 2009
102
0
Vinkeveen
Hello allemaal!

Ik heb een maand geleden een Alpinestars SP1 pak gekocht en vandaag Alpinestars SMX-5 laarzen.

Nu is mijn probleem dat ik mijn laarzen niet dicht krijg als ik me pak in me laarzen heb zitten. Ook als ik 't andersom probeer krijg ik mijn pak niet meer dicht.

Heeft niemand anders hier geen last van en hoe los ik dit op?
 
Normaal moet dat gewoon passen.
Het pak komt toch boven je enkels en je laarzen vallen er mooi overheen...
Tenminste, dat is gebruikelijk. :)
 
Haha nee ik heb niet echt dikke poten.

Mijn pak is maat 48 en laarzen 42. De laarzen zijn bij mijn voet niet te krap, maar met pak erin krijg ik de rits never nooit niet dicht. Als ik bv maat 43 had gekocht, is het omhoog staande gedeelte dan veel breder?
 
Zijn die dingen niet verstelbaar dan?
Anders toch maar Sidi Vertigo's kopen :P
 
Nee dingen zijn niet verstelbaar. er zit namelijk tot zo'n 8cm boven de enkel een rits die ik niet dicht krijg. Hierdoor krijg ik 't klitterband ook niet dicht.

Nee ik doe echt niks verkeerd, haha. Kan idd ook weinig verkeerd doen.

Ja, ik heb 't idd over 4/6 mm, als ik die lengte in de omtrek erbij zou hebben zou 't passen.

Met spijkerbroek pas ik er net aan in (nu net getest). Ik heb ook ff snel gekeken naar me pak, maar een protector in me pak zit denk ook in de weg.

Heeft voor de rest niemand hier last van?
 
Haha nee ik heb niet echt dikke poten.

Mijn pak is maat 48 en laarzen 42. De laarzen zijn bij mijn voet niet te krap, maar met pak erin krijg ik de rits never nooit niet dicht. Als ik bv maat 43 had gekocht, is het omhoog staande gedeelte dan veel breder?

Laarzen terug brengen en Sidi vertigo kopen, die kan je stellen bij de kuit;

Sidi_Vertigo_Air_Boots_zoom.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook last van gehad. sp1 met smx plus laarzen kreeg rechts niet dicht met mijn pak erin.
Heb 2 avonden alleen mn laarzen thuis aangehad. beetje heen en weer lopen en zitten.. daarna geen probleem meer.
 
misschien moet je je broekspijpen wat verder omhoog doen als je je rits dichtmaakt, dat is iig bij mij zo. als je broek te dicht bij je enkel zit krijg je m idd niet dicht
 
Aah kijk dat zijn tips! Ik zal ze gelijk ff aan doen nu, omdat ik morgen ff rondje wil gaan rijden.

Sidi laarzen worden 'm niet, want ik moet en zal Alpinestars laarzen hebben.

Broekspijpen zal ik morgen wel even wat hoger houden, misschien dat dat wat helpt.

Thanks voor de tips!
 
had dan deze gekocht.
full

heb ik ook (alpinestars groupie) en zijn wel te verstellen. *O*
Kosten wel 279€ -O-
 
Waarom heb je niet je laarzen getest met je pak aan in de winkel??
het is toch immmers zo dat alles goed op elkaar moet aansluiten en passen?
 
Het is niet de bedoeling dat je er een spijkerbroek in draagt, als het koud is strakke thermokleding.

waarom is dat niet de bedoeling?

bovendien maakt het voor het passen geen ene reet uit. Leer is dan wel nog iets dikker, maar beter dan geen broek in de laars passen
 
Haast Haast Haast!

Ik wil morgen even een rondje rijden en reed vandaag toevallig langs motorzaak.
Dus ik ff passen op voetmaat en niet nadenkende dat me pak er ook nog in zou moeten.

Die Groupie hadden ze niet staan en ik heb er ook niet echt over nagedacht.

Op dit moment is me zus ze aan 't in lopen. Ja die heeft zelfs dikkere kuiten dan dat ik heb :D
 
Tja haast en spoed is zelden goed zeggen ze he, maar ik zou gewoon terug gaan naar de winkel en het uitleggen.
Dan moeten het wel echt zeikerds zijn als ze jou geen anderen laten uitkiezen.
 
Die Groupie hadden ze niet staan en ik heb er ook niet echt over nagedacht.

Groupie is niet het type van die laars hoor, ik denk dat Supersportroel zichzelf een Alpinestar Groupie noemde omdat hij blijkbaar twee paar laarzen er van heeft :)

Het type van de getoonde laars is Supertech R, ik heb ze ook en het zijn toplaarzen (maar wel aan de prijs). Ik heb ook nog de Sidi Vertigo, die zijn ook erg goed. En met beiden heb ik er absoluut geen last van dat ze niet dicht zouden kunnen.
 
Aah nu lees ik 't goed. Hij had eerder vermeld dat hij ook SMX5 heeft en de Supertech dan. Vandaar groupie :D

Naja ik kijk wel even wat 't gaat doen en anders ruil ik ze idd voor de supertech.

Thanks voor info boys!
 
Je bent niet de enige die moeite heeft met laarzen dicht te krijgen met z'n leren broek erin. Heb best veel laarzen geprobeerd de laatste paar weken en een aantal van mijn bevindingen zijn het volgende.

Let op dat je laarzen maar een halve rits hebben en de rest vast zit met klittenband of een andere soort sluiting. Rits tot aan boven is stuk lastiger dicht te krijgen.

Let op dat een waterdichte laars over het algemeen een extra flap hebben wat je dubbel moet vouwen en dan erin zit.

En wat bij mij ook het probleem is... ik heb een iets grotere maat moeten nemen om me reet erin te krijgen en daarom is mijn broek mss iets te lang/te breed aan de onderkant. Heb het nog niet laten doen, maar zit er wel aan te denken ietsje in te laten nemen aan de onderkant.

De laarzen die ik nu gekocht heb zijn laarzen van TCX. Lekker soepele laarzen en genoeg ruimte aan de bovenkant voor de broek.
 
das wel balen:(
ik had mijn laarzen al, en kocht daarna mijn pak
maar heb ze meegenomen toen ik een pak ging kopen, zodat ik zeker wist dat het allemaal zou passen
de verkoper van het pak vertelde me dat ze nog nooit laarzen had gezien met achter een rits, ik wist niet beter.. ik hou zelf nog iets of wat ruimte over
maar een oplossing, ben bang nieuwe laarzen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan