Ik heb wat probleempjes met het weer aan de gang krijgen van mijn cb550k3. Deze heeft namelijk 15 jaar stil gestaan met een kapotte derde versnelling. Nu is laatst de derde versnelling gemaakt en nu heb ik volgens mij wat probleempjes. Waar ik me zorgen om maak is de kickstart. Het lijkt of deze ergens aanloopt in het blok oid? Er komt namelijk een ratel/ruis vanaf. Het lijkt een beetje op het getik van kleppen maar dan bij de kickstart vandaan? Ook vind ik het vreemd dat ik met ingeknepen koppeling in een versnelling niet achteruit kan?
Wat zit er verkeerd? Of is dit allemaal normaal? De koppeling slipt trouwens wel af en toe.
Alvast bedankt.
Laurens
Weet je zeker dat je het schakelmechanisme (aan de buitenkant dus) helemaal goed hebt teruggemonteerd? De goed heaakjes op de goed plek dus? Die bak zit iig goed, dat weet ik eigenlijk zeker. Startkoppeling is niet los geweest, dus daar ligt het niet aan. Kickstartermechanisme heb ik niet naar gekeken, maar kan ook nog verkeerd zitten (het zijn en soort getande ringen met een veer d'r tussen) Overigens: als het blok loopt en je kickstarter zit naar beneden getrapt, dan ratelt ie ook he?
Koppeling goed gemonteerd? goede olie?
Olie is nieuw van rene. Maar ik vermoed dat de platen gewoon gaar zijn doordat hij 15 jaar niet heeft gelopen en er daarvoor waarschijnlijk andere olie in zat oid?
Maar ik ga van het weekend of binnenkort wel even het koppelingsdeksel er af halen en de boel nog eens goed bestuderen. Ik kan nu niet kijken en heb het momenteel helaas ook erg druk. Maar waar zit het kickstartermechanisme dan? Dat zit toch in het blok, bij de versnellingen? Want achter het koppelingsdeksel zit toch alleen de veer, met een ring en een borging? Wat er trouwens ook gebeurt is als ik hem met een beetje gas in zijn 1 zet dan doet de kickstart ook even gek...
Doe je dat minstens met de fiets "rollend" en/of de motor draaiend? Aan een "zwijgend" voertuig graag niet schakelen.Iemand nog tips/ideeen voor het slecht gaan in eerste versnelling? Ik moet nu namelijk meestal eerst terug naar zn drie dan weer terug naar zn twee en dan met wat heen en weer gepiel gaat hij wel in zn 1... Wat kan er bijvoorbeeld mis met het schakelmechanisme zijn? Mijn versnellingsbak kan het niet zijn die is namelijk vervangen. Koppeling doet ook niet moeilijk meer..