Fritselaar
Rookie
Hallo allemaal,
ik ben deze week de troste eigenaar geworden van een Kawasaki ZXR400. Deze staat officiel op kenteken 25kw. Hij was echter al vol vermogen en ik kreeg de vier vernauwingsringen netjes mee geleverd. Nu heb ik deze de afgelopen week geplaatst. In eerste instantie leek het allemaal goed tijdens het eerste proef rondje... Nu ik vandaag weer een stukje ging rijden werdt het in de loop van tijd steeds beroerder.
Eerst stotterde hij een beetje en langzamerhand kon ik steeds minder toeren maken (7/6k) in de versnelling. Later kwamen er zelfs knallen uit de uitlaat en werd het stotteren nog erger. Vlak voordat ik thuis was kon ik nagenoeg geen toeren meer maken en sloeg de motor uit. Gelukkig kon ik nog net thuis komen.
Heb ik de ringen op de verkeerde plaats gemonteerd?
Ik heb ze in de rubber aanzuigringen in de luchtfilterbak geplaats.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
1)Kunnen de ringen onderling verdraaid zijn?
Zodat de ene cylinder meer lucht krijgt als het ander.
2)Moeten de sproeiers ook aangepast worden?
3)Kan het aan de uitlaat liggen?(heb een sportuitlaat van bos)
Graag zou ik advies willen horen voordat ik de hele motor weer moet ontleden om in de luchtfilter te kunnen komen.
Ik heb een vaag vermoeden dat de ringen verdraaid zijn.
en ja heb al proberen te zoeken op dit onderwerp.
ik ben deze week de troste eigenaar geworden van een Kawasaki ZXR400. Deze staat officiel op kenteken 25kw. Hij was echter al vol vermogen en ik kreeg de vier vernauwingsringen netjes mee geleverd. Nu heb ik deze de afgelopen week geplaatst. In eerste instantie leek het allemaal goed tijdens het eerste proef rondje... Nu ik vandaag weer een stukje ging rijden werdt het in de loop van tijd steeds beroerder.
Eerst stotterde hij een beetje en langzamerhand kon ik steeds minder toeren maken (7/6k) in de versnelling. Later kwamen er zelfs knallen uit de uitlaat en werd het stotteren nog erger. Vlak voordat ik thuis was kon ik nagenoeg geen toeren meer maken en sloeg de motor uit. Gelukkig kon ik nog net thuis komen.
Heb ik de ringen op de verkeerde plaats gemonteerd?
Ik heb ze in de rubber aanzuigringen in de luchtfilterbak geplaats.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
1)Kunnen de ringen onderling verdraaid zijn?
Zodat de ene cylinder meer lucht krijgt als het ander.
2)Moeten de sproeiers ook aangepast worden?
3)Kan het aan de uitlaat liggen?(heb een sportuitlaat van bos)
Graag zou ik advies willen horen voordat ik de hele motor weer moet ontleden om in de luchtfilter te kunnen komen.
Ik heb een vaag vermoeden dat de ringen verdraaid zijn.
en ja heb al proberen te zoeken op dit onderwerp.