Problemen 25kW kit ZXR400

Fritselaar

Rookie
11 sep 2004
24
0
Wijdenes
Hallo allemaal,

ik ben deze week de troste eigenaar geworden van een Kawasaki ZXR400. Deze staat officiel op kenteken 25kw. Hij was echter al vol vermogen en ik kreeg de vier vernauwingsringen netjes mee geleverd. Nu heb ik deze de afgelopen week geplaatst. In eerste instantie leek het allemaal goed tijdens het eerste proef rondje... Nu ik vandaag weer een stukje ging rijden werdt het in de loop van tijd steeds beroerder.

Eerst stotterde hij een beetje en langzamerhand kon ik steeds minder toeren maken (7/6k) in de versnelling. Later kwamen er zelfs knallen uit de uitlaat en werd het stotteren nog erger. Vlak voordat ik thuis was kon ik nagenoeg geen toeren meer maken en sloeg de motor uit. Gelukkig kon ik nog net thuis komen.

Heb ik de ringen op de verkeerde plaats gemonteerd?
Ik heb ze in de rubber aanzuigringen in de luchtfilterbak geplaats.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

1)Kunnen de ringen onderling verdraaid zijn?
Zodat de ene cylinder meer lucht krijgt als het ander.

2)Moeten de sproeiers ook aangepast worden?

3)Kan het aan de uitlaat liggen?(heb een sportuitlaat van bos)

Graag zou ik advies willen horen voordat ik de hele motor weer moet ontleden om in de luchtfilter te kunnen komen.
Ik heb een vaag vermoeden dat de ringen verdraaid zijn.

en ja heb al proberen te zoeken op dit onderwerp.
 
ik hoorde net dat ik de ringen wellicht tussen de carb en cilinder moet plaatsen, maar dit kon hij niet met zekerheid zeggen.

Is hier iemand met ervaring die dit zou kunnen bevestigen?
 
Hallo allemaal,

ik ben deze week de troste eigenaar geworden van een Kawasaki ZXR400. Deze staat officiel op kenteken 25kw. Hij was echter al vol vermogen en ik kreeg de vier vernauwingsringen netjes mee geleverd. Nu heb ik deze de afgelopen week geplaatst. In eerste instantie leek het allemaal goed tijdens het eerste proef rondje... Nu ik vandaag weer een stukje ging rijden werdt het in de loop van tijd steeds beroerder.

Eerst stotterde hij een beetje en langzamerhand kon ik steeds minder toeren maken (7/6k) in de versnelling. Later kwamen er zelfs knallen uit de uitlaat en werd het stotteren nog erger. Vlak voordat ik thuis was kon ik nagenoeg geen toeren meer maken en sloeg de motor uit. Gelukkig kon ik nog net thuis komen.

Heb ik de ringen op de verkeerde plaats gemonteerd?
Ik heb ze in de rubber aanzuigringen in de luchtfilterbak geplaats.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

1)Kunnen de ringen onderling verdraaid zijn?
Zodat de ene cylinder meer lucht krijgt als het ander.

2)Moeten de sproeiers ook aangepast worden?

3)Kan het aan de uitlaat liggen?(heb een sportuitlaat van bos)

Graag zou ik advies willen horen voordat ik de hele motor weer moet ontleden om in de luchtfilter te kunnen komen.
Ik heb een vaag vermoeden dat de ringen verdraaid zijn.

en ja heb al proberen te zoeken op dit onderwerp.

het si goed om de motor helemaal af te laten stellen na de inbouw van een 25kw kit. Echter toen ik mijn 25kw demonteerder (ook een zxr400) deed hij het perfect (en daarvoor dus ook) Ik heb hem niet hoeven afstellen, hoe dan ook wat jij ehbt is echt niet goed en hoort niet te gebeuren! of je hebt iets fout gedaan, of er is iets heel anders ana de hand.

HEt lig iig niet aan de uitlaat, waarschijnlijk niet aan de sproeiers en de ringen zijn allemaal hetzelfde dus je kan ze niet omdraaien. Misschien maakt het wel uit aan welke kant je het gat hebt, dat week ik zo even niet.

ze horen idd onder de carbs in de rubbers te hangen. Kom je er zelf niet uit zet hem even op eeb dynobank, kost niet veel en het geeft veel info!
 
Het is inmiddels gelukt en de motor loopt lekker en heb dat vandaag kunnen ervaren!

heel erg bedank voor deze info!

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan