problemen Intruder VS750

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Afelopen voorjaar had mijn vrouw problemen met haar Intruder, stationair liep de motor keurig, maar bij gas geven ging de motor stotteren en klappen in de uitlaat. Carbs schoongemaakt, nieuwe bougies en kabels. Probleem bleef. Bij toeval ontdekte ik dat alle vier de draden/kabels vanaf de benzine pomp beschadigd waren. Rotte stukken er tussenuit en netjes weer gesoldeerd.
Starten en lopen als een zonnetje.

Tot een week geleden, toen begon het gesodemieter weer. Stationair keurig maar bij gas geven weer klappen in de uitlaat en stotteren.
Benzinepomp vervangen en de spanningsregelaar vervangen, maar geen resultaat.

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie?
 
Hoe is het met de luchtfilter?
En de benzinefilter, komt niet veel voor maar kan.
De massakabel op de accu ook even nakijken.
Bobine nog OK?

Daar zou ik eens mee beginnen.
 
Benzinefilter zit alleen op de bezinekraan, in de tank en is schoon. Luchtfilter ok.
Bobine is een optie, maar beiden tegelijk kapot?
Daarnaast kan ik dan niet verklaren dat na de vorige repatatie van de draden van de benzinepomp de motor als een zonnetje liep en een half jaar later dezelfde kuren heeft.
Massakabel is ok, zit goed vast en is heel, welleicht een beetje kopervet op de aansluiting van de accupool en het massapunt op het motorblok.
 
Klinkt toch alsof je accu polen geen goed contact maken. Wellicht toch weer los getrild en nu onder de groene aanslag..!?
 
misschien toch meer rotte stukken in je bedrading...
carb's staan synchroon?
 
Acccu zou goed kunnen.
Stationair minder trillingen, dus geen last.
Gas geven, meer trillingen en haperen.
Accupolen loshalen, opschuren en met vaseline weer vastmaken.
Inderdaad een rotplekje van de intruders.
 
Klinkt ook wel een beetje als een gaskabel probleem. Of ze staan ineens extreem uit sync of eentje blijft ergens hangen. Dit ook even controleren bij de choke. Als de ene open staat en de ander niet kan dit ook dit soort zaken tot gevolg geven.
 
Accupolen schoongemaakt, beetje opgeschuurd en in het kopervet, ook de massakabel-aansluiting op het blok.
Chokekabel zal ik morgen even nakijken. Ook een probleemgeval bij intruders, raken gauw lam. Vindt het trouwens vreeemd dat de chokekabel bij de voorste cylinder mt een stalen moer in de carb zit en bij de achterste met een kunstof moer.
Bij de vorige keer zijn de carbs helemaal uit elkaar geweest en is alles al schoongemaakt, lucht filter is ok.
Zat zelf te denken aan de bobines, stationair zijn ze onbelast maar als ze vermogen moeten gaan leveren weigeren ze dienst, mis slaan enzo.
 
Die oude intruders zitten gewoon heel rottig in elkaar. Heb veel motoren gehad ,maar de oude intruder is een en al ellende met die accubak, verstopte sproeiers, vaste vlotters, synchroon stellen enz. Nee voor mij nooit meer een intruder die geen injectie heeft.Als die een tijdje niet rijdt zit alles verstopt!
 
Die oude intruders zitten gewoon heel rottig in elkaar. Heb veel motoren gehad ,maar de oude intruder is een en al ellende met die accubak, verstopte sproeiers, vaste vlotters, synchroon stellen enz. Nee voor mij nooit meer een intruder die geen injectie heeft.Als die een tijdje niet rijdt zit alles verstopt!
De plaats van de accu is idd erg ongelukkig.. voor de rest.. :N

Verstopte sproeiers en vaste vlotters heeft elke carb versie als die 3 jaar stil staat.. maarja daarvoor koop je geen motor toch. En synchroon stellen moet je met elke twin... dus ja is typisch Intruder.. :W

Zat zelf te denken aan de bobines, stationair zijn ze onbelast maar als ze vermogen moeten gaan leveren weigeren ze dienst, mis slaan enzo.
Lijkt me toch sterk maar je weet nooit.. de gas en choke kabels nog nagekeken..??
 
Laatst bewerkt:
Die oude intruders zitten gewoon heel rottig in elkaar. Heb veel motoren gehad ,maar de oude intruder is een en al ellende met die accubak, verstopte sproeiers, vaste vlotters, synchroon stellen enz. Nee voor mij nooit meer een intruder die geen injectie heeft.Als die een tijdje niet rijdt zit alles verstopt!


|( _O- :N
 
Afelopen voorjaar had mijn vrouw problemen met haar Intruder, stationair liep de motor keurig, maar bij gas geven ging de motor stotteren en klappen in de uitlaat. Carbs schoongemaakt, nieuwe bougies en kabels. Probleem bleef. Bij toeval ontdekte ik dat alle vier de draden/kabels vanaf de benzine pomp beschadigd waren. Rotte stukken er tussenuit en netjes weer gesoldeerd.
Starten en lopen als een zonnetje.

Tot een week geleden, toen begon het gesodemieter weer. Stationair keurig maar bij gas geven weer klappen in de uitlaat en stotteren.
Benzinepomp vervangen en de spanningsregelaar vervangen, maar geen resultaat.

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie?
Bougie dop eraf trekken en kijken of die op een cyl.blijft lopen. zoja de andere testen. weet je in elk geval of die op 2 cyl.loopt. De mijne liep gewoon op 1 cylinder en dat heeft even geduurd voor dat ik t in de gaten had! Accu nog voldoende spanning. na 5 jaar is de accu echt wel op!al zeggen anderen het tegendeel.
 
Laatst bewerkt:
Accu is in het voorjaar vernieuwd.
Beide bobines vervangen, helaas, was ook niet de oplossing.
Motor loopt op twee cylinders uit beide uitlaten komen uitlaat gassen en loopt stationair keurig op 2 cylinders.
Chokekabel werkt naar behoren.
Probleem blijft, stationair als een zonnetje, bij gas geven blijft de motor klappen in de uitlaat
 
Ligt toch echt aan het synchroon zetten van de carberateurs....
Misschien een van de gaskabels los gegaan zodat een carberateur verder open gaat..
Weet bijna zeker dat daar het probleem zit
 
En war 1250......ga eens gauw je mond spoelen zeg...niets mooiers dan de oude intruder..
Voor mij nooit geen injectie.....
 
Accu is in het voorjaar vernieuwd.
Beide bobines vervangen, helaas, was ook niet de oplossing.
Motor loopt op twee cylinders uit beide uitlaten komen uitlaat gassen en loopt stationair keurig op 2 cylinders.
Chokekabel werkt naar behoren.
Probleem blijft, stationair als een zonnetje, bij gas geven blijft de motor klappen in de uitlaat
Bij mijn motor kwam ook uit beide uitlaten gassen.maar liep op een.Met mijn eenvoudige bougietest merk je verschillen in het goed lopen v de cylinders.
 
Laatst bewerkt:
Morgen eens testen, zou het echt zo simpel zijn? Ik heb echt het gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie.
Als automonteur heb ik gekkere storingen opgelost, maar dit is terug bij af, en een enorme deuk in m'n ego als het iets lulligs is. _O- _O-
Bij mijn motor kwam ook uit beide uitlaten gassen.maar liep op een.Met mijn eenvoudige bougietest merk je verschillen in het goed lopen v de cylinders.
 
Onder de tank zit een verdeelstukje waarin de enkele gaskabel overgaat in een dubbele, daar kan ook het probleem zitten. smeren of kabel zit er niet goed in. Dat synchroon verhaal lijkt me sterk,dat gebeurt niet plotseling als die daarvoor goed heeft gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het eigenlijk wel zeker...ik heb dit vaker bij de hand gehad..
Je hebt gelijk hoor maar die VS waar ik nu op rijd heeft dezelfde verschijnselen als ik in de spoelende regen rijd en dat heeft toch echt met het doorslaan van het elektrische deel te maken. Dus tja.. het kan aan beide en dus aan veel dingen liggen.

Haha de nieuwe m 800 is toch veeeeeel beter.
Toch handig dan dat je nu een motor hebt die je gerust een 3 jaar stil kunt laten staan.. }) :+
 
Of wel 6 jaar, haha, met de nieuwe accu moet dat wel lukken. Een 1400 is natuurlijk veel beter dan een 800. Maar je moet idd een liefhebber zijn van sleutelen ,ik persoonlijk niet,ik rij liever.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan