problemen Intruder VS750

Jammer dat je zo ver weg woont, ik heb namelijk wel synchroniseermeters.

Maar de bougies had je al vervangen? Kan ook hele vreemde storingen geven, ook al zijn ze (vrij) nieuw.
 
Geloof me....gewoon synchroon stellen..
Afelopen voorjaar had mijn vrouw problemen met haar Intruder, stationair liep de motor keurig, maar bij gas geven ging de motor stotteren en klappen in de uitlaat. Carbs schoongemaakt, nieuwe bougies en kabels. Probleem bleef. Bij toeval ontdekte ik dat alle vier de draden/kabels vanaf de benzine pomp beschadigd waren. Rotte stukken er tussenuit en netjes weer gesoldeerd.
Starten en lopen als een zonnetje.

Tot een week geleden, toen begon het gesodemieter weer. Stationair keurig maar bij gas geven weer klappen in de uitlaat en stotteren.
Benzinepomp vervangen en de spanningsregelaar vervangen, maar geen resultaat.

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie?

Ik zou verwachten dat ook stationair de boel niet lekker loopt, als synchroniseren nodig is. En de noodzaak voor synchroniseren treedt ook niet plotseling op.

Tis en blijft roepen op afstand, maar ik gok op elektriek.
 
Ik zou verwachten dat ook stationair de boel niet lekker loopt, als synchroniseren nodig is. En de noodzaak voor synchroniseren treedt ook niet plotseling op.

Tis en blijft roepen op afstand, maar ik gok op elektriek.

Mijn 1400 liep stationair ook goed, maar op het moment dat er gas gegeven werd, ploffen en knallen. Synchroniseren was de oplossing. Wanneer de moeren op de synchronisatiekabel niet goed vastgezet worden, verloopt die vrij makkelijk.

Kan hier iets anders wezen, maar is vrij eenvoudig te kontroleren. Zeker voor een automonteur.
 
Mijn 1400 liep stationair ook goed, maar op het moment dat er gas gegeven werd, ploffen en knallen. Synchroniseren was de oplossing. Wanneer de moeren op de synchronisatiekabel niet goed vastgezet worden, verloopt die vrij makkelijk.

Kan hier iets anders wezen, maar is vrij eenvoudig te kontroleren. Zeker voor een automonteur.
Ja, das waar.

Als mensen dingen niet vastzetten.... :')

Maar zeg eens; als dat is gebeurt, loopt ie dan stationair wel goed? Dus al de synchronisatie helemaal van slag is?
 
Ja, das waar.

Als mensen dingen niet vastzetten.... :')

Maar zeg eens; als dat is gebeurt, loopt ie dan stationair wel goed? Dus al de synchronisatie helemaal van slag is?

Stationair gewoon normaal lopen. Gas open knallen en ploffen. Synchronisatie was maar iets verlopen. Denk dat die 1400 beetje erg gevoelig is op dat punt, of alleen de mijne, dat kan ook.

Nou is dit een 750, maar principe zal wel hetzelfde zijn van die blokken.
 
Laatst bewerkt:
Stationair gewoon normaal lopen. Gas open knallen en ploffen. Synchronisatie was maar iets verlopen. Denk dat die 1400 beetje erg gevoelig is op dat punt, of alleen de mijne, dat kan ook.

Nou is dit een 750, maar principe zal wel hetzelfde zijn van die blokken.
Kan een dingetje zijn van een specifiek model, maar ik kan me er technisch niet veel van voorstellen.
Ook niet dat iets onregelmatig gaat lopen en knallen.

Zeker niet als het daarna niet gebeurt, zonder synchroon te zetten, en daarna opeens weer wel.


Een zelf-synchroniserend en -a-synchroniserend systeem.... :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan een dingetje zijn van een specifiek model, maar ik kan me er technisch niet veel van voorstellen.
Ook niet dat iets onregelmatig gaat lopen en knallen.

Zeker niet als het daarna niet gebeurt, zonder synchroon te zetten, en daarna opeens weer wel.


Een zelf-synchroniserend en -a-synchroniserend systeem.... :?


Nou snap ik jou niet meer...

wat er gebeurt:

stationair: geen probleem

openen gas: knallen en geplof

de boel netjes synchroon zetten: probleem opgelost

Dus geen zelf-synchroniserend systeem of zo.
 
Er is blijkbaar al een keer door een vorige eigenaar ande de motor gekloot. Er zittten schroeven op diverse plaatsen van bevestigingspunten op de carbs die origineel anders zijn. Gezien het soort schroefjes wat origineel gebruikt is.
De holle bout voor de syncronisatie kabel heeft maar 1 fixatie moer normaal horen er hier volgens mij 2 te zitten, aan beide kanten van de beugel 1 zodat de boel inderdaad niet kan verlopen.
 
heb even mee gelezen ik zou de bougie doppen ook eens vervangen en heb je ook gekeken of de motor geen false lucht krijgt
slaan de bougie kabels niet door
en staan de kleppen wel goed is de distubutie nog wel goed
maak voor je zelf een wat te doen lijst en vink af wat goed is dan kom je vanzelf bij de oorzaak uit
 
De holle bout voor de syncronisatie kabel heeft maar 1 fixatie moer normaal horen er hier volgens mij 2 te zitten, aan beide kanten van de beugel 1 zodat de boel inderdaad niet kan verlopen.

Bij mij zit daar ook maar aan 1 zijde een moer, zou voldoende moeten zijn. Vaak wordt deze te overvloedig met kruipolie ingespoten waardoor hij makkelijk weer los trilt tijdens het rijden. De hamvraag is dan ook zit hij nog vast..??
 
Laatst bewerkt:
Nou snap ik jou niet meer...

wat er gebeurt:

stationair: geen probleem

openen gas: knallen en geplof

de boel netjes synchroon zetten: probleem opgelost

Dus geen zelf-synchroniserend systeem of zo.
Ik snap het.

En toen ging ik het relaas van TS lezen. TS heeft het over beroert lopen, toen weer ok, en toen opeens weer beroert.

Dat betekent dat er telkens iets gebeurt, en daarom denk ik niet 1-2-3 aan synchronisatie die eerste verloopt, dan zichzelf weer goed zet, en dan weer verloopt.

Maar het kan natuurlijk.


En om eerlijk te zijn had dat allang gecontroleerd kunnen zijn :)
 
Ik snap het.

En toen ging ik het relaas van TS lezen. TS heeft het over beroert lopen, toen weer ok, en toen opeens weer beroert.

Dat betekent dat er telkens iets gebeurt, en daarom denk ik niet 1-2-3 aan synchronisatie die eerste verloopt, dan zichzelf weer goed zet, en dan weer verloopt.

Maar het kan natuurlijk.


En om eerlijk te zijn had dat allang gecontroleerd kunnen zijn :)


Maar daar zat een jaar tussen en blijvend nu.

Afstellen, 10 min werk, maar doe dat dan ook! Dan weten wij ook of we uit onze nek lullen.....
 
Nog niet veel wijzer ...zoals je weet heeft mijn man verschillende onderdelen vervangen zoals bobines, benzinepomp, stroomverdeler....hij kwam ook de massakabel tegen, die was aan een kant helemaal kapot geschaafd, kan zijn dat ie tegen de brug zat te schuren, draadboom vd Trudy ja wat zal ik zeggen , t lijkt wel spaghettie en het zo neer gedonderd te hebben ...ziet er niet uit...zekering vloog er ook nog eens uit, de draden die in de connector daar naar toe waren verbonden, mens dat zag er ook niet uit...per ongeluk 1 draad verkeerd terug aangesloten...plof zekering er uit!!!!
Startknop gaat ook niet lekker, als de motor nog koud is dan moet ik m weleens twee keer indrukken voor dat hij start....gisterenavond was mijn man bezig geweest en hoorde dat de startmotor niet draait ...lekker dan...vanavond gaat hij weer verder speuren ....de een na het ander mankeert de motor...de hoop om nog wat ritjes te kunnen maken samen met mijn man vervliegt zo langzamerhand.... :?
 
Tja....is al diverse malen gezegt synchroon stellen ....dus succes er verder mee..
Als je het advies niet aan neemt...waarom vraag je er dan om?
 
Laatst bewerkt:
Nog niet veel wijzer ...zoals je weet heeft mijn man verschillende onderdelen vervangen zoals bobines, benzinepomp, stroomverdeler....hij kwam ook de massakabel tegen, die was aan een kant helemaal kapot geschaafd, kan zijn dat ie tegen de brug zat te schuren, draadboom vd Trudy ja wat zal ik zeggen , t lijkt wel spaghettie en het zo neer gedonderd te hebben ...ziet er niet uit...zekering vloog er ook nog eens uit, de draden die in de connector daar naar toe waren verbonden, mens dat zag er ook niet uit...per ongeluk 1 draad verkeerd terug aangesloten...plof zekering er uit!!!!
Startknop gaat ook niet lekker, als de motor nog koud is dan moet ik m weleens twee keer indrukken voor dat hij start....gisterenavond was mijn man bezig geweest en hoorde dat de startmotor niet draait ...lekker dan...vanavond gaat hij weer verder speuren ....de een na het ander mankeert de motor...de hoop om nog wat ritjes te kunnen maken samen met mijn man vervliegt zo langzamerhand.... :?
Waarom gaat het ding niet naar een motorzaak?
 
Tsja, ieder werkt op zijn eigen manier, eerst zorgen dat de carbs schoon zijn, alle aansluitingen goed, geen lekkages enz enz. Zodat de zooi later niet meer open hoeft als daar toch wat fout zit.
Inmiddels aangekomen in het hoofdstuk synchroon stellen. We zullen het zien.

Tja....is al diverse malen gezegt synchroon stellen ....dus succes er verder mee..
Als je het advies niet aan neemt...waarom vraag je er dan om?
 
Tsja, ieder werkt op zijn eigen manier, eerst zorgen dat de carbs schoon zijn, alle aansluitingen goed, geen lekkages enz enz. Zodat de zooi later niet meer open hoeft als daar toch wat fout zit.
Inmiddels aangekomen in het hoofdstuk synchroon stellen. We zullen het zien.
Ja maar je begint dan toch bij het begin en dus het makkelijkste en meest voor de hand liggende, alvorens alles uit elkaar te halen en zelfs te vervangen..?? En dat is/was in dit geval synchroon stellen.. echt waar.. ;)

En wat je electro aangaat.. ben bang dat de vorige eigenaar er aardig mee aan het klooien is geweest. Je zult dit allemaal even goed moeten nalopen en doormeten. En je probleem kan ook daar nog steeds wegkomen.
 
Laatst bewerkt:
Heb veel motoren gehad,maar de oude intruder is echt een van de slechtste wat betreft ademhaling en hoe alles in elkaar zit.
 
Laatst bewerkt:
Dat je de VS een klote motor vindt weten we nu wel.. :Z

Maar wat heeft een injectie daar mee te maken.. alsof de VS de enige carb motor is.. en nog belangrijker wat schiet de TS ermee op.. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan