problemen Intruder VS750

Laat mij dan maar lekker sleutelen ;)
Mijn eigen intruders zijn in orde....ben er nu een voor een crew member aan het opbouwen..
Veel leuker dan voor die duffe tv hangen...
 
Wel wat anders gevonden, de chokekabel zit op de voorste en achterste carb gemonteerd met twee moertjes. De moerstjes zitten aan de kabels vast. Het vreemde is dat het voorste moerste wat je in de carb schroeft van metaal is en de achterste van plastic.
En, juist, de achterste van plastic is het schroefdraad een keer naar de klote geholpen en er zit vakkundig teflontape op gedraaid. Lijkt me sterk dat dit goed kan zijn.

Gaskabels zaten goed vast, zowel in de splitter als op de carbs
 
Gelijk maar algehele controle, carbs eruit, uitelkaar, niks mis mee, keurig schoon, geen vuil of beschadigingen. Chokekabel gerestaureerd, ook weer ok.

Kabel boom open gelegd, op zoek naar rotte plekken.
 
Verbaasd naar de kabelboom gekeken. Draden bij elkaar in een klem en tape erom. Is dit normaal bij de intruders, japansse manier van solderen? Kabel boom was zo te zien nog nooit open geweest.
 
nee, wilde eerst weten of er niks met de carbs aan de hand was, vuil enz. zekere voor het onzekere, kan ik dat alvast afstrepen van het lijstje. Carbs synchroniseren wordt nog een hobby apart. Tips?
 
Voordat je nog meer onderdelen gaat vervangen........controleer even of de afdichting van 1 vd aansluitingen waar je vacuüm kan meten weg is. Weet niet hoe dat bij de 750 zit, maar kan een dopje of een schroef in of op zitten, die nu weg is
 
Tja synchroon stellen gaat niet zonder meters.....ik zou zeggen kom langs maar je zit ook niet naast de deur..
Misschien iemand in de buurt die je kan helpen...
 
De plaatselijke motorboer is een goede vriend van me, wellicht kan ik zijn setje even lenen.
Co schroefjes, 3,5 slag is fabrieksinstelling toch?
 
Als je motor stationair loopt, dan:

Ligt het niet aan de bobines. Die werken immers.
Ligt het niet aan synchronisatie, aangezien je daar eigenlijk alleen maar last van hebt bij kleine opening van de doorlaat in je carbs.
Ligt het niet aan de luchtmengselschroeven.


Of ben ik nou zo stom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik oordeel niet over de geestelijke gesteldheid van anderen, ieder is gelukkig op z'n eigen manier. Maar in plaats van op te sommen van het niet kan zijn wellicht een optie om met een mogelijke oplossing te komen. Alvast bedankt.
Daarnaast ligt het probleem niet bij het stationair lopen van de motor, MAAR op het moment dat de motor vermogen moet gaan leveren.
 
Ik oordeel niet over de geestelijke gesteldheid van anderen, ieder is gelukkig op z'n eigen manier. Maar in plaats van op te sommen van het niet kan zijn wellicht een optie om met een mogelijke oplossing te komen. Alvast bedankt.

Ik snap je frustratie maar gezien de onduidelijkheid van je probleem zit er weinig anders op dan zaken uitsluiten teneinde om de oorzaak te herleiden.

Heb je het vacuüm membraam bovenin je carb ook gecontroleerd..?? want ook als deze stuk is kun je dit soort problemen krijgen.

Overigens als het schroefje van het synchroon stellen niet goed vast zit / zat kan dit door het trillen van de motor los raken met als gevolg dat je motor zo weer uit sync staat. Dus zoals jij beschrijft van de ene dag op de andere.
 
Laatst bewerkt:
Ik oordeel niet over de geestelijke gesteldheid van anderen, ieder is gelukkig op z'n eigen manier. Maar in plaats van op te sommen van het niet kan zijn wellicht een optie om met een mogelijke oplossing te komen. Alvast bedankt.
Daarnaast ligt het probleem niet bij het stationair lopen van de motor, MAAR op het moment dat de motor vermogen moet gaan leveren.
Lijkt me beter dat je WEL gaat twijfelen bij sommige reacties :)

De enige manier om er achter te komen wat er is, is door uit te sluiten wat het niet is.

Maar de keuze in aan jou :Y

Doe het vooral op de manier die jij prettig vindt.

En laat ons vooral de komende weken weten hoe het gaat :)


edit

Als het fout gaat bij 'vermogen moeten leveren', kan het brandstoftoevoer / luchttoevoer zijn, timing of iets met de gasschuiven/membraan/naald.

Belangrijk is dan weer om er achter te komen wat het NIET is, anders blijf je zoeken en vervangen.

Bedoel je met vermogen ook toeren, of daadwerkelijk rijdend optrekken?
Oftewel: als de motor stil staat, kun je dan wel doortrekken in toeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klappen en haperen gebeurt zowel bij stilstaand gas geven als bij het proberen op te trekken
Lijkt me beter dat je WEL gaat twijfelen bij sommige reacties :)

De enige manier om er achter te komen wat er is, is door uit te sluiten wat het niet is.

Maar de keuze in aan jou :Y

Doe het vooral op de manier die jij prettig vindt.

En laat ons vooral de komende weken weten hoe het gaat :)


edit

Als het fout gaat bij 'vermogen moeten leveren', kan het brandstoftoevoer / luchttoevoer zijn, timing of iets met de gasschuiven/membraan/naald.

Belangrijk is dan weer om er achter te komen wat het NIET is, anders blijf je zoeken en vervangen.

Bedoel je met vermogen ook toeren, of daadwerkelijk rijdend optrekken?
Oftewel: als de motor stil staat, kun je dan wel doortrekken in toeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan