Problemen YZF750R stationairlopen & stotterende gasreactie

Gsx-R-Freak

Die hard MF'er
28 sep 2004
289
12
Breda
Ben sinds januari in het bezit van een YZF 750R. Heb nu ongeveer een goede 600km met het beestje gereden en merk dat zodra de motor warm is hij enigzins rommelig loopt en na geen gasgeven zelfs uitvalt. Als ik vervolgens vanuit stilstand wil wegrijden zit er een korte dip/stotter in de toerenopbouw tussen de 1100/2000 toeren. Iemand enig idee waar dit aan ligt of hoe het te verhelpen is? Motor is uit 1995 en heeft pas 22.000 op de teller.... :?

Alvast bedankt! *D :W
 
beneden tussen je kappen en je motorblok loopt een "kabeltje" en daar aan een stel draai knopje, hier meer kun je het stationair regelen.
altans dit is bij mijn FZR600R en volgens mij heeft de 750R hetzelfde, je kunt even kijken wat dit doet wand met wat kouder weer wil het nog wel eens wat uitmaken.
maar tussen de 1000 en de 1100 toeren moet hij lekker lopen anders toch maar ff een beurtje ;)

let wel op als je aan het draaiknopje draait dat de motor wel een beetje warm is gedraait
anders heeft het weinig zin.


GR NEMO
 
thx voor de reacties tot nu toe! *D Het vermoeden vanuit mijn kant is wat vuiligheid vanuit de tank in de carbs is gekomen. Ga in de loop van het weekend kijken wat er allemaal aan te doen valt, maar om te beginnen eens starten met wat ´carb-cleaner'-spul in de aankomende tank benzine gooien! :)
 
thx voor de reacties tot nu toe! *D Het vermoeden vanuit mijn kant is wat vuiligheid vanuit de tank in de carbs is gekomen. Ga in de loop van het weekend kijken wat er allemaal aan te doen valt, maar om te beginnen eens starten met wat ´carb-cleaner'-spul in de aankomende tank benzine gooien! :)

En als dat niet helpt, gewoon afhalen en eens netjes de sproeiers schoonmaken.
Leuk werkje, ben er zelf net mee klaar op de Pan *D
 
Laatst bewerkt:
Bij een hoop jongere rijders, lees studenten ;) is het laten synchroniseren van carberateurs vaak een dure oplossing terwijl het niet 100% zeker is dat hier de oorzaak ligt... :)
 
Bij een hoop jongere rijders, lees studenten ;) is het laten synchroniseren van carberateurs vaak een dure oplossing terwijl het niet 100% zeker is dat hier de oorzaak ligt... :)


koop een twinmax a' 99euro.
http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?cPath=35&products_id=780

of een carbtune.
Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs

of koop een paar lange doorzichtige slangen en maak zelf een synchroonmeetset.

vacuummeter zelf maken?

Internet, televisie, vast bellen en mobiel met 4G netwerk | KPN
kies links in de kolom voor "handige tip" en dan zelfgemaakte "synchronisatietester".
 
Laatst bewerkt:
slecht lopen onderin wordt bij YZFjes heel vaak veroorzaakt door versleten gasnaalden + buizen.

Meld je even aan op het forum van www.yzf750.nl, die kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
 
koop een twinmax a' 99euro.
http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?cPath=35&products_id=780

of een carbtune.
Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs

of koop een paar lange doorzichtige slangen en maak zelf een synchroonmeetset.

vacuummeter zelf maken?

Internet, televisie, vast bellen en mobiel met 4G netwerk | KPN
kies links in de kolom voor "handige tip" en dan zelfgemaakte "synchronisatietester".

Ja, en dat is voor een student dus een veel te dure oplossing ;)
 
slecht lopen onderin wordt bij YZFjes heel vaak veroorzaakt door versleten gasnaalden + buizen.

Meld je even aan op het forum van www.yzf750.nl, die kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

Motor heeft 22.000 km op de klok en ziet er als nieuw uit, lijkt me sterk dat er in zo´n vroeg stadium al sprake is van slijtage aan de gasnaalden? :? En wat betreft al die synchroniseringsapparatuur, kettinkje spannen en oliefiltertje vervangen gaat me nog wel goed af maar om nou op eigen initiatief carbs te gaan lopen syncen dat gaat me wat te ver.... :N
 
Motor heeft 22.000 km op de klok en ziet er als nieuw uit, lijkt me sterk dat er in zo´n vroeg stadium al sprake is van slijtage aan de gasnaalden? :? En wat betreft al die synchroniseringsapparatuur, kettinkje spannen en oliefiltertje vervangen gaat me nog wel goed af maar om nou op eigen initiatief carbs te gaan lopen syncen dat gaat me wat te ver.... :N


Het synchronisreen zelf is anders een eitje, het is alleen een enorm gepiel (slecht bereikbaar) om bij YZFjes de aansluiting erin te schroeven. Als je ergens een meter kan regelen kan je het echt wel zelf.


Weet je trouwens zeker dat het slangetje dat uit je linker carburateur komt (of eigenlijk eronder vandaan) geod luchtdicht zit aangesloten op je benzinepomp?
 
Daarnet een 'benzine-additief' gekocht wat pingelen, slecht stationair lopen en vervuilde carburateurs zou moeten verhelpen. Morgen volle tank 98 erin in combinatie met dat spul en dan maar duimen!

full



:]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan