Proces verbaal opvragen over een overtreding van 4 jaar oud

Univé zuigt!!!!

Probeer het eens bij Allianz, die hebben zelfs mij geaccepteerd 8-)
 
Ook ellende gehad met Unive heb een jaar onverzekerd rond gereden zonder dat ik dat wist :o
aanrijding gehad met een fietser, stelde weinig voor, voorwiel lag dubbel verder geen schade aan de berijdster of motor. zelf de schade betaalt, toen ik op mn polis keek zag ik dat ie nog maar een paar dagen geldig was unive gebeld wanneer ik de nieuwe krijg opgestuurd, en ja toen kreeg ik te horen dat ik niet bij hun verzekerd ben :? terwijl ik toch echt de groene kaart etc had.
betaling terug vinden is lastig want ik krijg contant betaald op mijn werk en geef vaak vrienden geld en de betalingskenmerk, dat ze het moeten overmaken. maar dus, ik had geen royementsverklaring, en kon dus nergens terecht voor verzekering, totdat ik de knmv contacteerde geen probleem heb zelfs mn schadevrije jaar meegenomen, enige eis van knmv was, dat ik per jaar mn verzekering moest betalen. Kon ik wel mee leven.

Kortom Unive :r

ohw jah als het aan de betaling zou moeten liggen mag je toch wel een herrinering of aanmaning verwachten!
jij hebt je zaken niet op orde en vervolgens is unive :r _O-
 
Laatst bewerkt:
jij hebt je zaken niet op orde en vervolgens is unive :r _O-
Ik heb naar mijn weten betaald, en mocht ik mijn zaakjes niet op orde hebben moeten zij mij dan niet op de vingers tikken, door middel van een herinnerring, of bericht dat ik niet meer verzekerd ben?
 
unive; papieren opgestuurd, rekening betaald, gebeld, ja meneer u bent verzekerd en bevestiging per mail gehad. 3,5 maanden later boze brief van t rdw, onverzekerd rondrijden acceptgiro zou volgen.

unive gebeld, "sorry meneer bent hier niet verzekerd" maar ik heb hier een mail met de bevestiging en een verzekeringsnummer? " ooh dan is er iets fout gegaan, wij gaan er naar kijken" en de accept van het rdw dan? " daar kan ik u niet verder mee helpen, daar bellen wij u over terug"

ik heb ondertussen de acceptgiro nog niet binnen, maar die komt echt nog wel. en van de unive heb ik ondertussen alleen nog maar gehoord dat ik nu wel echt verzekerd ben. maar ik ga ( vanzelfsprekend misschien) die rekening niet betalen, daar gaan we nog wel even strijd over leveren

unive daar plukt u geen vruchten van...
 
Ik wil graag het proces verbaal opvragen over een overtreding van ongeveer 4 jaar geleden. Ik ben toen mijn rijbewijs kwijtgeraakt na te hard rijden op de snelweg. Overigens binnen een week had ik mijn rijbewijs weer terug.

Nu wilde ik vandaag een verzekering afsluiten bij Unive, en deden ze moeilijk dat ik 4 jaar geleden mijn rijbewijs kwijt ben geraakt. Ik ben nu tijdelijk verzekerd totdat ik een kopie van het proces verbaal naar ze opgestuurd heb, waarna ze gaan kijken of ik volledig verzekerd kan worden.

Nu kreeg ik van de politie te horen dat ik alleen persoonlijk uitgenodigt kan worden om op het bureau het proces verbaal in te zien. Ik heb op zich geen zin om een camera naar binnen te smokkelen en foto's van het proces verbaal te maken :) dus ik vraag me nu af hoe ik aan een kopie van dit proces verbaal kan komen.

Ik heb overigens geen papierwerk meer van deze overtreding toendertijd, dus ik weet ook totaal niet waar ik moet beginnen.

Iemand ideeeen of het antwoord hierop?


Waar is de kopie gebleven die je toentertijd had moeten krijgen :?
 
Waar is de kopie gebleven die je toentertijd had moeten krijgen :?

Waarschijnlijk gesneuveld in een verhuizing 2 jaar geleden. Hoewel ik me geen proces verbaal kan herrineren. Ik werd toendertijd aangehouden door een motoragent. Moest m'n rijbewijs afgeven aan hem, en kreeg een briefje mee dat het ingevorderd was en dat ik binnen 10 werkdagen bericht zou krijgen. 5 werkdagen later kreeg ik een brief met het bericht dat ik m'n rijbewijs op kon komen halen. Meer papierwerk had ik niet volgens mij.
 
Hey Realxation,

Ik heb hetzelfde gehad. Via internet dacht ik netjes aan te geven dat ik een ontzegging van de rijbevoegdheid had (dat vragen ze in zo'n aan te kruisen vakje toch), mocht ik niet verzekerd worden. Dus ben ik naar een Univé vestiging gegaan en heb het daar uitgelegd. Hij maar twijfelen of het nou wel of niet mocht dus hij belt uiteindelijk de baas. Komt ie terug met een big smile en zegt "jup je bent gewoon verzekerd bij ons."
Namelijk als je niet voor de rechter bent geweest is het en beschikking geweest, oftewel de rechter vond je overtreding niet dusdanig om je voor te laten komen. De inname van het rijbewijs was volgens Univé dus een ontzegging van de rijbevoegdheid, die moet de rechter opleggen. Beetje vaag verhaal allemaal vond ik, maar goed. Het kwam er op neer dat als ik weer gevraagd werd of ik een ontzegging van de rijbevoegdheid had gehad ik gewoon kon antwoorden dat ik dat nooit had gehad.

Ik zou dus even naar een filiaal gaan van Univé en daar het verhaal doen. Gewoon net als ik, puppy oogjes en vragen of ze wat voor je kunnen betekenen. Uitleggen dat je niet voor de rechter bent geweest etc. en hem met 10 dagen weer terug had (ik had hem met 3 terug) Succes!
 
Waarom niet? of worden PV's na een paar jaar venietigd?

De WOB gaat daar niet over, moet de WPG zijn. Bovendien: lijkt het je reëel dat, als TS slordig is geweest met z'n paperassen (die kopie heeft hij ooit gehad...), de politie vervolgens op de proppen mag komen?
Los daarvan: via de WPG kun je hooguit opvragen welke administratie de politie over je bijhoudt, zoals antecedenten.


Maarreh..... iemand suggereerde dat de politie verplicht was om álle informatie ter beschikking te stellen. Ik heb helaas nog geen antwoord op de vraag hoe hij daar nou bij komt.......
 
De WOB gaat daar niet over, moet de WPG zijn. Bovendien: lijkt het je reëel dat, als TS slordig is geweest met z'n paperassen (die kopie heeft hij ooit gehad...), de politie vervolgens op de proppen mag komen?
Los daarvan: via de WPG kun je hooguit opvragen welke administratie de politie over je bijhoudt, zoals antecedenten.


Maarreh..... iemand suggereerde dat de politie verplicht was om álle informatie ter beschikking te stellen. Ik heb helaas nog geen antwoord op de vraag hoe hij daar nou bij komt.......

uit z'n grote duim :+
niets van waar
 
De WOB gaat daar niet over, moet de WPG zijn. Bovendien: lijkt het je reëel dat, als TS slordig is geweest met z'n paperassen (die kopie heeft hij ooit gehad...), de politie vervolgens op de proppen mag komen?
Los daarvan: via de WPG kun je hooguit opvragen welke administratie de politie over je bijhoudt, zoals antecedenten.


Maarreh..... iemand suggereerde dat de politie verplicht was om álle informatie ter beschikking te stellen. Ik heb helaas nog geen antwoord op de vraag hoe hij daar nou bij komt.......

Maar waarom krijg je wel je PV in handen als je daar via WOB om vraagt?
Zelfs de foto is dan gratis terwijl ze (als je hem via de normale procedure wil hebben) er geld voor vragen :Y
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal heeft toch weer een onverwacht staartje gekregen: op de papieren van de Europeesche die ik thuisgestuurd kreeg vandaag zag ik dat er toch weer in kleine lettertjes stond dat ik mijn rijbevoegdheid de afgelopen 5 jaar niet kwijtgeraakt mocht zijn.

Dus de europeesche morgen even annuleren ;)

Nu dan maar voor de KNMV gekozen. Wat een gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom krijg je wel je PV in handen als je daar via WOB om vraagt?
Zelfs de foto is dan gratis terwijl ze (als je hem via de normale procedure wil hebben) er geld voor vragen :Y

Nee joh, je hebt gelijk. De politie levert álles wat je maar wil, zelfs jaren later. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan