Project Caferacer -> café racer

Inderdaad zeer grondig.
Jammer van het polijsten, vind ik afschuwelijk, maar ja ,ieder zijn smaak.
Ga ik volgen.

Ik weet eerlijk gezegd nog totaal niet welke kleurcombi ik ga maken. Matzwarte carters en cylinders / gepolijste delen. Alles matzwart met (sowieso) nieuwe bouten. Zilver/alukleur carters en cylinders en gepolijste delen.... :?

enerzijds wil ik m er jaren 70 laten uitzien, anderzijds moderner..... Gelukkig heb ik nog veel kleppen in te slijpen en ander geneuzel voordat ik moet besluiten :]

Dus haal mij evt om; doe voorbeeldjes sturen! ;)
 
Ik weet eerlijk gezegd nog totaal niet welke kleurcombi ik ga maken. Matzwarte carters en cylinders / gepolijste delen. Alles matzwart met (sowieso) nieuwe bouten. Zilver/alukleur carters en cylinders en gepolijste delen.... :?

enerzijds wil ik m er jaren 70 laten uitzien, anderzijds moderner..... Gelukkig heb ik nog veel kleppen in te slijpen en ander geneuzel voordat ik moet besluiten :]

Dus haal mij evt om; doe voorbeeldjes sturen! ;)


Blijft altijd moeilijk, rustig over nadenken, en vooral niet haasten.
Ook doen wat je zelf wil, dan komt het echt wel goed.
Ben zelf gek op zwart en zwart, maar al ik de kleurcombi zie zoalstie nu is (zwart met Suzuki rood), ga ik toch twijfelen.
Gelukkig heb ik ook nog alle tijd.
full
 
Blok zwart gekliederd, met profi spaanplaatschroeven de glimmeuk er tegenaan gegooid: (nog steeds in dubio)

fd6f89507b121c73393750af0e5a7085.JPG


Zooi er weer af en 2K coating er overheen:

ef7660c754275e99a054edbcd4104001.JPG


Mwoah....

94f5182b4deabc3aa6b2f61f492be19b.JPG


Ga ik nu de kinders even wassen......

37b09a5cb6fcc9ed4b8878dc0b71f1a0.JPG
 
Laatst bewerkt:
ziet er erg mooi uit zo dat blok.
Welke verf heb je gebruikt als ik vragen mag?
En leuke speeltjes heb je voor de rest ook staan, luxe probleem:)
 
ziet er erg mooi uit zo dat blok.
Welke verf heb je gebruikt als ik vragen mag?
En leuke speeltjes heb je voor de rest ook staan, luxe probleem:)

2k lak "uit n busje" van spraymax, ik vindt t topspul.

En betreft de speeltjes: word tijd voor écht lekker weer! ;)
 
Bijna zelfde foto als vorige keer, nu stapje verder in opbouwfase... In mijn volgende leven kom ik terug als monnik; klote-halve maantjes/klepstelen...... ;)

e785c2c9b685d042ccb4e79a5cf49cb2.JPG


En mijn andere projectje ook weer uit t stof gehaald (betreffende topic ook maar weer es leven in blazen)

f1b8f7b8cafb41879d6c2cb2b194ccda.JPG
 
Detail: ik spot nu die kruiskopschroevendraaier waar ik al tijdje naar op zoek was.....
 
Enniewee...... Klap d'r op: blok wordt volledig matzwart. Om twijfel te voorkomen direct de delen rondje straalkast laten doen. Daar ging een hoop werk, alles voor den perfectie. Denk ik.
8e4da10167678c19bcc784571191550f.JPG
 
En nu ik toch bezig was met zelfkritiek: die achterste buis zat mij dwars. Dus mijn vriend de slijptol en buig-dinges hebben er iets anders van gemaakt: (tevens tipje van de sluier: ik ga elk f*cking lasje nabewerken, daarna natspuiten. In t zwart uiteraard. Wordt t frame net als mijn mountainbikes: heerlijke gladde verbindingen....)
17fa1c934b472371bfcbcec05595670a.JPG
 
Ik vind die café racers een geweldige uitstraling hebben maar 1 ding vraag ik me toch echt af; een mede passagier is niet echt een optie met dit type? Lijkt me toch wel jammer!

Ziet er veder goed uit, komt wel dik in orde zo te zien :)
 
Het hád mooi kunnen zijn; die polierde zijdekseldingen. Maar zit zoveel verontreiniging in t alu na al die jaren. Krijg t gewoon niet strak genoeg. (En testje met zwart en nieuwe bouten ziet er toch ook horny uit....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan