motorfreak
MF veteraan
Binnenkort ga ik verder met een nieuw project alwaar ik al wel iets aan gedaan heb maar zoals altijd wil ik eerst onderdelen verzamelen en dan van start gaan, de onderdelen worden hier en daar gevonden op beurzen, ebay en toevalstreffers als iemand wat opruimt. Het betreft een Honda CX500 van 1978, wat mij betreft een oermotor waarmee zeer veel mogelijk is en een super betrouwbaar blok heeft!
Wat er aan vooraf ging..........kopie en paste vanaf mijn eigen site!
Het is alweer een poos geleden dat ik een schuur/bering of wat dan ook binnenstap en oog in oog sta met iets wat op een motor lijkt maar deels verstopt zit onder een deken en weggemoffeld in een hoekje.............maar vandaag was het weer eens zover en gevonden is vandaag een Honda CX500A van het bouwjaar 1978 , in bezit sinds 1982 maar de eigenaar reeds 2 jaar terug overleden. Mevrouw kon de motor eigenlijk niet wegdoen na 41 jaar huwelijk met de eigenaar maar na wat praten over mijn hobby en de daarbij horende puppogen de papieren in handen gekregen en voor een zeer leuk bedrag heeft Freak er weer een CX500A bij in originele staat, kleur blauw, 30.600 originele kilometers op de klok, alleen bereden met mooi weer en zonder de vrouw erbij, staat na de dood van de eigenaar dus 2 jaar te verstoffen maar toen in hem vanonder de deken zag komen was het duidelijk dat deze de mijne moest worden
Blij als een kind, eerder weg op het werk zodat we de schuurvonst vanavond in Scharrendijke [Breidorp] kunnen gaan ophalen, mevrouw verontschuldigde zich nog voor een minpunt aan de CX500............er was wel eens wat benzine uit een slangetje gekomen en toen heeft de buurman een kraantje dichtgedraaid en toen was het over maar ze weet niet of dit heel veel kwaad kon...............och mevrouw dat scheelt dan iets in de aanschafprijs meer niet Ook was ze deel 3 van het kenteken kwijt, haar man had het ergens verstopt maar waar..................geen nood want ondertussen heeft ze nieuwe papieren aangevraagd en binnengekregen en dus compleet met nieuwe kentekenpapieren en achterop de motor een grote oude originele kentekenplaat................heerlijk gewoon :D Ook krijgen we er nog wat extra onderdelen bij, nieuwe luchtfilters en ze zou kijken of de alle papieren vanaf 1982 nog kon vinden, daar staat op genoteerd wanneer op welke datum de motor welk onderhoud heeft gekregen. Nieuw verkocht door de Regt, na 4 jaar ingeruild [1982] en toen gekocht door de eigenaar...............28 jaar later in mijn bezit..............voor hoelang weet ik niet maar uiteraard zal ik er goed voor zorgen mevrouw
Foto's volgen zeker vanavond, geen showroom motor maar wel een heerlijke onverwoestbare Honda CX500A van 1978 met een zeer lage kloppende km-stand in de mooie kleur blauw en zo snel gezien helemaal origineel en besloten is deze eens helemaal origineel te houden, weer eens wat anders dan een caferacer ervan bouwen.
Wat er aan vooraf ging..........kopie en paste vanaf mijn eigen site!
Het is alweer een poos geleden dat ik een schuur/bering of wat dan ook binnenstap en oog in oog sta met iets wat op een motor lijkt maar deels verstopt zit onder een deken en weggemoffeld in een hoekje.............maar vandaag was het weer eens zover en gevonden is vandaag een Honda CX500A van het bouwjaar 1978 , in bezit sinds 1982 maar de eigenaar reeds 2 jaar terug overleden. Mevrouw kon de motor eigenlijk niet wegdoen na 41 jaar huwelijk met de eigenaar maar na wat praten over mijn hobby en de daarbij horende puppogen de papieren in handen gekregen en voor een zeer leuk bedrag heeft Freak er weer een CX500A bij in originele staat, kleur blauw, 30.600 originele kilometers op de klok, alleen bereden met mooi weer en zonder de vrouw erbij, staat na de dood van de eigenaar dus 2 jaar te verstoffen maar toen in hem vanonder de deken zag komen was het duidelijk dat deze de mijne moest worden
Blij als een kind, eerder weg op het werk zodat we de schuurvonst vanavond in Scharrendijke [Breidorp] kunnen gaan ophalen, mevrouw verontschuldigde zich nog voor een minpunt aan de CX500............er was wel eens wat benzine uit een slangetje gekomen en toen heeft de buurman een kraantje dichtgedraaid en toen was het over maar ze weet niet of dit heel veel kwaad kon...............och mevrouw dat scheelt dan iets in de aanschafprijs meer niet Ook was ze deel 3 van het kenteken kwijt, haar man had het ergens verstopt maar waar..................geen nood want ondertussen heeft ze nieuwe papieren aangevraagd en binnengekregen en dus compleet met nieuwe kentekenpapieren en achterop de motor een grote oude originele kentekenplaat................heerlijk gewoon :D Ook krijgen we er nog wat extra onderdelen bij, nieuwe luchtfilters en ze zou kijken of de alle papieren vanaf 1982 nog kon vinden, daar staat op genoteerd wanneer op welke datum de motor welk onderhoud heeft gekregen. Nieuw verkocht door de Regt, na 4 jaar ingeruild [1982] en toen gekocht door de eigenaar...............28 jaar later in mijn bezit..............voor hoelang weet ik niet maar uiteraard zal ik er goed voor zorgen mevrouw
Foto's volgen zeker vanavond, geen showroom motor maar wel een heerlijke onverwoestbare Honda CX500A van 1978 met een zeer lage kloppende km-stand in de mooie kleur blauw en zo snel gezien helemaal origineel en besloten is deze eens helemaal origineel te houden, weer eens wat anders dan een caferacer ervan bouwen.