Project: Ombouw GSX1100G naar naked bike

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Zoals sommigen al weten, hebben we onze GSX1100G weer uit de verkoop gehaald. Dit omdat er te weinig potentiële kopers op af kwamen en stiekum rijdt 'ie toch wel te lekker om 'm voor zo weinig de deur uit te doen. Daarom hebben we besloten om de GSX lekker te houden. Nu willen we de grote (lompe) kuip demonteren en er weer een naked bike van maken. Aangezien ik weinig ervaring heb met deze transformatie, heb ik jullie hulp hard nodig.

Foto zoals 'ie nu is:

GSXside.jpg


De kuip gaat er dus vanaf. Maar dit betekent dat ik een nieuwe koplamp, spiegel(s) en knipperlichten moet monteren. ...en er komt een super-bike-achtig stuurtje op.

Toevallig kwam ik laatst deze koplamp tegen (ook leuk):
223-505_05AW.jpg


Afijn ...wellicht dat jullie nog leuke inspiraties hebben of adresjes waar ik leuk spul kan bestellen?

Uiteindelijk wil ik van de GSX1100G ongeveer zoiets maken:

GSX1100G-2.jpg


Weet toevalligerwijs iemand van wie bovenstaande GSX is?

Ik kan er geen echte streetfighter van maken, want de motor moet wel voor een duo-passagier geschikt blijven.
 
Ik heb onderstaand streetfighter-kuipje (Raptor II) gezien voor 79,95€. Weet iemand hoe ik die het beste kan bevestigen? Ik vermoed met koplamp-oren, maar er staat verder weinig info op de site waar ik 'm kan bestellen.

raptor2.jpg
 
Stoeâh! 8-) Maar echte tips heb ik niet voor je..ja, goed om je heen kijken voor info, streetfighter sites (binnen- en buitenland), M-F..maar dat zul je vast al doen..eh, niet bang zijn..gewoon doen ;)
 
Stoeâh! 8-) Maar echte tips heb ik niet voor je..ja, goed om je heen kijken voor info, streetfighter sites (binnen- en buitenland), M-F..maar dat zul je vast al doen..eh, niet bang zijn..gewoon doen ;)

Dank je! Het probleem is echter, dat ik er niet teveel geld in wil stoppen. Dus het moet allemaal wel een beetje low-budget blijven.
 
Ik heb onderstaand streetfighter-kuipje (Raptor II) gezien voor 79,95€. Weet iemand hoe ik die het beste kan bevestigen? Ik vermoed met koplamp-oren, maar er staat verder weinig info op de site waar ik 'm kan bestellen.

(Afbeelding)
Leuk project!

Ik zou er eerder twee losse koplamjes op zetten...die kuipjes hebben nogal een brommer gehalte omdat ze heel klein zijn...vooral op zo'n grote GSX...

En je zou er evt ook twee sport dempers op kunnen zetten = beide kanten even mooi...

Superbike stuur erop rijd en oogt ook lekker..

Succes met bouwen!

Gr Ron.van de Streetfighter hoek..
 
Ik surf graag en kwam de volgende GSX met een cobra tegen:
http://jock.free-speicher2.de/bike/fotos/p15.php

Inderdaad deze dus:
berni.jpg
.
...hmmm, de uitlaat ziet er geslaagd uit, de koplamp, velgen en tellerbehuizing vind ik minder.


vragen op de streetfighter afdeling werk ook goed,die hebben vaak goeie adressen

Bij de 'streetfighters' heb ik ook al heel wat zoekwerk verricht. Er zitten daar zeker leuke extreme projecten tussen. Onze 'G' moet echter wel een tourmotor blijven, want ik neem 9 van de 10 keer een duo-passagier mee. Dus ik zal me voorlopig beperken tot de voorpartij (stuur, koplampen etc...) en de uitlaat. Maar ik blijf de afdeling 'streetfighters' zeker volgen.


Leuk project!

Ik zou er eerder twee losse koplamjes op zetten...die kuipjes hebben nogal een brommer gehalte omdat ze heel klein zijn...vooral op zo'n grote GSX...

En je zou er evt ook twee sport dempers op kunnen zetten = beide kanten even mooi...

Superbike stuur erop rijd en oogt ook lekker..

Succes met bouwen!

Gr Ron.van de Streetfighter hoek..

Nou, wat betreft die sportdempers: ik zal al blij zijn als ik eindelijk concreet een systeem in handen heb wat op deze motor überhaubt past.

Zo'n kuipje kan inderdaad wat 'knullig' overkomen op de 'G'. Zo'n dubbele koplamp is inderdaad misschien wel een beter optie. THX!
 
misc


Heb dit nog liggen: kuipje met verlichting.
superbikestuur van rental.
Als je geintereseerd bent lees ik het wel.
Joep :]
 
Ik heb onderstaand streetfighter-kuipje (Raptor II) gezien voor 79,95€. Weet iemand hoe ik die het beste kan bevestigen? Ik vermoed met koplamp-oren, maar er staat verder weinig info op de site waar ik 'm kan bestellen.

(Afbeelding)

Het makkelijkste is inderdaad met koplamporen of brackets. Maar eventueel kun je natuurlijk ook zelfs wat maken. De "duurdere" kuipjes hebben meestal een bevestigingssetje erbij!
 
Het makkelijkste is inderdaad met koplamporen of brackets. Maar eventueel kun je natuurlijk ook zelfs wat maken. De "duurdere" kuipjes hebben meestal een bevestigingssetje erbij!

Bedankt voor de tip!

Die is eventueel ook nog in het zwart leverbaar, als je dat mooier vind@
Type heet "FIRE"

De kleur is niet zo belangrijk, want ik ga 'm toch in de kleur van de 'G' spuiten.
 
Ik heb Ron al een mailtje gestuurd om te informeren of hij nog meer weet over die prachtig omgebouwde 'G'. Wellicht dat iemand anders weet wat voor stuurtje er bijvoorbeeld op die motor zit? ...en waar ik die kan bestellen? Want op zich is er niet zo heel veel aan gedaan. Als ik de volgende handelingen verricht, kom ik al aardig in de buurt:

- Kuip eraf en dubbele koplamp erop
- Uitlaat vervangen door een 4-in-1 systeem
- Stuur vervangen door het type op de foto
- Spiegeltje links monteren (hoe kleiner hoe mooier, vind ik persoonlijk)
- Knippers voor én achter vervangen. Hebben jullie de positie van de knippers vooraan gezien? (zitten ter hoogte van de oliekoeler)
- Zadel vooraan verlagen (Hmmm daar heb ik geen ervaring mee)
- Middenbok verwijderen
- Eventueel overspuiten
 
Ik heb Ron al een mailtje gestuurd om te informeren of hij nog meer weet over die prachtig omgebouwde 'G'. Wellicht dat iemand anders weet wat voor stuurtje er bijvoorbeeld op die motor zit? ...en waar ik die kan bestellen? Want op zich is er niet zo heel veel aan gedaan. Als ik de volgende handelingen verricht, kom ik al aardig in de buurt:

- Kuip eraf en dubbele koplamp erop
- Uitlaat vervangen door een 4-in-1 systeem
- Stuur vervangen door het type op de foto
- Spiegeltje links monteren (hoe kleiner hoe mooier, vind ik persoonlijk)
- Knippers voor én achter vervangen. Hebben jullie de positie van de knippers vooraan gezien? (zitten ter hoogte van de oliekoeler)
- Zadel vooraan verlagen (Hmmm daar heb ik geen ervaring mee)
- Middenbok verwijderen
- Eventueel overspuiten

Hoop dat de link werkt...

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.x-trem-design.de/sportler/klein%2520gsx%25201100%2520gLayer1.jpg&imgrefurl=http://www.x-trem-design.de/sportler/sportler%2520neu.htm&h=135&w=197&sz=4&tbnid=KcTaYsa8R59xpM:&tbnh=67&tbnw=98&hl=nl&start=91&prev=/images%3Fq%3Dgsx%2B1100%2Bg%26start%3D80%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DN

Maar staat maar 1 foto op van deze mooie GSX...

Dus foto uitprinten en in de schuur hangen en bouwen maar....

Stuurtjes kun je bij bijv een Streetfighter shop bestellen...zal zo de link er neer zetten...
In dit soort winkels hebben ze alles of kunnen ze bestellen wat je maar wilt...

http://www.br-custom.nl/

Gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
Afijn, de sloop is begonnen. Eindelijk was ik in de gelegenheid om eens een start te maken. Eerst de badkuip demonteren:

DSC00950.JPG

DSC00951.JPG

DSC00952.JPG

DSC00954.JPG


...zo 't is in ieder geval weer een 'naked'. *O*
 
wat zijn eigenlijk de specs van deze machine en hoe rijdt zoiets nu (bijv in vergelijking met een cb500 O-) )

vind de omgebouwde versie hiervan zeker niet mis
 
Terug
Bovenaan Onderaan