Vandaag toch maar besloten om een soort van projekt topic te maken voor mijn GS-je.
Ik weet niet of het nou een streetfighter is, maar zo zie ik hem eigenlijk wel ondanks zijn gebrek aan vermogen. Ik heb hem begin vorig seizoen gekocht op 25kw en in beroerde staat.
Hier een foto van:
Toen:
En nu:
Hieronder een overzicht van alle werkzaamheden:
Na een paar weken op de gs gereden te hebben toch besloten de boel op te knappen, er was een hele lijst met punten die op de verlanglijst stonden of die puur noodzakelijk waren.
Hier eerst alleen de noodzakelijken:
1- Andere pri-as deze was helemaal versleten waardoor het tandwiel bijna rond sloeg.
2- Andere uitlaat deze maakte een erg onaangenaam lawaai
3- Motor af laten stellen, hij bokte vrezelijk en liep verder ook erg slecht.
4- Motor een beurt geven en de carter plug fixen want deze was dol gedraait.
Zo halverwege de zomer van 2011 dus maar begonnen met wat dingen, allereerst heb ik de motor laten afstellen bij motorport assen. Hij liep nu wel beter maar het advies was toch een andere carburateur aan te schaffen.
Hier een paar foto's:
Nu het hoognodige was gebeurd was het tijd om een paar dingen te verbeteren.
De wensen waren:
1- Nieuwe vering. Ik heb gekozen voor progressieve voorveren van hyperpro.
2- Nieuwe knipperlichten
3- Nieuwe Spiegels
4- kleppendeksel pakking vervangen (behoorlijk lek) en deksel spuiten
5- Nieuwe bandjes BT 090 achter een 140er ipv 130
Hier weer een paar foto's:
Dit was toen het resultaat:
Ik was uiteindelijk redelijk tevreden met het resultaat maar aangezien de pri-as nog steeds gedaan moest worden en het frame hier en daar behoorlijk in de vliegroest zat, heb ik afgelopen winter de knoop toch doorgehakt en zijn er nog wat extra plannen op tafel gekomen.
1- Frame + alle kleine delen laten poedercoaten/spuiten.
2- Pri-as vervangen en blok opknappen/spuiten (thnx to rijkwessel)
3- Carbs vervangen (van 25kw naar vol vermogen) en een nieuw kenteken.
Hier een indruk van deze werkzaamheden:
Helaas geen foto van de montage van de pri-as die probeer ik nog even op te zoeken...
Nu was het dus tijd om de boel weer in elkaar te gaan bouwen gekukkig had ik een hele zooi foto's gemaakt van hoe de gs uit elkaar was gekomen, anders war het nog een flinke uitdaging geworden.
Hier weer een kleine indruk van de klus en het resultaat:
Dit was het resultaat tot een paar week geleden.... toen begon het toch weer te kriebelen
Aangezien mijn toerenteller wat kuren begon te vertonen heb ik besloten weer een paar dingen te wijzigen.
1- USD voorvork
2- Digi koso teller
3- Duc stuurkuipje
Deze verbouwing heeft tot nu toe nog de meeste voeten in de aarde, kijk hier voor een simpele How-to.
Hier een kleine impressie tot nu toe. Helaas ben ik nog niet klaar.
Het wachten is nu op de wiellagers als het goed is komen deze morgen binnen
Daarna moet ik kijken wat er nog aan de remklauw moet gebeuren. Ik gebruik het wiel van de gs en de offset van de remschijf is hier anders. ook zal ik nog iets moeten vinden om de teller en het stuurkuipje te bevestigen.
Afwachten dus en binnen kort meer.
De plannen voor de toekomst zijn:
1- Tank en kappen spuiten
2- Ander kontje
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Greetz Dirk
Ik weet niet of het nou een streetfighter is, maar zo zie ik hem eigenlijk wel ondanks zijn gebrek aan vermogen. Ik heb hem begin vorig seizoen gekocht op 25kw en in beroerde staat.
Hier een foto van:
Toen:
En nu:
Hieronder een overzicht van alle werkzaamheden:
Na een paar weken op de gs gereden te hebben toch besloten de boel op te knappen, er was een hele lijst met punten die op de verlanglijst stonden of die puur noodzakelijk waren.
Hier eerst alleen de noodzakelijken:
1- Andere pri-as deze was helemaal versleten waardoor het tandwiel bijna rond sloeg.
2- Andere uitlaat deze maakte een erg onaangenaam lawaai
3- Motor af laten stellen, hij bokte vrezelijk en liep verder ook erg slecht.
4- Motor een beurt geven en de carter plug fixen want deze was dol gedraait.
Zo halverwege de zomer van 2011 dus maar begonnen met wat dingen, allereerst heb ik de motor laten afstellen bij motorport assen. Hij liep nu wel beter maar het advies was toch een andere carburateur aan te schaffen.
Hier een paar foto's:
Nu het hoognodige was gebeurd was het tijd om een paar dingen te verbeteren.
De wensen waren:
1- Nieuwe vering. Ik heb gekozen voor progressieve voorveren van hyperpro.
2- Nieuwe knipperlichten
3- Nieuwe Spiegels
4- kleppendeksel pakking vervangen (behoorlijk lek) en deksel spuiten
5- Nieuwe bandjes BT 090 achter een 140er ipv 130
Hier weer een paar foto's:
Dit was toen het resultaat:
Ik was uiteindelijk redelijk tevreden met het resultaat maar aangezien de pri-as nog steeds gedaan moest worden en het frame hier en daar behoorlijk in de vliegroest zat, heb ik afgelopen winter de knoop toch doorgehakt en zijn er nog wat extra plannen op tafel gekomen.
1- Frame + alle kleine delen laten poedercoaten/spuiten.
2- Pri-as vervangen en blok opknappen/spuiten (thnx to rijkwessel)
3- Carbs vervangen (van 25kw naar vol vermogen) en een nieuw kenteken.
Hier een indruk van deze werkzaamheden:
Helaas geen foto van de montage van de pri-as die probeer ik nog even op te zoeken...
Nu was het dus tijd om de boel weer in elkaar te gaan bouwen gekukkig had ik een hele zooi foto's gemaakt van hoe de gs uit elkaar was gekomen, anders war het nog een flinke uitdaging geworden.
Hier weer een kleine indruk van de klus en het resultaat:
Dit was het resultaat tot een paar week geleden.... toen begon het toch weer te kriebelen
Aangezien mijn toerenteller wat kuren begon te vertonen heb ik besloten weer een paar dingen te wijzigen.
1- USD voorvork
2- Digi koso teller
3- Duc stuurkuipje
Deze verbouwing heeft tot nu toe nog de meeste voeten in de aarde, kijk hier voor een simpele How-to.
Hier een kleine impressie tot nu toe. Helaas ben ik nog niet klaar.
Het wachten is nu op de wiellagers als het goed is komen deze morgen binnen
Daarna moet ik kijken wat er nog aan de remklauw moet gebeuren. Ik gebruik het wiel van de gs en de offset van de remschijf is hier anders. ook zal ik nog iets moeten vinden om de teller en het stuurkuipje te bevestigen.
Afwachten dus en binnen kort meer.
De plannen voor de toekomst zijn:
1- Tank en kappen spuiten
2- Ander kontje
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Greetz Dirk
Laatst bewerkt: