PTS Vento Cafe GT 400 (chinese 400cc triple)

Chinezen chinenzen chinezen.....
Lees dat artikel dan is door stelletje blinde kippen.
Een paar gasten uit australie hebben dit ontworpen, en gebruiken gewoon chineze onderdelen om productiekosten laag te houden.
De rest lezen jullie zelf maar... :Z


maar dan hebben ze als ik u goed begrijp toch nog de kwaliteit va neen chinees

dus meestal is dat belabbert en minder als dat wij gewent zijn
het ontwerp kan wel uit een goed land komen maar als de constructie slecht is heb je niks aan een goed ontwerp lijkt mij

corret me if i am wrong
 
lucht/oliegekoeld en 2 klepjes per cilinder, dat helpt ook wel om de onderhoudskosten een beetje te drukken


ik vind het een geinig fietsje!
 
maar dan hebben ze als ik u goed begrijp toch nog de kwaliteit va neen van een chinees product

dus meestal is dat belabbertd en minder als dan dat wij gewentd zijn
het ontwerp kan wel uit een goed land komen maar als de constructie slecht is heb je niks aan een goed ontwerp lijkt mij

correct me if i am wrong
-> gedaan! :+

Anyway, kwaliteit blijft natuurlijk de vraag, aan de andere kant wordt het overgrote deel van onderdelen van allerlei producten (waaronder motoren) gemaakt in China.

Die simpele techniek trekt me opzich ook wel. Het lijkt me wel tof om een gooi en smijt fietsje te hebben waar je supergemakkelijk alles zelf aan kan doen en misschien zelf het 1 en ander aan kan hacken en misschien is dat blokje wel een beetje op te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nog best wel leuk uit. Voor woon/werk verkeer en/of starters is dit denk ik een hele leuke motor. Ik hoop wel dat ze er ook een 25kW versie van maken, aangezien het standaard vermogen 27kW is. Het gewicht is ook nog lekker laag.
Maar Chinezen hebben ook hun reputatie als het gaat om kwaliteit :N . Als ik naar dat frame kijk -O- . Het ziet er allemaal zo dun en kwetsbaar uit. Maar dat kan ook nog vertekenen door de foto.

Anyway: wel leuk dat de Chinezen wat op de markt willen zetten *O*
 
geweldig concept.. eigen ontwikkelde motor door australiërs en dan de keuze om de rest van de bike met chinese spullen ineen te boksen om een alternatief te creëren voor de scootâh :)

en deze quote vind ik toch ook al positief klinken: Hitting the starter button evokes a sound that is reminiscent of an early Porsche 911 Turbo. Apologies to our Bavarian friends, this result was unintentional!
 
Engine 4 stroke, inclined 3 cylinder
Displacement 392 cc
Bore & Stroke 56.0 x 53.0 mm
Cooling System Air and Oil cooled
Compression Ratio 9.9:1
Fuel feed Carburator
Max Power 27 kW ( 35.5 HP ) /7500 rpm
Max Torque 33 Nm ( 25 ft.lb ) /5000 rp



En het is bijna een kant en klare 25kw fiets, kan inderdaad wel een hit worden.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er een stuk beter uit dan de nogal ahem... aparte vormgeving van de Chinese fietsen tot nu toe.

Maar kwaliteit is tot nu toe een groot probleem geweest voor de Chinezen. Ik zou er niet op durven gokken dat het bij deze fiets opeens beter is.
 
ik kan me een test herinneren van de chinese Shineray 125, om je te bescheuren, zo triest als dat presteert, nou ja presteert. :o

ik ben bang dat dit gelijke kwaliteit is :r
 
Engine 4 stroke, inclined 3 cylinder
Displacement 392 cc
Bore & Stroke 56.0 x 53.0 mm
Cooling System Air and Oil cooled
Compression Ratio 9.9:1
Fuel feed Carburator
Max Power 27 kW ( 35.5 HP ) /7500 rpm
Max Torque 33 Nm ( 25 ft.lb ) /5000 rp



En het is bijna een kant en klare 25kw fiets, kan inderdaad wel een hit worden.
Dat denk ik niet, weet je hoeveel kant en klare 25kw fietsen er zijn?
 
Deze fiets heeft maar 2 kw teveel, mijn Yamaha had 74kw,

dat is een veel groter verschil. ik denk dat je hem makkelijk 25kw kan maken, en dan zal hij waarschijnlijk nog erg goed rijden ook.
 
Ik vind hem leuk om te zien. Ook geinig dat het een driecilinder is. Mooie naked met spaakwielen.
Ben benieuwd hoeveel hij hier zou gaan kosten.
 
Leuke motor qua uiterlijk! Dat is mijn smaak wel!

Maar ja, dan leg je je neus toch wat dichter op de foto en dan gaan dingen je opvallen. Die achterbrug... om te huilen. Het frame, toch wel potentie om te zwabberen.

Maar voor de rest... Leuk spul! USD vorkje, spaakwielen...

Joah, leuk!
 
Leuk stukje, Bolski.

Maar jouw ervaring met die Skyteam is zeker niet de enige slechte testervaring met Chinese motoren. Ik heb er nu al een aantal gelezen.

Ze gaan er heus wel een keer komen, die Chinezen, maar nu nog ff niet........ :N
 
Ziet er toch goed uit?

Als stadsfietsje, sluip door, kruip door.
Als "laat in een achterbuurt staan en wordt niet gejat" motor.
Als "een paar euro per jaar inclusief afschrijving en brandstof" motortje.
Als "nieuwe fiets met vers rijbewijs" motortje.

Voor mij zou het een prima motortje kunnen zijn, maar ik ben wel benieuwd:
  1. Hoe lang blijft het heel?
  2. Hoe snel rot het allemaal?
  3. Hoe zit het met de onderdeeltjes?



(Hoe lang is een Chinees. Hoe snel en hoe zit, zijn dat dan ook Chinezen?)
 
(Hoe lang is een Chinees. Hoe snel en hoe zit, zijn dat dan ook Chinezen?)
Het is niet ontworpen door chinesen, alleen daar gebouwd.

Als ik dit zo hoor dan zouden de heren van Vento er goed aan hebben gedaan om de eindassemblage ergens anders te doen zodat ze het predicaat 'built in australia' erop hadden kunnen plakken.
 
uiterlijk wel een 7 a 8 waard (maar dat is smaak)
kwaliteit weet ik niks van (heb er gee nervaring mee)

of ik hem zou kopen nee nooit
ivm onderdelen nooit 2ehands te krijgen en nieuwe kosten ze ook niet veel maar vaak wel moeitlijk aan te komen na een paar jaar
en vaak is de kwaliteit minder als de fietsen uit japan en duitsland

maar vind hem wel mooi
Mochten die dingen via de officiele weg door een importeur in nl geleverd gaan worden zal die ongetwijfeld ook onderdelen leveren.
En onderdelen van een nieuwe motor zijn over het algemeen wat moeilijker te krijgen, waarschijnlijk net zo moeilijk als het lezen van je berichtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan