PTS Vento Cafe GT 400 (chinese 400cc triple)

eelcokoppert

Die hard MF'er
17 jul 2007
359
0
39
Rotterdam
Bezoek site
Laatst bewerkt:

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.750
2
53
Noord-Holland
Grappig stukje in TKS over een nieuwe motorfiets die binnenkort uit china komt. Een 400CC triple. (linkje: http://thekneeslider.com/archives/2009/10/23/vento-400-cafe-gt-348-pound-400cc-3-cylinder-urban-commuter-from-pts-motors/)
[afbeelding]
Ik vind 'm eigenlijk best wel mooi en ik denk dat dit best eens een grote hit kan worden, als 't een goedkope, zuinige lichte speelfiets is.
Specs: http://www.ptsmotors.com/resources/400cc+Cafe+GT+bike+specs-061009A+.pdf
Dat frame zal wel van elastiek zijn. |(
 

flyingdutchy

MF veteraan
6 okt 2004
9.301
0
Grappig stukje in TKS over een nieuwe motorfiets die binnenkort uit china komt. Een 400CC triple. (linkje: http://thekneeslider.com/archives/2009/10/23/vento-400-cafe-gt-348-pound-400cc-3-cylinder-urban-commuter-from-pts-motors/)
[afbeelding]
Ik vind 'm eigenlijk best wel mooi en ik denk dat dit best eens een grote hit kan worden, als 't een goedkope, zuinige lichte speelfiets is.
Specs: http://www.ptsmotors.com/resources/400cc+Cafe+GT+bike+specs-061009A+.pdf
ik vind hem leuk, jammer dat het chinees is
 

Grandia

gewone gebruiker
Donateur
27 jun 2006
23.938
53
Amsterdam
Een Chinese motor die een grote hit wordt, 't zal mij benieuwen. Hoe verdeel je trouwens 400cc over 3 cilinders?
 

MarcozZ

MF veteraan
29 jan 2003
2.686
0
Een Chinese motor die een grote hit wordt, 't zal mij benieuwen. Hoe verdeel je trouwens 400cc over 3 cilinders?
Okee,okee...ik geef toe dat het niet meeviel om mijn basisschoolkennis op te graven maar ik ben er uit : 400 gedeeld door 3 = 133,33, misschien dat ik nu ook mijn LTS-geheugen weer kan opfrissen en tzt op de proppen kan komen met de boring-slag verhouding :+

Grappig trouwens dat zo'n aardig motortje meteen word afgezeken terwijl ieder Europees/Japans merk meteen word bejubeld als ze met een leuke mix van modern en retro komen 8-)

(...al is dit duidelijk geen state-of-the-art SpeedTriple of Ducati)
 
Laatst bewerkt:

JaVaWa

MF veteraan
17 jun 2007
1.925
132
Utreg
Bezoek site
Staat gewoon in de specs hoor: boring x slag = 56 x 53 mm.
Precies op 400 uitkomen zal toch nooit lukken, dan zouden ze een boring van 56,59609838... mm moeten maken...
 

gaius-slampampus

MF veteraan
8 feb 2009
2.357
1
Dacht eerst dat het weer iets nieuws van Douwe Egberts was.
Maar oogt leuk.
Doch hoe zit het met reserve onderdelen of is dat ook afzeiken ?
 

Baasm

MF veteraan
20 feb 2009
8.357
0
33
En de specs vallen wat tegen van een 400 cc.
Mijn eerste motor was ook een 400 cc en die had volgens de boekjes 54 pk's.
 

rutgertjuh

MF veteraan
16 jun 2004
16.156
4
44
buren(gld)
Bezoek site
en toch vind ik hem er wel leuk uitzien. Daarbij denk ik dat het voor de gemiddelde student zonder geld of diegene die alleen in de stad rijdt een prima ding is.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de hyosung, die werd ook vergruist maar je hoord steeds meer positieve dingen.
 

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
en toch vind ik hem er wel leuk uitzien. Daarbij denk ik dat het voor de gemiddelde student zonder geld of diegene die alleen in de stad rijdt een prima ding is.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de hyosung, die werd ook vergruist maar je hoord steeds meer positieve dingen.

En wist de eigenaar daar van? :)
 

JaMa

MF veteraan
19 dec 2005
1.370
0
33
Salland
Tjah, het ligt aan de prijs!

Ik bedoel hyosung werd ook extreem afgezeken, moet je eens kijken hoeveel die dingen in Duitsland lopen (en langzamerhand ook in NL).
 

BramDuc

MF'er
20 aug 2009
58
0
38
Leusden
Bij Chinese producten ben ik altijd bang dat het er na een jaar niet meer uit ziet, of om een knullige reden defect is.
Vind dit best een mooi ding, maar ik zou eerst rustig kijken hoe het anderen bevalt alvorens tot kopen over te gaan.
 

Karl

MF veteraan
23 apr 2008
9.657
2
Bij Chinese producten ben ik altijd bang dat het er na een jaar niet meer uit ziet, of om een knullige reden defect is.
Vind dit best een mooi ding, maar ik zou eerst rustig kijken hoe het anderen bevalt alvorens tot kopen over te gaan.
Ik ben het met jou eens :Y

Ik denk dat de Chinezen het slim gedaan hebben. De koplamp is chroom en als dat van dat "Chinese chroom" is, zal dat wellicht niet heel lang duren. Maar verder is alles netjes gecoat lijkt het.

De velgen vind ik ook mooi, hopelijk wordt'ie standaard geleverd met niet-Chinese banden. Het frame vind ik ook mooi, maar ik twijfel aan de stijfheid ervan gezien het model.

Lang verhaal kort: als de motor goedkoop genoeg is en redelijk betrouwbaar is, is het een leuk ding. Ik vínd 'm iig best mooi.
 
19 mrt 2009
100
0
34
heiloo
Chinezen chinenzen chinezen.....
Lees dat artikel dan is door stelletje blinde kippen.
Een paar gasten uit australie hebben dit ontworpen, en gebruiken gewoon chineze onderdelen om productiekosten laag te houden.
De rest lezen jullie zelf maar... :Z
 

Iv0

Die hard MF'er
9 jun 2007
705
0
41
Amsterdam
Probleem van chinese troep, is dat het van troep gemaakt is, wie de troep bij elkaar raapt doet daar weinig aan af :)
 

Tommieh

Die hard MF'er
27 jun 2007
681
0
48
Bezoek site
ach ja,

grappig dingetje, voor weinig denk ik.

deze kost minder dan het eerste jaar afschrijving van een blade of R1 of zo neem ik aan,
en kun je een bult plezier mee beleven, als het niet uit elkaar lazert.

Iets dikker frame en iets meer vermogen en gaaaaaan met die hap.

leuk ding, zo lang je niet in de regen rijdt kan hij best wel lang meegaan denk ik
 
Laatst bewerkt:

wallly

MF veteraan
28 apr 2009
1.688
0
nvt
uiterlijk wel een 7 a 8 waard (maar dat is smaak)
kwaliteit weet ik niks van (heb er gee nervaring mee)

of ik hem zou kopen nee nooit
ivm onderdelen nooit 2ehands te krijgen en nieuwe kosten ze ook niet veel maar vaak wel moeitlijk aan te komen na een paar jaar
en vaak is de kwaliteit minder als de fietsen uit japan en duitsland

maar vind hem wel mooi