Puntenrijbewijs

Gertjee

MF'er
7 mrt 2007
148
0
Dedemsvaart
Beste mede MFers,

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om 2 punten met 1 overtreding te krijgen. Ik heb een snelheidsovertreding begaan met meer dan 100 km/h, nou hoorde ik dat snelheidsovertreding die meer dan 100 km/h bedragen, beloond werden met 2 punten. Dit lijkt mij sterk maar ik ben toch nog nieuwsgierig of hier iemand is die hier ervaring mee heeft.

Zie artikel
http://www.tvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=78174
 
Beste mede MFers,

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om 2 punten met 1 overtreding te krijgen. Ik heb een snelheidsovertreding begaan met meer dan 100 km/h, nou hoorde ik dat snelheidsovertreding die meer dan 100 km/h bedragen, beloond werden met 2 punten. Dit lijkt mij sterk maar ik ben toch nog nieuwsgierig of hier iemand is die hier ervaring mee heeft.

Zie artikel
http://www.tvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=78174

Zeg, zie jij punten als een beloning? :+
Lijkt mij sterk hoor, want de punten zijn toch bedoeld als waarschuwingssysteem, dus zou het vreemd zijn als je voor één keer een fout maken twee waarschuwingen krijgt.
 
Zeg, zie jij punten als een beloning? :+
Lijkt mij sterk hoor, want de punten zijn toch bedoeld als waarschuwingssysteem, dus zou het vreemd zijn als je voor één keer een fout maken twee waarschuwingen krijgt.

Tenzij met deze snelheden naast de snelheidsovertreding ook een andere zoals art. 5 meegeteld wordt. Ik heb gelukkig geen ervaring hiermee....

ff wachten op een van de agenten?
 
Tenzij met deze snelheden naast de snelheidsovertreding ook een andere zoals art. 5 meegeteld wordt. Ik heb gelukkig geen ervaring hiermee....

ff wachten op een van de agenten?

Ik ben mijn rbw kwijt tot aan de zitting (nog niet bekend) de agent die mij staande heeft gehouden heeft het niet over een artikel 5 gehad maar alleen op grond van mijn snelheid het rbw in beslag genomen.

Klein detail-
Ik ben mijn rbw 1,5 eerder ook als kwijt geraakt met de auto. Reed 68 km/h te hard na correctie, hier voor heb ik 1 punt gekregen vandaar dat ik mij nu ook afvraag of de mogelijkheid ook bestaat voor het krijgen van 2 punten
 
Ik ben mijn rbw kwijt tot aan de zitting (nog niet bekend) de agent die mij staande heeft gehouden heeft het niet over een artikel 5 gehad maar alleen op grond van mijn snelheid het rbw in beslag genomen.

Klein detail-
Ik ben mijn rbw 1,5 eerder ook als kwijt geraakt met de auto. Reed 68 km/h te hard na correctie, hier voor heb ik 1 punt gekregen vandaar dat ik mij nu ook afvraag of de mogelijkheid ook bestaat voor het krijgen van 2 punten

Hardleers hoor....respect :} :} ik zou het niet gokken met mijn rijbewijs
 
Gokje, ik denk dat je :W mag zeggen tegen je rijbewijs en je eerst eens bij het CBR mag melden om eens te kijken of jij wel geschikt bent voor het besturen van een motorvoertuig.
 
Beste mede MFers,

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om 2 punten met 1 overtreding te krijgen. Ik heb een snelheidsovertreding begaan met meer dan 100 km/h, nou hoorde ik dat snelheidsovertreding die meer dan 100 km/h bedragen, beloond werden met 2 punten. Dit lijkt mij sterk maar ik ben toch nog nieuwsgierig of hier iemand is die hier ervaring mee heeft.

Zie artikel
http://www.tvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=78174

Nee, je krijgt 1 punt per incident.
 
Doen ze niet....ze schrijven het wel ergens op :+
ik ben jaren geleden een keer geflitst met het koekblik van paps en toen de boete binnenkwam moest ik aangeven dat ik gereden heb......vandaar mijn vraag


Edit: heb geen puntenrijbewijs...bestond toen nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Oei, niet zo handig van je! Maar dat wist je natuurlijk al. Denk inderdaad niet dat ze 2 punten af zullen trekken voor 1 incident. Aan de andere kant, het blijft raar die nederlandse wet! Succes in ieder geval, en keep us posted!
 
ik ben jaren geleden een keer geflitst met het koekblik van paps en toen de boete binnenkwam moest ik aangeven dat ik gereden heb......vandaar mijn vraag


Edit: heb geen puntenrijbewijs...bestond toen nog niet.

Puntenrijbewijs is wat anders als "recidivetermijn".

Maar daar staat al genoeg van op oa M-F, als je daar uitleg over wil hebben. ;)

Kernwoorden : +30 (+40 als op snelweg) binnen 1 jaar tijd recidiveren = extra zuur zijn.
 
220 km/h is best een stevige snelheid... Je hebt trouwens wel kans, dat de rechter besluit om je terug naar het CBR te sturen, als je voor moet komen.
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het eigenlijk met een puntenrijbewijs. Deze heb je toch alleen de eerste 5 jaren dat je een rijbewijs heb? Of is het zo dat als je je motor rijbewijs er bij haalt, deze ook weer 5 jaar een punten rijbewijs is?
 
misschien reedt ie niet zo hard... misschien maar 131 in een 30km zone.. :? O-)
_O- ik had het uit het artikel wat hij trots heeft bijgevoegd ;)


Snelheidscontrole succesvol15-10-2007 13:16:12

Drie motorrijders en twee automobilisten hebben zondag in de regio IJsselland hun rijbewijs moeten inleveren, omdat ze veel te hard hadden gereden.

Twee motorrijders uit Dedemsvaart reden op de N48 bij Balkbrug 220 kilometer per uur, terwijl er 100 mag worden gereden. Op de Oude Avereest werd een man uit Dedemsvaart gepakt met 120 op de teller van zijn motor. Op die plek mag 60 worden gereden. Een automobilist uit Meppel reed op de N347 bij Lemele bijna 140, in plaats van de toegestane 80. Een beginnende automobilist uit Kampen reed bij Kamperveen 160 kilometer, waar 80 gereden mag worden.

+ hij meld dat hij meer dan 100 km/u te hard rijdt, dan blijven er maar wijnig opties over. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan