Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

R1 1999 op de Dynobank

Dolfio

MF'er
24 jun 2004
74
0
Gilze
Gisteravond mijn R1 op de testbank gezet bij Dolf v/d Heuvel te Kaatsheuvel.
Resultaat ± 136 Pk op het achterwiel zo`n 156 Pk op de Krukas

Filmpje:
 
ligt het aan mij of staatie net een tikkeltje te rijk? (lucht/br hoorde toch rond de 1:13/14 te zitten?)

koppelkromme dipje?

wel leuk resultaat
 
  • Onderwerp starter
  • #3
Volgens Dolf v/d Heuvel liep hij uitstekend en moest er maar helemaal niks aan doen !!!
 
  • Onderwerp starter
  • #7
Mijn 1999 r1 ook op de testbank vorig jaar. Alleen een laser slip on 150pk aan het wiel met 121 nm


Helemaal origneel of met enige aanpassingen.
Dan heb je dus ongeveer een 170 pk op het Krukas of niet..
 
Dolf trek je daar niks van aan. Ik kan ook 20 pk verdienen door van de ene naar de andere bank te gaan met dezelfde motor.

Je kunt alleen vergelijken als je na elkaar op dezelfde bank gaat, en zelfs dan nog is de uitslag afhankelijk van veel factoren (van wielslip tot bandenspanning).

Dus die kroegpk's heb je niks aan.

Het is alleen fijn om te weten dat je motor goed afgesteld staat (een tikkie arm in dit geval, maar niet te extreem).
 
ligt het aan mij of staatie net een tikkeltje te rijk? (lucht/br hoorde toch rond de 1:13/14 te zitten?)

koppelkromme dipje?

wel leuk resultaat




Als je uit gaat van het gemiddelde staat hij dus precies goed
 
Helemaal standaard, hij heeft meerdere runs gehad met tig r1 en. Allemaal rond de 130-140 pk aan het wiel. Deze is heel sterk. zeker de NM. dit zijn geen kroeg PK's. HAd hiervoor een gsxr1000 met 168 pk en 123nm. tuned bij hoegee
 
Helemaal standaard, hij heeft meerdere runs gehad met tig r1 en. Allemaal rond de 130-140 pk aan het wiel. Deze is heel sterk. zeker de NM. dit zijn geen kroeg PK's. HAd hiervoor een gsxr1000 met 168 pk en 123nm. tuned bij hoegee

Een R1 heeft geen 150pk aan het achterwiel als hij helemaal standaard is hoor... Zelfs geen uitzonderingen
 
Helemaal standaard, hij heeft meerdere runs gehad met tig r1 en. Allemaal rond de 130-140 pk aan het wiel. Deze is heel sterk. zeker de NM. dit zijn geen kroeg PK's. HAd hiervoor een gsxr1000 met 168 pk en 123nm. tuned bij hoegee


je verhaaltje, das pas sterk...
121 nw (nm uiteraard.. )

edit; schrijfvoutje..
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep er ook al niks van!!!
Standaard R1 heeft toch ongeveer 150 pk op het krukas en 110 Nw ?
 
oh,stel je voor dat het wel zo zou kon zijn. geloof het of niet, maar cijfers liegen niet. trouwens, lekker belangrijk allemaal. zoek het uit.
 


Als je uit gaat van het gemiddelde staat hij dus precies goed

Als je de grafiek goed afleest klopt mijn verhaal toch echt

Links de waarden is het aantal delen lucht op het aantal delen brandstof (grof gezegd), hoe hoger die waarde, hoe armer dus je uitlaatmengsel. Hoe armer dus de afstelling. Capiche?
Over het algemeen houdt met 13:1 aan als ideale waarde.
 
Laatst bewerkt:
mijn gixx heeft 130,4 PK aan achterwiel

Bandenspanning 2,9
Wheelspin geen idee.

Loopt erg hard voor een 750

Had er ook een uitdraai bij van paar jaar terug daarbij had die 108 op een andere bank.

Conclusie, kijk niet naar de PK's maar wat je ermee op de weg doet

Mijn conclusie: ik wil wel eens tegen de R1 sporten
 

En de mijne 134.9