R1 2004 / 2005 / 2006 (deel 4) !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor de duidelijkheid dat is dit volledig systeem :9~

full
 
Hallo iedereen, ik ben Niels ik kom uit de omgeving van Leiden en kijk al een aardige tijd mee in dit topic. Heb verder nooit iets gezegd hier want ik heb een R1 uit 2002.......

a.s. Woensdag ga ik een proefrit maken op een R1 uit 2005 *O* , nu las ik een aantal pagina's terug dat er problemen zijn met de TPS en iets met een gasklep. Nu zijn mijn vragen: Is dit van toepassing op alle 2005 modellen? kan ik dit zien aan een framenummer of iets dergelijks? Op wat voor gedrag moet ik letten tijdens de proefrit? Hoe kan ik zien dat de onderdelen wel zijn vervangen?( Ik ga bij een dealer proefrijden) Ook las ik iets over de hoge temperaturen van de R1, mijn huidige model wordt niet warmer dan 75 graden tijdens het rijden, welke temperatuur is normaal voor het 2005 model?

En is er verder nog iets waar ik op moet letten? Het zijn een hoop vragen, dus bedankt :} alvast!!

Groeten Niels.
 
tps sensor is voornamelijk met het framenr begin 121

staat op de kenteken papieren.

word kosteloos vervangen door yamaha nederland ( dus gewoon ff vragen aan je dealer )

hoge temps valt wel mee

75 graden is normaal

de vin slaat aan bij 100 graden of 105 weet niet precies !
maar dat werkt prima, dus je hoeft je daar echt geen zorgen om te maken ;)

temps van de R1 zijn dus goed.

opletten aanschaf,

zoals je bij iedere aankoop doet denk ik,

beschadigingen etc etc
kijk ff het onderhoudsboekje in en vraag altijd om een beurtje bij aanschaf/aankoop motor.
vraag ff aan je verzekering of je wordt verplicht om een scm alarm te hebben.
soms is de standaard startonderbreking niet genoeg.

voor de rest, maak ff een proefrit en als het lukt een stukje met de handen los ( +- 60 km/pu ) om te kijken of je stuur niet zwabbert.
maar dat zal niet echt van toepassing zijn op een r1 uit 2005.
en zeker niet als je die bij een dealer gaat aanschaffen ;)

have fun en geniet van je proefrit en vergeet niet af te pingelen haha :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan