R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Is er iemand die nog een origineel subframe van een Rn22 heeft liggen?
Mogelijk na ombouw naar circuit racer over?

Ik heb er 1 aan de muur in m'n huiskamer hangen :p. Er zit een scheur in een montagegat van de passagiers steun.
 
Ik heb er 1 aan de muur in m'n huiskamer hangen :p. Er zit een scheur in een montagegat van de passagiers steun.
Hier hetzelfde verhaal. Geen scheur maar een afgebroken ophangpunt van de uitlaat demper.
Schijnt vaak voor te komen.
Geprobeerd te laten lassen maar het is van dusdanig slechte kwaliteit materiaal dat dit niet gelukt is...
 
Volgens mij, is het hele subframe van magnesium gemaakt. Dus lassen word sws moeilijk.
Dat dacht ik dus ook maar het is een aluminium legering die erg korrelig is van structuur waardoor de las niet sterk genoeg blijft, aldus de las-meneer. . Ergens meen ik ook gelezen te hebben dat het magnesium is. Er brandde ook geen gat in, dit zou bij magnesium wel moeten gebeuren want dat moet je zuurstofvrij lassen volgens mij omdat het anders in de fik vliegt. Dat gebeurde gelukkig niet.
Ik ga er voor het gemak van uit dat hij er verstand van heeft want hij is een las-instructeur bij een technische opleider.
Maar misschien ziet hij iets over het hoofd, dus ik ga een soort van second opinion aanvragen bij een ander bedrijf.
Kijken of zij wat kunnen.
 
Aah okee, jaa weggooien kan altijd nog:+
Ja inderdaad, dat is ook een optie. Ik heb gekeken wat ze nieuw kosten. Pfff, €650,- is normaal.
Ik heb er maar een beugeltje aan gefabriceerd en voorlopig zit het prima maar hoop ik er een keer een tegen te komen. 2de hands.
 
Jammer maar helaas, een ongeval heeft gezorgd voor een vroegtijdig einde van mijn motor hobby, De R1 is totaal loss, ikzelf complexe bekkenbreuk + complexe breuk van de linker onderarm. Zou zeggen geniet van jullie hobby, en rij voorzichtig het onvoorziene is niet voorzien.
Gr. Frank
 
Jammer maar helaas, een ongeval heeft gezorgd voor een vroegtijdig einde van mijn motor hobby, De R1 is totaal loss, ikzelf complexe bekkenbreuk + complexe breuk van de linker onderarm. Zou zeggen geniet van jullie hobby, en rij voorzichtig het onvoorziene is niet voorzien.
Gr. Frank
Balen Frank, hopelijk herstel je dusdanig dat je weer een keer kunt opstappen maar ik kan mij voorstellen dat de prioriteiten na zo'n ongeval ergens anders liggen.
Beterschap en een spoedig herstel gewenst!
 
Zelf zie ik het nog wel zitten motorrijden, maar de rest van de familie zou er veel moeite mee hebben en daar moet ik ook rekening mee houden. Zeker als je weet dat 8 van de 10 zo'n ongeval niet overleven.
 
Jammer maar helaas, een ongeval heeft gezorgd voor een vroegtijdig einde van mijn motor hobby, De R1 is totaal loss, ikzelf complexe bekkenbreuk + complexe breuk van de linker onderarm. Zou zeggen geniet van jullie hobby, en rij voorzichtig het onvoorziene is niet voorzien.
Gr. Frank
Aaah dat is niet best, beterschap! Wat is er precies gebeurd als ik vragen mag.
 
Auto die vlak voor me achteruit van een oprit de weg op komt, dit net als er een tegenligger aankomt. Van remmen en uitwijken is geen sprake meer, ben los in de flank van de wagen gereden en over de auto gevlogen (gelukkig).
 
Auto die vlak voor me achteruit van een oprit de weg op komt, dit net als er een tegenligger aankomt. Van remmen en uitwijken is geen sprake meer, ben los in de flank van de wagen gereden en over de auto gevlogen (gelukkig).
Pfff tering. Gelukkig redelijk goed afgelopen. Nogmaals beterschap!
 
Allereerst Beterschap Frank!

Ik ben opnieuw eigenaar van een R1 RN22 White/Gold uit 2015:].

Heeft er iemand, of weet hier iemand nog een mooie strakke set Akrapovic dempers te koop? Er zit nu een 2-brothers setje op, maar wil toch graag weer Akrapovic.

Bij voorbaat dank.
 
Hier gaat nooit iets kapot dus weinig vragen en meldingen _O- _O-
Maar inderdaad, het is erg rustig geworden hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14
Goedemiddag. Ik heb een vraagje. Maatje van mij heeft een circuit racer rn22. Ding lijkt nu wat vermogen te verliezen en warm te lopen bij het afkomen van het circuit naar de pitbox.
Lijkt ook af en toe ook nu een plofje te geven zodra je het gas dicht draait.
Geen gekke mechanische geluiden verder.

Is er een bekend probleem bij deze blokken, wat dit zou kunnen veroorzaken?

Lees graag jullie mening.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zo niet kunnen zeggen. Misschien bougie's? Verder zijn deze blokken vrij probleemloos. Temperatuur loopt wel snel op, hoort er wel een beetje bij. Helemaal als je bijvoorbeeld met gewoon water rijdt op het circuit.
 
Hij rijdt met koelvloeistof. Maar we zijn er achter dat je peil wat lager staat in de radiator. Mogelijk lekke koppakking. Weet niet of dat vaak voorkomt? Kon niks vinden verder.
Olie lampje gaat ook met regelmaat aan, maar dat schijnt een kwaaltje te zijn als je met dat ding hard loopt te janken.
 
Goedemiddag. Ik heb een vraagje. Maatje van mij heeft een circuit racer rn22. Ding lijkt nu wat vermogen te verliezen en warm te lopen bij het afkomen van het circuit naar de pitbox.
Lijkt ook af en toe ook nu een plofje te geven zodra je het gas dicht draait.
Geen gekke mechanische geluiden verder.

Is er een bekend probleem bij deze blokken, wat dit zou kunnen veroorzaken?

Lees graag jullie mening.

Alvast bedankt.

Voor het warm lopen had ik bij mijn straat fiets een schakelaar toegevoegd om handmatig de koelfan aan te kunnen zetten. Dan kon je het warm worden wat voor zijn als je wist dat het ging gebeuren.

Bij mijn huidige R1, een RN32, valt het warm lopen wel mee.
 
Voor het warm lopen had ik bij mijn straat fiets een schakelaar toegevoegd om handmatig de koelfan aan te kunnen zetten. Dan kon je het warm worden wat voor zijn als je wist dat het ging gebeuren.

Bij mijn huidige R1, een RN32, valt het warm lopen wel mee.
Hoe rijdt de rn32 ten opzichte van de rn22?
Is het enigszins vergelijkbaar of zijn het buiten de power ook echt 2 werelden van verschil.
Soms denk ik er aan om mijn rn22 van de hand te doen maar telkens weer verbaasd het mij hoe comfortabel hij eigenlijk is voor een dergelijk type motor.
 
Hoe rijdt de rn32 ten opzichte van de rn22?
Is het enigszins vergelijkbaar of zijn het buiten de power ook echt 2 werelden van verschil.
Soms denk ik er aan om mijn rn22 van de hand te doen maar telkens weer verbaasd het mij hoe comfortabel hij eigenlijk is voor een dergelijk type motor.

Hij zit hoger dan een RN22, vind ik zelf erg prettig. Iets meer vermogen, rijwiel gedeelte is stukken beter en een bak elektronica wat er voor zorgt dat de motor je niet probeert te vermoorden :p.

Launch control is leuk, traction control en de rest, het werkt allemaal echt goed. Heb je het nodig? Niet persé. Hoe het gas reageert wel. In bebouwde kom zijn de vol-vermogen standen echt niet leuk.
 
Hij zit hoger dan een RN22, vind ik zelf erg prettig. Iets meer vermogen, rijwiel gedeelte is stukken beter en een bak elektronica wat er voor zorgt dat de motor je niet probeert te vermoorden :p.

Launch control is leuk, traction control en de rest, het werkt allemaal echt goed. Heb je het nodig? Niet persé. Hoe het gas reageert wel. In bebouwde kom zijn de vol-vermogen standen echt niet leuk.
En qua comfort? Zit je erg opgevouwen met de polsen laag en de knieën hoog? Dat vind ik bij de rn22 erg meevallen waardoor lange ritten (voor mijn bouw, en 1.80m) geen probleem zijn.
Ik vind de rn22 een "ruime" motor om het zo maar eens te verwoorden en hoop dat de rn32 dat ook is.
Heb er nog nooit opgezeten maar hecht meer waarde aan het oordeel van een gebruiker.
 
En qua comfort? Zit je erg opgevouwen met de polsen laag en de knieën hoog? Dat vind ik bij de rn22 erg meevallen waardoor lange ritten (voor mijn bouw, en 1.80m) geen probleem zijn.
Ik vind de rn22 een "ruime" motor om het zo maar eens te verwoorden en hoop dat de rn32 dat ook is.
Heb er nog nooit opgezeten maar hecht meer waarde aan het oordeel van een gebruiker.

Ik ben 1.89 en zit er prima op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan