R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Hier moet alles de wereld kosten. Als wij maar zo min mogelijk hobbies kunnen uitoefenen maar zoveel mogelijk aan de (R)overheid kunnen betalen, dan is het goed.....

Wees blij, daardoor hebben we het hier een stuk beter voor elkaar met z'n allen dan in sommige andere landen waar ze het niet eens voor elkaar krijgen om belasting te heffen. Daar komt bij dat we ze zelf hebben gekozen en je vrij bent om het land te verlaten, iets wat ook niet overal ter wereld is toegestaan of mogelijk is. Mede door die belasting is BV Nederland niet failliet en hebben we in verhouding een lage werkloosheid. Samen met o.a. landen als Duitsland en Noorwegen hebben we het stukken beter voor elkaar dan bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk, USA of Japan. Klagen omdat je geen nieuwe motor a 20k kunt kopen omdat dat dat je hobby is... :N

Voor de rest ben ik ook geen fan van onze overheid en het beleid dat ze voeren. Ook betaal ik natuurlijk het liefst zo min mogelijk belasting en zou ik het niet vervelend vinden om een R1 cadeau te krijgen met de kerst maar zo zit de grote mensenwereld niet in elkaar. Niks gaat voor niks. Aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik in NL woon en mijn deur niet uit hoef voor mijn voor-ingevulde belastingaangifte :9

:W
 
Wees blij, daardoor hebben we het hier een stuk beter voor elkaar met z'n allen dan in sommige andere landen waar ze het niet eens voor elkaar krijgen om belasting te heffen. Daar komt bij dat we ze zelf hebben gekozen en je vrij bent om het land te verlaten, iets wat ook niet overal ter wereld is toegestaan of mogelijk is. Mede door die belasting is BV Nederland niet failliet en hebben we in verhouding een lage werkloosheid. Samen met o.a. landen als Duitsland en Noorwegen hebben we het stukken beter voor elkaar dan bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk, USA of Japan. Klagen omdat je geen nieuwe motor a 20k kunt kopen omdat dat dat je hobby is... :N

Voor de rest ben ik ook geen fan van onze overheid en het beleid dat ze voeren. Ook betaal ik natuurlijk het liefst zo min mogelijk belasting en zou ik het niet vervelend vinden om een R1 cadeau te krijgen met de kerst maar zo zit de grote mensenwereld niet in elkaar. Niks gaat voor niks. Aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik in NL woon en mijn deur niet uit hoef voor mijn voor-ingevulde belastingaangifte :9

:W
Ten eerste, je moet niet voor mij invullen of ik wel of geen motor kan kopen van 20k he, dan begrijp je mij toch echt verkeerd.
Ten tweede, IK heb ZE niet gekozen (dus misschien mag ik dan ook niks zeggen ;) )
Ik ben ook blij dat ik in Nederland woon hoor, maar door mijn werk wordt ik wel dagelijks geconfronteerd welke kant het hier op gaat....en geloof me; Het wordt nog veel erger volgend jaar voor sommige doelgroepen.
Armoede kent men in Nederland niet zegt men, maar ik zie dagelijks dat er in Nederland ook erg veel "verborgen" armoede is.
Jij en ik en waarschijnlijk de meesten hier op MF hebben het goed met de motor als luxe artikel maar sluit a.u.b. niet de ogen voor de werkelijkheid omdat die misschien ver van je af staat door wat we allemaal bezitten.
Maar goed, dit kan een ellenlange discussie worden waar waarschijnlijk wel een ander topic voor bestaat.

BTW: De nieuwe R1 is wel erg mooi he ?? ;)
 
....en geloof me; Het wordt nog veel erger volgend jaar voor sommige doelgroepen.
Armoede kent men in Nederland niet zegt men, maar ik zie dagelijks dat er in Nederland ook erg veel "verborgen" armoede is.

Vrees ik ook ja.. :X

Maar goed, dit kan een ellenlange discussie worden waar waarschijnlijk wel een ander topic voor bestaat.

BTW: De nieuwe R1 is wel erg mooi he ?? ;)

Ja.. erg mooi. Alleen die koplampen he.. hadden wel iets groter gemogen! :9
 
Ik denk dat we moeten wennen en uiteindelijk vinden een hoop mensen hem super tof. Dat kontje is wel rete geil hoor! :9~
Voorzijde vraagt gewenning. Al met al is het een mooie machine.
 
Ik vind ook dat we super veel belasting betalen en dat alles veel kost. Ik zit vaak op zee en vaak in het buitenland en oh wat ben ik toch weer blij als ik dan terug in Nederland ben. Dan zie je pas dat je het echt goed hebt hier. We betalen veel maar het land ziet er ook goed uit en netjes en alles is tot zo ver goed geregeld. Voor de ouderen heel slecht.
 
Is er al een circuitfiets van de R1 2015 verschenen? Ik ben erg benieuwd hoe die er uit gaat zien in kuipwerk.. :9~
 
Nee er is nog geen kuipwerk beschikbaar, pas vanaf april of mei en de motoren worden pas rond april geleverd. Hetzelfde met de yec onderdelen etc.
De pagina terug is geen racekuip, alleen de verlichting is weg....
 
Dat heb je volgens mij mis. Je betaald bpm zodra de fiets op kenteken wordt gezet. Zet je het apparaat niet op kenteken omdat je em als circuitfiets wilt gebruiken, betaal je geen cent bpm.
In dat geval heb je ook helemaal gelijk!
Ik ging uit van wanneer je een straatfiets op kenteken wil zetten ;)
 
Wees blij, daardoor hebben we het hier een stuk beter voor elkaar met z'n allen dan in sommige andere landen waar ze het niet eens voor elkaar krijgen om belasting te heffen. Daar komt bij dat we ze zelf hebben gekozen en je vrij bent om het land te verlaten, iets wat ook niet overal ter wereld is toegestaan of mogelijk is. Mede door die belasting is BV Nederland niet failliet en hebben we in verhouding een lage werkloosheid. Samen met o.a. landen als Duitsland en Noorwegen hebben we het stukken beter voor elkaar dan bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk, USA of Japan. Klagen omdat je geen nieuwe motor a 20k kunt kopen omdat dat dat je hobby is... :N

Voor de rest ben ik ook geen fan van onze overheid en het beleid dat ze voeren. Ook betaal ik natuurlijk het liefst zo min mogelijk belasting en zou ik het niet vervelend vinden om een R1 cadeau te krijgen met de kerst maar zo zit de grote mensenwereld niet in elkaar. Niks gaat voor niks. Aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik in NL woon en mijn deur niet uit hoef voor mijn voor-ingevulde belastingaangifte :9

:W
Breek me de bek niet open!! Daar kan ik je nog wel een hele andere toelichting over geven!!
Blijkbaar heb jij nog niet mee gemaakt wat ik allemaal al heb mee gemaakt!!
Ik hou niet van klagen, maar dit soort uitspraken word ik echt KOTS MISSELIJK van!!
 
Mwa, er zit wel een grote kern van waarheid in de uitspraak. Je had natuurlijk ook in Syrië of Somalië geboren kunnen zijn. Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen die hier leeft per definitie een perfect leven heeft, maar het is niet verkeerd om een keer stil te staan bij hetgeen wat je wel hebt en wat er wel is.
 
heb toch maar me rsv4 in geruild op de R1 moest er toch eens van komen had die nog niet in me assortiment gehad (zo slecht gaat het dus nog niet in nederland )
 
heb toch maar me rsv4 in geruild op de R1 moest er toch eens van komen had die nog niet in me assortiment gehad (zo slecht gaat het dus nogn nederland )
Aparte keuze.....
Persoonlijk vind ik de rsv4 10x mooier dan de R1......
Nu krijg je in elk geval wel een motor die het blijft doen ;)
Of valt het wel mee met de betrouwbaarheid van de RSV ?
Ik ga nog een keer een RSV4 kopen of een rc8-r. De Mille-r en gewone rc8 heb ik ook gehad waarbij de Mille-r veruit de beste en meest betrouwbare motor was die ik heb gehad in mijn assortiment.
 
Laatst bewerkt:
heb toch maar me rsv4 in geruild op de R1 moest er toch eens van komen had die nog niet in me assortiment gehad (zo slecht gaat het dus nog niet in nederland )


Gefeliciteerd.

Ik zou niet eens een kiezen kunnen maken in welke kleur, ik vind van al de kleuren net nix hebben wat mijn aanspreekt.
 
Aparte keuze.....
Persoonlijk vind ik de rsv4 10x mooier dan de R1......
Nu krijg je in elk geval wel een motor die het blijft doen ;)
Of valt het wel mee met de betrouwbaarheid van de RSV ?
Ik ga nog een keer een RSV4 kopen of een rc8-r. De Mille-r en gewone rc8 heb ik ook gehad waarbij de Mille-r veruit de beste en meest betrouwbare motor was die ik heb gehad in mijn assortiment.


betrouwbaarheid is niks mis mee gelukkig
en ik ben niet zuinig op de motor rijd nooit in of warm
en na twee rsv4 factory's ben ik het wel zat
 
Goedenavond heren,

Ik ben nieuw hier in het topic.
Zal mij even voorstellen, ik ben Richard, 28 jaar oud, wonend in de provincie Groningen.
En fan van de Yamaha R1...
Ben sinds kort eigenaar van een mooie mat zwarte R1 van 2009.

Nou heb ik een vraag over het eventueel meenemen van bagage tassen.. Hoe doen jullie dit ( als het al gedaan wordt )
Met mijn vorige R1 heb ik mijn tailbag gewoon op het duozitje gezet maar na enkele dagen in de regen gereden te hebben, was mijn kont van de motor zowat kaal door het zand wat op de kap zat en waar mijn tailbag lekker overheen schuurde.

Voordeel was wel dat hij al gezandstraald was en er zo een nieuw kleurtje op kon :+
Graag wil ik dit voorkomen bij mijn huidige motor doormiddel van een bagagerek of iets wat er op lijkt. Kunnen jullie mij verder helpen met persoonlijke ervaringen of een adres geven waar ik iets dergelijks kan vinden?

Alvast bedankt,

Groeten Richard.

Oh en foto's kan ik niet uploaden via mijn telefoon zal tzt wel een plaatje posten, mocht er interesse zijn :)
 
Goede vraag, zelf ben ik ook op zoek naar een goede oplossing.

Afgelopen jaar heb ik een Engelsman gezien, die had een soort van beugel tussen de passagiersteunen en kentekenplaathouder gemonteerd. Dat ding zorgde dat zijn tas de uitlaat en zitje niet raakte.
 
ik ben ook op zoek naar een oplossing omdat ik naar Isle of Man TT ga dit jaar.
zat te denken om een rek of iets te maken van verwarmingsbuis. Heeft iemand bij het rc8 forum ook gedaan en ziet er prima uit. RVS wordt meteen zo duur...
ff naar onder scrollen.
KTM RC8 topic Deel 2
 
Laatst bewerkt:
Kijk meer gegadigden zie ik al! Maar niemand met een standaard rekje dus.

Zelf knutselen zat ik ook aan te denken.. Iets vanaf de passagier voetsteun en dan laten leunen op het zitje... ( makkelijk te verwijderen ) als je ook weer vast moet zetten bij de kentekenplaat ofzo wordt het al weer lastig in mijn ogen..
Ik heb de mazzel dat ik via mijn werk wel wat met RVS kan maken want ik werk in een machinefabriek.
 
Goedemorgen,

Ik zat met hetzelfde probleem en heb van mn buddyseat cover de onderkant erafgeschroefd.
Dat kunststof deel wat je dan overhoudt wat normaal in de motor klikt zeg maar daar heb ik een kunststof plaat op bevestigd met gaten erin om de tas weer op te binden.
Nu zie ik dat inderdaad bij Mdi iets soortgelijks te koop is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan