R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Graag want heb die van mdi ook gezien net maar als ik zie hoe ze die bevestigen maar als ik mijn zitje er af haal dan zitten er popnagels in.. Ook twee moeren zag ik zitten maar deze waren dacht ik voor het vast zetten van de haakjes van het zitje?
 
Dat klopt het originele zitje heeft popnagels dus die kun je eigenlijk niet gebruiken tenzij je deze los wil boren natuurlijk maar ik heb de cover gebruikt die zat wel geschroefd.
Misschien een extra 2e hands zitje een optie om die te gebruiken?

De foto`s komen later moet ik vanavond even maken.
 
Ja precies maar een cover kost net zoveel als dat bagagerek kost bij mdi. Heb nog geen cover gevonden ook niet, en heb net gekeken naar een tweede zadeltje maar kost ook 75€ tweedehands op marktplaats... Ik zal eens kijken of ik zelf wat kan maken wat in er in kan klikken. Ik vind 152€ voor een stalen plaatje best wel duur voor wat het werkelijk is.

Ik zie je foto graag verschijnen :)
 
Ik ben benieuwd, heb namelijk nog een 2'e zitje liggen (van de SP) :).
 
Sinds kort ook in het bezit van een 2009 Big Banger na ongeveer dertig jaar sportbikes gereden te hebben ook 2 cilinders en nog een hoop andere fietsen de laatste was een ZX 10 R van 2008, toch maar besloten om een R1 te kopen.
Heb er nu al zin in om mee te gaan rijden heb de laatste 2 jaar eingelijk alleen circuit gereden en wilde weer wat voor op de weg dus het is een Big bang geworden toch weer wat anders als een normale 4 cilinder en wat reageert het ding op het gas niet normaal! :)
De eerste aanpassing heb ik al gedaan een setje dempers voor de betere sound. :Y , ben van plan de fiets flink onderhanden te nemen en er wat aparts van te maken, hij is namelijk helemaal standaard dus ik kan hem ombouwen naar eigen smaak, maar dit komt wel goed.
Binnenkort effe een fotootje posten.
 
Goedenavond heren,

Ik ben nieuw hier in het topic.
Zal mij even voorstellen, ik ben Richard, 28 jaar oud, wonend in de provincie Groningen.
En fan van de Yamaha R1...
Ben sinds kort eigenaar van een mooie mat zwarte R1 van 2009.

Nou heb ik een vraag over het eventueel meenemen van bagage tassen.. Hoe doen jullie dit ( als het al gedaan wordt )
Met mijn vorige R1 heb ik mijn tailbag gewoon op het duozitje gezet maar na enkele dagen in de regen gereden te hebben, was mijn kont van de motor zowat kaal door het zand wat op de kap zat en waar mijn tailbag lekker overheen schuurde.

Voordeel was wel dat hij al gezandstraald was en er zo een nieuw kleurtje op kon :+
Graag wil ik dit voorkomen bij mijn huidige motor doormiddel van een bagagerek of iets wat er op lijkt. Kunnen jullie mij verder helpen met persoonlijke ervaringen of een adres geven waar ik iets dergelijks kan vinden?

Alvast bedankt,

Groeten Richard.

Oh en foto's kan ik niet uploaden via mijn telefoon zal tzt wel een plaatje posten, mocht er interesse zijn :)
Ah een naam genoot op een Bigbang R1

Welkom :W


Kijk meer gegadigden zie ik al! Maar niemand met een standaard rekje dus.
Ik niet iig!! Zo'n ding komt er bij mijn niet op, geen denken aan!! :N
Dan zoek ik wel naar een ander alternatief.
Maar goed ieder z'n eigen keuze ;)

Zelf knutselen zat ik ook aan te denken.. Iets vanaf de passagier voetsteun en dan laten leunen op het zitje... ( makkelijk te verwijderen ) als je ook weer vast moet zetten bij de kentekenplaat ofzo wordt het al weer lastig in mijn ogen..
Ik heb de mazzel dat ik via mijn werk wel wat met RVS kan maken want ik werk in een machinefabriek.
Hou er wel rekening mee dat wanneer je een constructie wil maken vanaf de bevestiging v/d duo stepjes, dat dit niet ff een kwestie is van ff snel los draaien vanaf de stepjes!!
Bij dit model R1 is dat wel een hele andere constructie dan bij het vorige model.

Om bij de bouten van de duo stepjes te komen moet je zo ongeveer de halve R1 demonteren aan de achterkant.

Dan zou ik nog eerder een bevestiging maken aan de ophanging v/d einddempers en de kentekenplaathouder.
Om te beginnen een langere bout te plaatsen in die bussen v/d ophanging v/d einddempers zodat er een plat stukje ijzer tussen past wat uitloopt in een buisje...
En dan zo een constructie maken dat je iig een drukpunt hebt op een 2e duo zitje of een andere seatcover
Bij een Rizoma kentekenplaathouder zou ik wel mogelijkheden zien om daar buisjes met platte uiteindes aan te bevestigen....
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ook in het bezit van een 2009 Big Banger na ongeveer dertig jaar sportbikes gereden te hebben ook 2 cilinders en nog een hoop andere fietsen de laatste was een ZX 10 R van 2008, toch maar besloten om een R1 te kopen.
Heb er nu al zin in om mee te gaan rijden heb de laatste 2 jaar eingelijk alleen circuit gereden en wilde weer wat voor op de weg dus het is een Big bang geworden toch weer wat anders als een normale 4 cilinder en wat reageert het ding op het gas niet normaal! :)
De eerste aanpassing heb ik al gedaan een setje dempers voor de betere sound. :Y , ben van plan de fiets flink onderhanden te nemen en er wat aparts van te maken, hij is namelijk helemaal standaard dus ik kan hem ombouwen naar eigen smaak, maar dit komt wel goed.
Binnenkort effe een fotootje posten.
Welkom :W

Rijdt lekker he zo'n BigBang. Hij bevalt mijn ook uitstekend!!

Wat voor dempers zijn er onder gekomen :?
En wat zijn zoal de plannen qua mods/veranderingen :?
 
[...]

Hou er wel rekening mee dat wanneer je een constructie wil maken vanaf de bevestiging v/d duo stepjes, dat dit niet ff een kwestie is van ff snel los draaien vanaf de stepjes!!


Ik heb dat toen opgelost door de moeren op een strip te lassen, 2 moeren aan 1 strip, wat je dan niet moet doen is beide bouten er geheel uitdraaien, 1tje oplossen, de ander er uit draaien, steun wegdraaien en bout er weer in, dan pas de anderen, want de kans bestond dat je de strip weg kon duwen met het indraaien van 1 van de bouten, nu bleef het mooi op zijn plaats.

Moet je voor de gein eens 1 voetsteun monteren en die naar beneden drukken, zie je het subframe torderen.
 
Aha...het zonnetje begint weer te schijnen en het wordt hier weer wat drukker.
Begint het te kriebelen heren ? Bij mij wel :-)
 
Welkom :W

Rijdt lekker he zo'n BigBang. Hij bevalt mijn ook uitstekend!!

Wat voor dempers zijn er onder gekomen :?
En wat zijn zoal de plannen qua mods/veranderingen :?
Heb er nu een setje laser dempers onder zitten maar dit kan nog wel wat anders worden,alhoewel ze niet verkeerd staan vind ik.
Wat de rest betreft hier ga ik rustig mee aan de slag als eerste de vering op orde brengen is toch wel een belangrijk punt. :)
Je kunt het hele ding vol hangen met allerlei dure special parts als het ding niet goed stuurt heb je er nog geen zak aan.
 
Heb ook nog een classic circuitproject voor komend seizoen dus werk zat.
full
 
Heb er nu een setje laser dempers onder zitten maar dit kan nog wel wat anders worden,alhoewel ze niet verkeerd staan vind ik.
Wat de rest betreft hier ga ik rustig mee aan de slag als eerste de vering op orde brengen is toch wel een belangrijk punt. :)
Je kunt het hele ding vol hangen met allerlei dure special parts als het ding niet goed stuurt heb je er nog geen zak aan.
Welke laser dempers zijn dat, die Stealth carbon uitvoering :?

Nee, het hele ding vol hangen met van die bling bling dingen is mijn smaak ook niet.
Gewoon wat standaard modificaties uitvoeren maakt hem wel af.
Ik begrijp dat jij de vering ook te slap vind :?
Al moet ik zeggen dat ik hem niet echt slecht vind sturen, het kan natuurlijk altijd nog beter.

Leuk classic circuitprojectje heb je staan!!
 
\
Welkom :W

Rijdt lekker he zo'n BigBang. Hij bevalt mijn ook uitstekend!!


Jij had je r1 toch verkocht ivm die boete?
of ben ik in de war met iemand anders?
Haha :N bassj je haalt twee dingen door elkaar ;)
Ik ben wel 1 van die 2 met een dure boete van afgelopen zomer.
Dat is mijn maat Patto die daardoor helaas zijn mooie R1 SP verkocht heeft '(

De mijne staat lekker warm in de garage.
 
Haha :N bassj je haalt twee dingen door elkaar ;)
Ik ben wel 1 van die 2 met een dure boete van afgelopen zomer.
Dat is mijn maat Patto die daardoor helaas zijn mooie R1 SP verkocht heeft '(

De mijne staat lekker warm in de garage.
Oh ja, Patto was het. Nu weet ik het weer!
 
Hierbij de beloofde foto`s (een beetje laat, maar beter laat dan nooit ;) )
D9Hqz2lCJuENNYqsyKo2sppf4bICtuW26G6Nu5QJTJ8=w216-h162-p-no

Deze 4 schroeven heb ik los geschroefd, de gaatjes iets opgeboord naar 6 mm
 
Daarna kunststof plaat gemaakt en sleuven in gemaakt om bandjes doorheen te doen om tas mee vast te zetten.
QYtcj0xMNqamGeesBmWiXdrfF9PhpBSDLHfOAZzoiI0=w216-h162-p-no

Hier M6 rubber dempertjes tussen geplaatst.
 
Heb helaas geen foto`s meer met de tas erop maar heeft er deze zomer op vakantie perfect op gezeten, mooi vast, geen omkijken naar en geen risico op beschadigingen
 
\
Welkom :W

Rijdt lekker he zo'n BigBang. Hij bevalt mijn ook uitstekend!!


Jij had je r1 toch verkocht ivm die boete?
of ben ik in de war met iemand anders?

Dat was ik. Het ging niet alleen om deze boete. Ik moest mezelf bij justitie uit beeld houden. Moest anders voorkomen met een nog veel grotere boete en rijontzegging.
Lang verhaal. Uiteindelijk komt er beslist weer een motor maar voor nu even niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan