R1 of R6?

Snotterkop

Rookie
6 jun 2009
14
0
Hallo allemaal,

Mijn vader is van plan binnekort een motor te kopen. Hij weet echter nog niet of hij een R1 of een R6 wil. Kunne jullie hem advies geven?

Hij heeft nog nooit echt motor gereden, maar is er wel bedreven in, argumenten als "op een R1 rijdt ie zichzelf dood" oid zijn dus niet echt van toepassing.

Hij wil de motor vooral om met mooi weer te rijden en dan niet op de snelweg maar om lekker de dijk uit rijden enzo. Dus ik zei al tegen hem, dan kun je beter een R6 kopen. Hij wil trouwens een tweede hands motor kopen, zijn er dan nog dingen waar hij op moet letten? Bijvoorbeeld, koop geen R1 uit 2004 want dat is een slecht motor oid (ik lul ook maar wat hoor)

Kunnen jullie de voor- en nadelen van elke motor en ten opzichte van elkaar opnoemen?

Alvast bedankt,
Snotterkop
 
Hij heeft nog nooit echt motor gereden, maar is er wel bedreven in

Ja, zolang je dat jezelf voor bijft houden komt alles goed :') .

Laat hem maar lekker op een R6 beginnen, heeft ook genoeg vermogen om plezier mee te hebben. En ook om jezelf 'hartstikke dood' mee te rijden.
 
Hallo allemaal,

Mijn vader is van plan binnekort een motor te kopen. Hij weet echter nog niet of hij een R1 of een R6 wil. Kunne jullie hem advies geven?

Hij heeft nog nooit echt motor gereden, maar is er wel bedreven in, argumenten als "op een R1 rijdt ie zichzelf dood" oid zijn dus niet echt van toepassing.

Hij wil de motor vooral om met mooi weer te rijden en dan niet op de snelweg maar om lekker de dijk uit rijden enzo. Dus ik zei al tegen hem, dan kun je beter een R6 kopen. Hij wil trouwens een tweede hands motor kopen, zijn er dan nog dingen waar hij op moet letten? Bijvoorbeeld, koop geen R1 uit 2004 want dat is een slecht motor oid (ik lul ook maar wat hoor)

Kunnen jullie de voor- en nadelen van elke motor en ten opzichte van elkaar opnoemen?

Alvast bedankt,
Snotterkop

Eerste serie R6 Heeft bij een bepaalde groep een versnellingbakprobleem, en kapotte cylinderwanden. Maar goed er zijn er zo vreselijk veel van...dat het meer uitzondering dan regel is.

Eerste Serie R1...d'r zijn er meer TL dan rijdend ;) schijnt vrij bruut vermogen te hebben.


ik zeg: R6 is best om mee te beginnen.
Maar hij zal het zelf moeten ervaren...wat hij het beste vind



Collega van me heeft een grijze R6 2003 in de aanbieding!
 
Ik neem aan dat je vader op leeftijd en verstandig is dus laat hem gelijk een R1 kopen.

Rustig aan in het begin en bouw het langzaam op...... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, zolang je dat jezelf voor bijft houden komt alles goed :') .

Laat hem maar lekker op een R6 beginnen, heeft ook genoeg vermogen om plezier mee te hebben. En ook om jezelf 'hartstikke dood' mee te rijden.

Tsja hij doet veel in de "gemotoriseerde sport" (hij kart op NK-niveau) en heb redelijk vaak gereden op motors, van vrienden etc.

En sorry hoor snautse, ik stel me gelijk ff voor haha

Thanks voor de andere reacties!
 
Waarom wil hij eigenlijk een r6 of r1 als hij alleen maar dijkjes wil rijden?
 
RS250 op een dijk... laat je al die 1000cc poserbikes achter je.

Nice,dit wist ik niet. Maar ik moet er eigenlijk wel bijvertellen dat "onze" dijken behoorlijk veel en lange rechte stukken hebben
 
Ik zou een R6 nemen persoonlijk en dan niet het model na 2006 omdat deze nogal circuit zijn afgeveerd.
Daarvoor zijn ze een stuk geschikter voor op straat afgeveerd en hebben ze meer kracht in het middengebied.

Een R1 is overkill op dijkjes en de meeste wegen eigenlijk. Een R6 is ook wat lichtvoetiger waardoor het makkelijker zal sturen bij dergelijke snelheden.
 
als in: Dan kan hij beter een 250cc nemen ofzo?

Dat nou ook weer niet, maar liever een motor met meer bruikbaar vermogen. Een duke III ofzo, als je toch niet op de snelweg komt:

ktm690dukeIII2008.jpg


Maar ik weet niet waarom je vader juist naar een R6 of R1 kijkt.
 
Dat nou ook weer niet, maar liever een motor met meer bruikbaar vermogen. Een duke III ofzo, als je toch niet op de snelweg komt:

[afbeelding]

Maar ik weet niet waarom je vader juist naar een R6 of R1 kijkt.

Tsja, die vind ie gewoon heel mooi gehe
Plus het is ook een beetje "opscheppen" Want zn broer heb sinds kort een Vmax, en een andere broer een Honda Cbr 1000. Hij moet wel een beetje meegaan natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een R6 nemen persoonlijk en dan niet het model na 2006 omdat deze nogal circuit zijn afgeveerd.
Daarvoor zijn ze een stuk geschikter voor op straat afgeveerd en hebben ze meer kracht in het middengebied.

Een R1 is overkill op dijkjes en de meeste wegen eigenlijk. Een R6 is ook wat lichtvoetiger waardoor het makkelijker zal sturen bij dergelijke snelheden.

Dankje, dit is pas een bruikbare reactie.
 
Hardcore dijkje rijden doe je idd op een KTM...of supermotard als het wat bochtiger en korter word
 
Hij gaat toch echt voor een supersport, en hij is niet zo hardcore trouwens ;)
 
Ik zou een R6 nemen persoonlijk en dan niet het model na 2006 omdat deze nogal circuit zijn afgeveerd.
Daarvoor zijn ze een stuk geschikter voor op straat afgeveerd en hebben ze meer kracht in het middengebied.

Een R1 is overkill op dijkjes en de meeste wegen eigenlijk. Een R6 is ook wat lichtvoetiger waardoor het makkelijker zal sturen bij dergelijke snelheden.
Vering kan je ook zachter zetten natuurlijk. Ik ga echt niet geloven dat alstie op z'n zachtst staat het nog te hard aanvoelt :N

En ten tweede... harde vering rijdt juist lekkerder op een supersport, maar dat is mijn bescheiden mening :)

En als het indd is om op te scheppen moettie gewoon een turbo busa nemen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan