R1 versus supermotard

Heavy zal het wel niet uit z'n duim zeggen dat ie tot 170 een r6 bijhoud, maargoed een sxv is ook wel een sneller dan zo'n lc4 tour-supermotard

Ja maar toch, zal geen beste R6 rijder zijn geweest... ;)
(of zijn die SXV's echt zo snel...)
 
Laatst bewerkt:
Zelfs ik heb wel meer dan eens een R6 op afstand gereden,in het kortere bochtenwerk als een R6 tegen zijn tank zit te kloten ben ik al uit het zicht }) ,laat staan een SXV550!
 
Zelfs ik heb wel meer dan eens een R6 op afstand gereden,in het kortere bochtenwerk als een R6 tegen zijn tank zit te kloten ben ik al uit het zicht }) ,laat staan een SXV550!

precies, in het korte bochtenwerk ja, zodra meneer met ze r6 de bocht uit komt gaat hij je toch echt voorbij, als hij al geen enorme voorsprong had voor de bocht.

maar wat maakt het uit, sm is toch vetter :9~
 
En het lachen als je voor 25 euro de hee dag vrij kan rijden op een circui, waar een SS'er ruim 100+ euro betaalt :P
 
precies, in het korte bochtenwerk ja, zodra meneer met ze r6 de bocht uit komt gaat hij je toch echt voorbij, als hij al geen enorme voorsprong had voor de bocht.

maar wat maakt het uit, sm is toch vetter :9~~


Hmm ik was sneller met mijn Husk op de Nurbergring dan die maat van me op zijn R6.
Nu zijn we beiden geen extreme race gasten. Hij had 270 gereden en ik max 160.
Maar mijn bochten snelheid lag veel hoger.

R6 of R1 zegt niets, is maar net wie er op rijd.
Een Sm is gewoon meer lol. Op een racer speelde altijd in mijn achterhoofd wat als ik onderuit ga. Dat heb ik met mijn sm dus niet.

;)
 
Hmm ik was sneller met mijn Husk op de Nurbergring dan die maat van me op zijn R6.
Nu zijn we beiden geen extreme race gasten. Hij had 270 gereden en ik max 160.
Maar mijn bochten snelheid lag veel hoger.

R6 of R1 zegt niets, is maar net wie er op rijd.
Een Sm is gewoon meer lol. Op een racer speelde altijd in mijn achterhoofd wat als ik onderuit ga. Dat heb ik met mijn sm dus niet.

;)


had laatst ook een filmpje op youtube gezien van een supermoto (exc) die een gixer ook helemaal zoek ree op cirquit..

homemade movie was het.. DIIKKE shit })
 
knap. met een 2takt is het toch altijd een stuk moeilijk om snel weg te trekken van uit stilstand dan een 4takt.
+ de r1 ging eerderop het gas ;)
maar mooi om te zien ja
 
twas een r6..

Ik was laatst ook en beetje aant klooien met een r1, wel lache tot de 100/120, verwachten ze niet.

En tja, het gemak als je op je bek gaat, k ben vd zomer 2 keer onderuit gegaan, schade bleef bij een gescheurd spatbord.

Het spelen is al helemaal geweldig :} niet te omschrijven

Vorige week ook wezen toeren met mn 2 neven( vtr sp1+ zx6r 25kw) plus een maatje van me op zn cbr400rr.
Het enige nadeel dat ik met mn tweetakt dan heb is dat mn tank na zo'n 80 kilometer leeg is :+ , verder kan ik ze prima bijhouden op rechte stukken. Krijg wel pijn in mn kont, maar dat is ff doorbijten :X :N -O-
 
Laatst bewerkt:
ktm 625 is een mooie motor (zelf 2 jaar en 23000km gehad) maar nu ik een andere heb, merk je wel dat het tour-sm is. maar blijft leuk ding
maar ik heb geen smc 625 :P

ik heb een 610 omgebouwd naar smc.. vandaar ook onder me avatar "smc achtig iets"

ik heb daarom ook maar 1 pijp, een nog zwart blok en zwart frame..
kappenset is wel hetzelfde aangezien ik er een nieuw subfame opgelast heb

deze week ben ik begonnen aan het heilse karwei om een smc achterbrug in m'n lc4 frame te zetten, brug past, maar toen kwam ik erachter dat de veer bij een smc wat naar links zit, zodat de uitlaat erlangs kan.. dus nog f een stukje uit me frame slijpen, dan past me veer ook weer :)
 
Hoe zou de 950sm zich houden tegen de R1?
ligt aan de ondergrond... maar op het circuit heeft ie het wel heel moeilijk met de SuperDuke.

in de performance bikes staat een leuk lijstje met circuittijden van diverse brommers, de superduke staat daar doodleuk op plaats 4.

de enige die sneller zijn zijn 2 gemodificeerde R1's en de standaard gsxr1000

de standaard R1 staat daar op 9, 1,5 seconde langzamer dan de 990... en als je ziet wat ie allemaal nog meer achter zich laat, standaard of gemodificeerd....

ik ben daar best wel verbaast over... dat de SD, zonder kuip/windbescherming, relatief laag vermogen, zo hoog staat. klasse!

is natuurlijk circuit-afhankelijk, maar toch.
 
ik ben momenteel in het bezit van een R1 en wil waarschijnlijk de overstap maken naar supermotard.

daarom de vraag of dat er mensen zijn die reeds ervaring hebben met de overstap van een R1 of een andere racer naar een supermotard, en hoe dit dan is bevallen?

is het vermogenverschil tussen een racer en een supermotard acceptabel of niet?
het vermogens verschil maakt niet uit, het is meer de beleving van de sm.
ik heb zelf de nodige motoren gehad, supersport, superbike, super toer,
en nu een super motard.
dus op je r1 kan je nergens je snelheids beleving krijgen zonder te hard te gaan.
dit lukt dus wel met een sm.
zonder kuip gaat het al gouw harder, anders waai je eraf

en een ss gebruik je op een groot circuit en een sm op een cartcircuit.

ja een sxv loopt zo hard, maar of je dan nog vlak achter die r6 zit?

:W
 
Ja maar toch, zal geen beste R6 rijder zijn geweest... ;)
(of zijn die SXV's echt zo snel...)


SXV is jammer genoeg echt zo snel, was zelf getuige van actie van heavy en r6 rijder.
(beide maatjes van mij) Ik mocht ff op kop rijden tot mooi recht eind. Eerst een r6 met tig duizend toeren die me voorbij schiet met rijder plat op de tank en strak erachter heavy die lekker rechtop zit en er gewoon bij blijft :Y Dit lukt niet met een XR heb ik gemerkt -O-
 
ik denk dat hierbij dan wel een belangrijk aspect wordt vergeten.

namelijk de onderhoud. die is van een sm zeker hoger dan die van een ss'er
 
ik denk dat hierbij dan wel een belangrijk aspect wordt vergeten.

namelijk de onderhoud. die is van een sm zeker hoger dan die van een ss'er

belangrijk?

onderhoud is juist leuk ! beetje aankloten hier en daar :)

en ooit ooit ooooit wil ik ook een sxv :9
 
*D

full


 
Terug
Bovenaan Onderaan