R1100r vraagjes

Motorhientje

MF'er
1 dec 2012
62
0
Maastricht
Hallo allemaal,
Even voorstellen, ik ben Eric, wonend in Maastricht en sinds kort een tevreden r1100r rijder, ik heb 2 vraagjes over mijn motor:

-waar kan ik heb beste mijn navigatie systeem op een vaste 12 volt aansluiten, ik doe het liever niet direct op de accu.

-mijn motor heeft 1 onding en dat is dat het benzine reserve lampje altijd brand dus zet ik mijn km teller altijd op 0 en tank dan weer als ik 200km heb gereden.

Ik zou het fijn vinden als iemand mij advies kan geven.

M.vr.gr. Eric
 
Navi gaat het best op een aftakking van je stadslichtje. Maar pak even het schema er bij. BMW heeft standaard aansluitingen voor stopcontactjes. Gebruik in geen geval van die blauwe kabelknijpertjes.
Je brandstof lampje komt vrijwel zeker doordat je vlotter blijft hangen. Degene die de laatste keer je benzinefilter vervangen heeft is niet netjes geweest met terugzetten van het paneeltje in de tank.
Voor dit soort dingen is het GS forum de onuitputtelijke bron van wijsheid
 
Laatst bewerkt:
In dat geval zou ik voor 15 e een kant en klaar setje kopen, die sluit je direct aan op de accu en er zit een zekering in.

:^

Maar als je hem liever op het contact hebt: Ik heb bij mijn K een aftakking gemaakt van het stadslicht/parkeerlicht (de plus die naar het bolletje gaat), en daarmee stuur ik een relais aan, waaraan dan weer de navigatie hangt (kan je ook doen met een sigarettenaansteker).

Bij het tanken draai ik dan het contactslot door naar het parkeerlicht, zodat de navigatie aanblijft.
 
Mensen allemaal hartelijk dank, ik ga voor een optie die ik heb gelezen op een forum, er is
Een zekering in de handel die aan de zijkant een plus ingang heeft, ik kan dan de zekering van bij de toeter of het licht nemen en die wisselen voor de nieuwe zekering en dan aan de plus aansluiten.

Gr. Eric
 
Terug
Bovenaan Onderaan