R1100S Blok vast ?

sj44k

Rookie
14 nov 2022
13
14
Hallo allemaal,
Als nieuweling val ik maar meteen met de deur in huis want ik heb geen idee meer hoe nu verder.
Mijn R1100S stond een tijdje stil omdat ik er tegenop zag om de accu te vervangen. Motor startte best aardig (sloeg lekker snel aan) maar ik had het gevoel dat de accu wel op zijn eind was.
Dit ondanks feit dat de eigenaar waar ik hem iets meer dan een jaar geleden van kocht zei "er zit een nieuwe accu in" .
Lang verhaal kort de oude accu weken aan de mijn druppellaar gehad (die meldde dat hij vol zat) maar nog kreeg de startmotor het blok niet meer rond.

Uiteindelijk toch maar een keer de kappen eraf gehaald, tank los et voilla daar kwam het euvel .. er zat een scooter accu in van maar liefst 6Ah, nota bene vastgeklemd met een stuk hout omdat hij anders rond ging dansen tijdens het rijden.
Sois dat leek mij klip en klaar, andere accu gekocht zuur erin opgeladen .. en starten maar .. maar helaas pindakaas ook deze accu kreeg het blok niet in beweging.
En hij zit toch echt vol.

Startmotor eraf .. nahja die loopt dus gewoon doet wat hij moet doen.
Dus toen maar met veel lood in de schoenen getracht hem aan te duwen om te kijken of het blok nog uberhaupt beweegt. Na flink aan de motor getrokken te hebben en hem op de dijk geduwd te hebben (don't ask) volle vaart naar beneden, contact aan in zijn 2 en koppelling los ..
Nahja aan de titel van het topic snapt u het al blokkerende achterband en niets in beweging.
Wat nu ? Hij is lopend neergezet en ongeveer 3 a 4 maanden stilgestaan.
Ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen om beweging erin te krijgen ?
Wie o wie heeft voor mij de gouden tip ?
 
Dank allen voor de tips ! Waterslot had ik oprecht niet aan gedacht dus zonder u was ik hier niet uitgekomen.
Olie ga ik wisselen voor goede (lees goedkope adresjes online houd ik me aanbevolen) en zelfde geld voor waar ik een dergelijke oliefilter sleutel die op deze geile BMW past.
Key is toch gewoon weer goed gereedschap zo blijkt maar eens temeer :-)


Zelf deze niet geprobeerd, ik wilde dezelfde avond vooruit dus daarom maar de draaibank.
 
Deze motor maakt het niet uit wat voor olie je er in mikt, als het maar ergens in de buurt van de juiste viscositeit ligt. 15W40, 20W50, allemaal goed. En of je het bij de Action of de BMW juwelier koopt moet je zelf weten.
Het oliefilter kan je ook wisselen met een stuk hemelwater afvoer. Stukje pijp lekker warm maken tot het rubberig is en dan kan je het over het nieuwe filter heen drukken. Als het afgekoeld en hard is heb je een dop/pijpsleutel waarmee je de oude er uit kan draaien en de nieuwe er in.
1670408930940.png
 
Dank allen voor de tips ! Waterslot had ik oprecht niet aan gedacht dus zonder u was ik hier niet uitgekomen.
Olie ga ik wisselen voor goede (lees goedkope adresjes online houd ik me aanbevolen) en zelfde geld voor waar ik een dergelijke oliefilter sleutel die op deze geile BMW past.
Key is toch gewoon weer goed gereedschap zo blijkt maar eens temeer :-)

Deze sleutel kost ongeveer € 14,00 en is bij de meeste motorzaken gewoon te koop. Als ik hem vandaag zou bestellen heb ik hem morgen in huis.
Waarom niet gewoon naar een motorzaak gaan en alles in 1 keer kopen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan