Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

R1200RTlage toerental bokken

R0nnie

MF veteraan
4 okt 2019
1.003
737
Beste forumleden,

Bij laag toerental wil mijn motor best nog wel haperen in die zin dat ie niet erg soepeltjes werkt. Vooral bij stadsverkeer merk ik dit vooral. Als voorbeeld, als ik gas loslaat lijkt het alsof de motor in 1x smoort en als ik dan gas bijgeef komt ie met een schok op gang. Alsof de motor wat onrustig loopt. Nu heb ik gezocht op internet wat het kan zijn en of er een oplossing is.

Ik heb 2 dingen gevonden wat het veroorzaakt en wat de oplossing kan zijn:
1)
Konstantfahruckeln (KFR)
Schijnbaar een BMW eigenschap?
2)
Installeren van een zgn. Recyclizer: ReCyclizer - extra performance for your BMW boxer

Het eerste schijnt iets te maken te hebben met een, door de fabrikant, iets te strak afgestelde motor (zuinigheid vs. vermogen vs. voldoen aan emissie uitstoot), het tweede lost dit op door een sensor "een beetje voor de gek te houden" zodat de motor iets meer brandstof krijgt om probleem nummer 1 te verhelpen.

Heeft iemand die geïnstalleerd of kan iemand hier iets over zeggen?
Bedankt!
 

Oke dan vindt je het onzin. Wat ze op het forum doen is eerst de gashuizen synchroniseren en dan pas de kabels. Maar hoor graag waarom je het onzin vind.
 
Krijg je dan gratis een extra cilinder erbij?

En deze opmerking snap ik ook niet. Mijn advies moet TS zelf maar weten wat je er mee doet. Je motor wordt uitgelezen en afgesteld door mensen van het forum die ongeveer alle motoren van het bmw gs forum al hebben afgesteld voor 20 euro. Goedkoper krijg je het niet voor elkaar bij de dealer en zeker weten niet beter.
 
Bedoel je met degene die het kan doen op dat GS forum FreekC?

(heb even rondgeneust daar).
 
Oke dan vindt je het onzin. Wat ze op het forum doen is eerst de gashuizen synchroniseren en dan pas de kabels. Maar hoor graag waarom je het onzin vind.
Omdat een 1200 geen stelschroeven heeft maar stelmotoren, en er stationair niets afgesteld hoeft te worden, alleen onder deellast bij het meestgebruikte toerental stel je de gaskabels gelijk. Loopt ie stationair niet gelijk, dan is er iets anders niet in orde. Ga je dan toch iets afstellen wat verzegeld is, dan heet dat symptoombestrijding.
 
Laatst bewerkt:
Dat je het niet snapte was mij al wel duidelijk
Jij zegt dat je kans hebt op 10mbar verschil bij een +/- van 5mbar. Aangezien je altijd een referentie nodig hebt, heb je in dat geval dus 3 cilinders nodig.