Racen of vrij rijden op een NAKED

Er was ook iemand die 1.41 aan elkaar rijgde. 8)7
Maar die doet het iets vaker. _O-
 
Was gister ook in Assen en zag PimS ook voorbij komen. Motor kwam bekend voor, dus ik dacht even spieken in dit topic en zowaar gevonden (ik rijd met een gekuipte R1 dus heb hier verder niet veel te zoeken :+ )
 
Was gister ook in Assen en zag PimS ook voorbij komen. Motor kwam bekend voor, dus ik dacht even spieken in dit topic en zowaar gevonden (ik rijd met een gekuipte R1 dus heb hier verder niet veel te zoeken :+ )
Nog getankt? :+
 
Nope, de regenwielen bleven thuis dus ik had op zich plek om een jerrycan mee te nemen. Paar maten hebben wel getankt, was iets in de €2,60 per liter voor '98. Heb 80 liter benzine verreden met de auto om heen en weer te rijden, dus op die 2 euro had het ook niet meer uitgemaakt. Maar jerrycan is wel handig zodat je niet met een volle tank hoef te rijden, elke sessie litertje of 5 er in.
 
Motor stotterd helaas nogsteeds in zijn 2, heb eind Aug weer 2 dagen Assen gepland staan, voor die tijd moet er sowieso een nieuwe kabelboom in.
Heb nu vrijwel alles wat je kan verzinnen getest of vervangen afgelopen jaren, maar dit probleem blijft🤣🤦🏼‍♂️

PR wel iets aangescherpt naar 1:53.1
Als het stotteren weg is wil ik nog investeren in een PP tuning remschakelset, mn stepjes staan te ver naar voren en te laag, en er moet op zijn minst eens een andere achterveer in. Hij pompt best wel achter.

Maja.. we gaan t zien.
Al met al toch wel 2 dagen lekker gereden.
Screenshot_20220705-122023.jpg
 
Morgen een dagje rijden op Assen, ik ben benieuwd hoe dat gaat op de Ktm 950 sm. Zal wel anders zijn dan voorheen met de R1
 
Motor stotterd helaas nogsteeds in zijn 2, heb eind Aug weer 2 dagen Assen gepland staan, voor die tijd moet er sowieso een nieuwe kabelboom in.
Heb nu vrijwel alles wat je kan verzinnen getest of vervangen afgelopen jaren, maar dit probleem blijft🤣🤦🏼‍♂️

PR wel iets aangescherpt naar 1:53.1
Als het stotteren weg is wil ik nog investeren in een PP tuning remschakelset, mn stepjes staan te ver naar voren en te laag, en er moet op zijn minst eens een andere achterveer in. Hij pompt best wel achter.

Maja.. we gaan t zien.
Al met al toch wel 2 dagen lekker gereden.
Bekijk bijlage 1779458
Cursus: Hoe je alleen in de 3de versnelling bocht uitkomen toch snel rond kan gaan op Assen
 
Oei, ik heb maandag/dinsdag ook gereden op Assen, met de CB500 :+
Snelheidsverschil was erg groot op rechte stuk, maar had verwacht dat ik minder mee zou kunnen komen
241842F0-A9A5-446F-9D42-36AF3079111F.jpeg

Hier het onboard filmpje, reed dinsdag in groep C.
Helaas blijven hangen op een 2:01.2 ,maar die laatste seconde moet nog wel ergens te halen zijn

 
Laatst bewerkt:
Deze winter wat upgrades aan street gedaan (andere schokdemper en uitlaat systeem).
Het rijden gaat alsmaar beter was ook van plan om de motor nog op bank te laten afstellen maar niet gedaan door andere onverwachte kosten/minder budget.

+ vind hem eigenlijk prima rijden waarschijnlijk aan hogere toeren zit er met afstelling wat meer pk te winnen maar motor rijd zeker niet slecht!

Op ecuyers men pb aangescherpt naar 1.54.2

Ik voel me comfortabel op de motor en na 2 dagen rijden heb ik niet eens veel spierpijn.

Vind wel op de foto's dat men houding echt niet mooi is wat vroeger wel geval was op racer.
Teveel met kont ernaast en te weinig bovenlichaam.

Misschien helpt een hoger race kontje en een iets lager smaller stuur wel.

Heb ook men beste rondje ecuyers op de GoPro staan en als ik de beelden zie vind ik zelf dat ik niet goed gereden heb.
Dus 1.52-1.53 moet er wel in zitten maar was de laatste sessie van 2 daagse dus was redelijk moe haha.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1657623028975.jpg
    FB_IMG_1657623028975.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 41
  • FB_IMG_1657622950988.jpg
    FB_IMG_1657622950988.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 40
  • FB_IMG_1657622888023.jpg
    FB_IMG_1657622888023.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 40
  • FB_IMG_1657622865811.jpg
    FB_IMG_1657622865811.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 42
  • FB_IMG_1657622689360.jpg
    FB_IMG_1657622689360.jpg
    32,3 KB · Weergaven: 42
  • FB_IMG_1657622667705.jpg
    FB_IMG_1657622667705.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 44
Deze winter wat upgrades aan street gedaan (andere schokdemper en uitlaat systeem).
Het rijden gaat alsmaar beter was ook van plan om de motor nog op bank te laten afstellen maar niet gedaan door andere onverwachte kosten/minder budget.

+ vind hem eigenlijk prima rijden waarschijnlijk aan hogere toeren zit er met afstelling wat meer pk te winnen maar motor rijd zeker niet slecht!

Op ecuyers men pb aangescherpt naar 1.54.2

Ik voel me comfortabel op de motor en na 2 dagen rijden heb ik niet eens veel spierpijn.

Vind wel op de foto's dat men houding echt niet mooi is wat vroeger wel geval was op racer.
Teveel met kont ernaast en te weinig bovenlichaam.

Misschien helpt een hoger race kontje en een iets lager smaller stuur wel.

Heb ook men beste rondje ecuyers op de GoPro staan en als ik de beelden zie vind ik zelf dat ik niet goed gereden heb.
Dus 1.52-1.53 moet er wel in zitten maar was de laatste sessie van 2 daagse dus was redelijk moe haha.
Je zit er een stuk netter naast als ik, het is ook een kwestie van het doen.
Voor ons is de beweging om er overtuigend naast te hangen een stuk groter en naar mijn idee wat minder natuurlijk als wanneer je met clipons rijdt, wat het lastig maakt dit steevast te blijven doen.

Hoe staat je stuur gedraait? Het stuur naar mij toe draaien hielp bij mij heel erg mee.
 
Je zit er een stuk netter naast als ik, het is ook een kwestie van het doen.
Voor ons is de bweging om er overtuigend naast te hangen een stuk groter en wat minder natuurlijk als wanneer je met clipons rijdt, wat het lastig maakt dit steevast te blijven doen.

Hoe staat je stuur gedraait? Het stuur naar mij toe draaien hielp bij mij heel erg mee.

kweenie meer of ik deze tip van jou gelezen had of van iemand anders (dacht iemand met een KTM superduke?) maar ik heb dit zelf ook geprobeerd en dat hielp enorm met de houding.

Op straat rijdt dat ook weer voor geen meter trouwens _O-
 
Ja dat was ik denk ook, had t afgekeken bij iemand die met een superduke reed😆

Op straat is t echt serieus wennen.
Ik stapte laatst na 5maanden weer eens voor een testrondje op mn kawa, had echt geen idee waar ik op reed🤣
 
Ja heb het (origineel) stuur met de kromming al maximaal naar achter gekanteld maar de motor voelt wat klein voor me. ook al ben ik "maar" 1.76 denk dat een iets hoger zitje en een wat lager stuur me wel zou helpen maar ben nog niet overtuigd om clipons te proberen...

En omdat het stuur redelijk breed is zit de buitenste arm in de bocht zoiezo vrij ver wat meer naar de binnenkant hangen ook niet makkelijker maakt ofwel gewoon eens aan beide kanten 1.5cm er vanaf zagen om te beginnen 😂

Ook origineel zadel kan ik niet ver naar achteren schuiven voor ik tegen die bobbel aankom voor de duo.
Op rechte stuk zit ik meestal op de zitplaats van de duo om wat platter te kunnen gaan liggen haha.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat was ik denk ook, had t afgekeken bij iemand die met een superduke reed😆

Op straat is t echt serieus wennen.
Ik stapte laatst na 5maanden weer eens voor een testrondje op mn kawa, had echt geen idee waar ik op reed🤣

.... een olieboot? O-)O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Had jij dat oliespoor getrokken?! _O-



"zie ginds komt de stoopboot weer aan O-)"
 
Terug
Bovenaan Onderaan