Racen of vrij rijden op een NAKED

Hoi Sand :) Dit rijd serieus vet heb er wel eens op gereden.
Veel koppelgevoel snel aparte sound stuurt ook nog eens uitdagend ook;),en zit heerlijk.
Heb op veel motoren gereden(werk) maar een enkele zeg ik nog steeds...wauwwwwwwwww.
Hi Mario :W

Wel wat voor jou dus :) Kopuh!
 
Een vraagje over een probleem met een naked op circuit.
De vraag is ietwat bijzonder. En mss spelen de slechte weergoden mee. (8°C / regen)
Ik merkte eergisteren op Mettet dat ik op het einde van het rechte stuk, bij het beginnen aanremmen en dus op de hoogste snelheid van de motor (165kmh in mijn geval met de sv650) mijn vingers vertraagd naar de remhendel grepen.
Door de hoge windsnelheid vol op de vingers en het ontbreken van elke windafleider, mijn vingers gedrukt zijn tegen de gashendel en ik tegen de wind in kracht moest zetten voor het uitstrekken van mijn gebogen vinger die de gashendel omsluiten en het grijpen naar de hendel. We spreken over tienden, maar het zijn al snel 10meters afgelegde afstand.
Misschien waren ze ietwat verkleumd want race handschoenen waren mij te koud. Dus winterhandschoenen (met meer frontale oppervlakte!)
Iemand daar last van gehad of is het maar een idee? :?


20240419_155353.jpg
 
Ik vermoed het idee en minder gevoel in winter 8)7 handschoenen. ;)

165 km/u op de teller trouwens?
Onder goede omstandigheden wel een hogere topsnelheid?
 
Ik vermoed het idee en minder gevoel in winter 8)7 handschoenen. ;)

165 km/u op de teller trouwens?
Onder goede omstandigheden wel een hogere topsnelheid?
Tja het was doornat dus mijn snelheid bocht uit was niet hoog voor het rechte stuk.
Maar leuk laat remmen voorbij paaltje 100meter. :+ Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Daar verschieten er wel een paar die met hun hypersport mij reeds vergeten waren toen ze me voorbij gingen aan het begin van het rechte stuk. Koekoek hier ben ik weer. :W8-)
 
Tja het was doornat dus mijn snelheid bocht uit was niet hoog voor het rechte stuk.
Maar leuk laat remmen voorbij paaltje 100meter. :+ Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Daar verschieten er wel een paar die met hun hypersport mij reeds vergeten waren toen ze me voorbij gingen aan het begin van het rechte stuk. Koekoek hier ben ik weer. :W8-)
Haha. ;)

Rij je er vaker? Dicht bij huis? *O*

Ik was daar vorig jaar voor het eerst met mijn straat R3 en een CBR600RR rijder bedankte mij aan het einde van de sessie voor het gevecht.
Zelfs was ik meer van laat mij de rondjes rijden zonder rekening te houden met hem en er elke ronde weer voorbijgeblaft te moeten worden. _O-

Topsnelheid pas 175 km/u tot aan het rempunt wat later ligt dan de anderen.
De acceleratie was matig door 15t voor, die had ik voor minder toeren op de snelweg. Ruk voor het circuit. :+
Origineel 14t, dat bleek later op Zandvoort 20 km/u te schelen op het rechte stuk.
Veel meer leven in het ding.
En hogere schetsplaten voor meer grondspeling.
Linksom was het niet doen met de voetsteunen aan de grond. _O-

Maar ga het helaas niet meer op Mettet testen.
Na alle updates is de motor pas verkocht.
 
Ik ben Belg. Met weinig geld. :X
Spa nope, Zolder is al pijnlijk duur dus blijft over Mettet.
Zandvoort en Assen plaats ik nu ook op niveau prijs Spa.
Maar ik wijk noodgedwongen uit naar de kleine FR circuits. Maar liefst met wat meer bochten.
Clastres, Chambéry, Chenevière,..
Folombray voor 80euro. Maar er geraken kost ook poen.
Ach, ik zit stilaan in de herfst van de hobby.;)
 
Ik ben Belg. Met weinig geld. :X
Spa nope, Zolder is al pijnlijk duur dus blijft over Mettet.
Zandvoort en Assen plaats ik nu ook op niveau prijs Spa.
Maar ik wijk noodgedwongen uit naar de kleine FR circuits. Maar liefst met wat meer bochten.
Clastres, Chambéry, Chenevière,..
Folombray voor 80euro. Maar er geraken kost ook poen.
Ach, ik zit stilaan in de herfst van de hobby.;)
Ik doe Mettet ook dit jaar met Eybis en Ecuyers 2x drie dagen. ;)
De andere banen in Frankrijk nog geen ervaring.
Leuk voor ooit. :Y

Maar ik ben ook al te oud voor een race licentie in de MotoGP hoor.
Op de Xbox360 kan ik zelfs geen persoonlijk rijders profiel maken in MotoGP'17.
Een beetje jammer dat ze de regels iets te serieus 1:1 overnemen. 🥴
 
Laatst bewerkt:
Ha, gaan we om ter verst plassen? _O-
Ik krijg geen steps aan de grond door mijn survival buitenboord stijl van brede blokken en dunne banden
20240421_134902.jpg
à la bol d´or 900 en gsx1100 van begin jaren 80.
Wel trofeeën van pingelende 2 takt blokken op de 500cc 2takt. Of verbrand klep op de srad 750.
Op het grote circuit Mettet.
Maar de volledig originele heb ik nooit gereden.
20240421_134747.jpg
 
Nee, meer dat de grondspeling zwaar in de weg zat en op de rechte stukken te weinig vermogen.
Mocht wel naar de snelste groep, maar dat lag meer aan het algehele niveau.
Kreeg er geen adrenaline van.
Mettet is best een snel baantje.
Op Ecuyers is 42 krukas PK wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1906565
Naast wat ander oud spul (RSV is verkocht aan mijn maat, iets met '4 motos is teveel' en mijn vrouw ;))

Ach ja ik had 6 circuitmotoren plus 3 straat en 4 vrouwen waarvan 3 geheim :+:o . Nu gelukkig nog maar 4 stuks eentje een GSXR1000 K7/8 circuit gaat daarvan nog in de verkoop. Ben aan het afbouwen nu. }) .Nu nog 0 vrouwen over die verkoop ging goed _O-
 
Hoi luitjes,

Was weer eens bezig met de tuono en de overweging kwam weer.

Clipons of tuono stuurtje.
Maar mijn grijze massa zei ook iets van het stuur omdraaien.

Hoe kan ik dat idee nu het beste uitvoeren?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    465,4 KB · Weergaven: 0
Nou luitjes,
Toch maar de stoute schoenen aan gedaan en de clipons toch gemonteerd.
Aankomende zondag gaan we met 30 appies Assen op. En ga ik weer eens met clipons rijden op de tuono.
Is het niks, dan bouw ik hem heel snel weer op naar het orgineel stuur.



Bekijk bijlage 1998959
Ik ga deze week verhoogde clip-ons monteren op mijn Tuono V4 circuit motor, als het goed is 1 mei voor het eerst testen. Heb nu gewoon recht stuur.

Zal mijn best doen foto's van voor en na te posten alsook bevinding achteraf.
 
Ik heb in oktober eens clipons geprobeerd op de street triple r.
In de bocht zelf goed gevoel alleen bij aanremmen begin insturen had ik een vaag gevoel in de voorkant.
Kan ook aan banden of vering afstelling ofzo liggen.
Men rondetijd was maar miniem trager bijna identiek dan recht stuur.
Maar nu zit er toch terug een recht stuur op😅
Ik had de street triple gekocht met clipons en ook overgestapt naar recht stuur. Deels leeftijd , maar imho enkel beter bij hoge snelheden om wat beter te schuilen achter een heel klein ruitje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan