Racen of vrij rijden op een NAKED

Zijn er naked rijders zich aan het voorbereiden op volgend seizoen?
Zo ja, wat staat er op de planning??
Zekers!
Volgende week een nieuw balhoofdlager en van de winter een gear indicator plaatsen.
Quickshifter lijkt me wel wat, maar zijn best prijzig en clutchless upshifts gaat eigenlijk heel prima.

Verder nog genoeg andere wensen/plannen, maar eens zien hoe ver we komen.
Dit jaar alleen op Lelystad gereden, wil volgend jaar eens naar Zandvoort en Assen.
 
Racen op een Naked? Helemaal te gek... Ook door lichamelijke klachten niet meer op een supersport maar de voldoening die je haalt om met zo'n anti-aerodynamisch hok onderweg te zijn... })

SPA.jpg


De Aprilia heb ik (helaas) niet meer, ben nu bezig met een ZRX 1200 om te bouwen voor circuit gebruik...
 
Racen op een Naked? Helemaal te gek... Ook door lichamelijke klachten niet meer op een supersport maar de voldoening die je haalt om met zo'n anti-aerodynamisch hok onderweg te zijn... })

Bekijk bijlage 1441232

De Aprilia heb ik (helaas) niet meer, ben nu bezig met een ZRX 1200 om te bouwen voor circuit gebruik...

Je topkuip leeft nog steeds voort 😉
 

Bijlagen

  • B6CAFBC4-2023-498D-A47A-6098B78B890A.jpeg
    B6CAFBC4-2023-498D-A47A-6098B78B890A.jpeg
    142,1 KB · Weergaven: 37
Dit jaar voor de 2e keer op assen gereden, langzame Ruskenhoek, en kwam tot een 2:01

Afgelopen weekend heb ik 2 dagen op Almeria gereden, nogsteeds op de rosso corsa 2's
Hier tot een 1:55 gekomen, mooiste is dat zowel mn neef op zn zx6r als ik op de naked het hele weekend niet zijn ingehaald, en dat terwijl er bijna alleen maar dikke 1000's reden.
_O6U8172.JPG


_O6U1850.JPG
 
Rijden hier mensen met een laptimer of mobiel op de naked? Hoe hebben jullie hem gemonteerd als ik vragen mag?
 
Pffff doei oma,

En heren, wie is er nog bezig met prepareren?

Persoonlijk ben ik bezig met de tuono om:

- balhoofdlagers vervangen
- voorvork vervangen voor ohlins
- 57mm gaskleppen
- pc3 Usb
- radiator guards
- gaskabels vervangen
- kleppendeksel vervangen
En verder regulier onderhoud.

Ik overweging zelfs om clip-ons te monteren.
 
Nog druk bezig met de ZRX, kleppen stellen, uitlaat uitzoeken en dan langzaam weer opbouwen om begin volgend jaar een eerste circuitdag te gaan doen....

Tjokke, geen clip-ons... please... -O-
 
Nog niks aan gedaan helaas... Weggezet en nog niet naar omgekeken.. echt slecht.

Waarschijnlijk regulier onderhoud, wil wel de vering aanpassen/af laten stellen (nu te hard) en een paar goeie sloffen.
 
Beetje off-topic

Ik rijd zelf geen naked op circuit (mijn Tuono is mij net iets teveel waard 😬) maar in Duitsland is er een vrij toegankelijke professionele snelle klasse met enkel nakeds.

Deze reed vorig jaar als laatste klasse op assen na de WSBKs.
Veel MT07s en ander leuk spul en erg leuk om naar te kijken.
Wel grote snelheidsverschillen/rondetijden, weet niet meer hoe die klasse heet.
Ook typische klasse met veel externe airbags.
Dus als iemand het weet?? 😄

Edit
IDM twin cup

@Pimmie je duocover Tuono doet ook nog dienst hier 😉
 
Laatst bewerkt:
Beetje off-topic

Ik rijd zelf geen naked op circuit (mijn Tuono is mij net iets teveel waard 😬) maar in Duitsland is er een vrij toegankelijke professionele snelle klasse met enkel nakeds.

Deze reed vorig jaar als laatste klasse op assen na de WSBKs.
Veel MT07s en ander leuk spul en erg leuk om naar te kijken.
Wel grote snelheidsverschillen/rondetijden, weet niet meer hoe die klasse heet.
Ook typische klasse met veel externe airbags.
Dus als iemand het weet?? 😄

Edit
IDM twin cup

@Pimmie je duocover Tuono doet ook nog dienst hier 😉

Jammer dat het alleen die paar merken zijn
 
Beste heren,

Bijzonder interessant topic!

Rij momenteel al een 4tal jaar op circuit, telkens met clip-ons. Momenteel staat er een Daytona 675 - 2014 in de stal, prachtige machine maar, sinds ik op circuit rij heb ik tijdens het circuit rijden altijd rugklachten gehad, soms bijzonder erg. (wegens misvorming ruggegraat...)

Nu overweeg ik de Daytona (met spijt in het hart) weg te doen om het op een naked te proberen. Lijkt mij in eerste instantie minder belastend voor de rug... Recht stuur op de Daytona heeft mijn inziens toch teveel weg van verkrachting.

Bij het supermotard rijden op straat heb ik weinig tot geen last.

Ooit eens op Fazer '99 gereden, een van de allesfijnste zithoudingen ooit!

Zijn er hier mensen die vrijblijvend hun circuit omgebouwde naked willen inruilen / verkopen / voorstellen, ik wil steeds luisteren.

Voorlopig blijft de Daytona maar, ze zeggen, verandering van spijs doet eten!

Groeten
Jin
 
Beste heren,

Bijzonder interessant topic!

Rij momenteel al een 4tal jaar op circuit, telkens met clip-ons. Momenteel staat er een Daytona 675 - 2014 in de stal, prachtige machine maar, sinds ik op circuit rij heb ik tijdens het circuit rijden altijd rugklachten gehad, soms bijzonder erg. (wegens misvorming ruggegraat...)

Nu overweeg ik de Daytona (met spijt in het hart) weg te doen om het op een naked te proberen. Lijkt mij in eerste instantie minder belastend voor de rug... Recht stuur op de Daytona heeft mijn inziens toch teveel weg van verkrachting.

Bij het supermotard rijden op straat heb ik weinig tot geen last.

Ooit eens op Fazer '99 gereden, een van de allesfijnste zithoudingen ooit!

Zijn er hier mensen die vrijblijvend hun circuit omgebouwde naked willen inruilen / verkopen / voorstellen, ik wil steeds luisteren.

Voorlopig blijft de Daytona maar, ze zeggen, verandering van spijs doet eten!

Groeten
Jin

Zou je hem niet kunnen ombouwen naar sbk stuur met kroon platen van de speed of de street?
 
Terug
Bovenaan Onderaan